Wymiana pompy wspomagania

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Wymiana pompy wspomagania

Post autor: buba »

Kradnę z A6 Klub Polska. Nie wymieniałem osobiście więc nie jestem w stanie potwierdzić czy to działa czy nie.

Link do ori tematu
http://www.a6klub.pl/wyje-pompa-od-wspo ... t43699.htm

Udało mi się rozwiązać problem wyjącej pompy :) zobaczymy na jak długo i czy nic się nie będzie działo. Jest to moja 4 lub 5 pompa, zaryzykowałem zakup pompy od a6 c6 i pasuje idealnie do c5. Moja pompa miała numer 4B0145156, kupiona 4F0145155A od AUDI A6 C6 2.7 3.0TDI - pompa z 2014r 130bar. Miałem wcześniej tez regenerowaną pompę ale tak jak pisałem gdzieś na forum - wyła i wspomaganie delikatnie słabło po rozgrzaniu. Polecam zatem zakup dobrej "młodej" używki od nowszego modelu. Datę produkcji odczytamy po numerze stojącym przed "liczbą barów" jak na foto( po prawej pompa regenerowana którą już wymieniałem na pompę od anglika, sprawdzałem czy zejdzie piasta od mocowania koła pasowego dlatego takie odsunięcie i porównywałem z pompa od a6

Obrazek

Kruciec ssący w pompie od c6 jest w drugą stronę ale to nie problem - kawałek rurki lub klucza i można go spokojnie przekręcić..

Obrazek
Obrazek

Dodatkowo zauważyłem że tylna część pompy jest wykonana jak by z innego stopu? albo po prostu ma naniesioną jakąś powłokę, jest to w większości pomp od c6 9 trochę dziwne ale może ma to jakiś cel:

Obrazek

Zastanawiało mnie też osadzenie piasty koła pasowego( w innym wątku ktoś pisał - odsunięcie od korpusu o 4mm, różne numery pomp mają różny offset)

Obrazek

gołym okiem wydaje się, że w nowej pompie ten offset jest większy niż w mojej starej, po zmierzeniu okazało się że faktycznie jest to różnica ok 1mm( z tą regenerowana różnica wynosiła by 2mm), mimo wszytko koło pasowe bedzie pracować tak jak pracowało ( odległość piasty od śrub mocujących jest taka sama), może przy produkcji pomp osadzają ta piastę do jakiejś innej bazy, tutaj widać że korpus jest toczony i możliwe że dlatego są różne odległości piasty od korpusu a suma sumarum kolo pasowe pracuje tak samo.. ( to tylko moej przypuszczenia)

Obrazek

Obrazek

Podsumowując jeśli ktoś myśli kupować pompę używaną i ma motor 2.4 2.8 to warto poszukać od nowszego modelu a6 c6 tj. napewno o numerze: 4F0145155A na allegro jest sporo pomp z 2007-2008r ( trafiają się i nowsze) w granicach 100zł (mi się ta udało ta kupić za 120zł) dlatego uważam że warto się rozglądnąć bo ori to jednak ori teraz pompa pracuje cichuteńko, wspomaganie działa cały czas tak samo dobrze, płyn już zostawiłem ten co miałem po eksperymentach - liqui moly.
Ekonomiczny
Posty: 95
Rejestracja: 2014-07-02, 16:51
Lokalizacja: Braniewo
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Ekonomiczny »

Wrzuciłem pompę od 3.0 tdi do 2.7 i działa
Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Posty: 158
Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
Lokalizacja: podlaskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kamil_2.7BiT »

Kiedys juz wrzucalem ten artykul. Dobry patent, moze sie przydac! Nie wiem co jest ze wiekszosc 2,7tt kuleja z pompami wspomagania.
marcin8585
Posty: 199
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

jak pytalem do V8 to niewidzieli ktora zastosowac wiec odpuscilem temat
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Tak wiec udalo mi sie ostatnio kupic pompe z a6 c6.Pompa o numerze 4F0145155A.Dosc mloda bo z 2013 roku wraz z kolem pasowym.Niestety samo kolo nie pasuje bo jest mniejsze.Foto ponizej pompy z a6 c6.


Obrazek

Stara pompe wyjalem z mojego 2.7 wraz z obudowa.Tak jest duzo latwiej.To co potrzeba odkrecac to rury do trojnika,trojnik,dvki,przepustnice.Wtedy mamy wiecej miejsca by dzialac.Ponizej zdjecie starej pompy wraz z obudowa.


Obrazek

Tutaj juz pompa wyjeta z obudowy

Obrazek

Porownanie dwoch pomp-eskowej i tej z a6 c6.Pompa z a6 c6 na zdjeciu ma juz przekrecona rurke we wlasciwa strone.Nic wielkiego-kawalek rurki trzeba nalozyc i krecic a na koniec dobic ze dwa razy mlotkiem


Obrazek

Przy okazji okazalo sie ze pod metalowa opaska moj wezyk od pompy jest pekniety.Uczulam wszystkich przy wymiane pompy-sprawdzcie od razu i ostroznie z tym wezykiem.Moj byl caly twardy i przepracowany od temperatury i rozpadl sie w reku.Wymienilem na nowy.

Obrazek

Calosc skrecilem do kupy.Wyczyscilem zbiorniczek.Wlalem do ukladu nowy plyn Febiego zeby przeplukac uklad,nastepnie uklad zalalem plynem LHM.Serio widac roznice miedzy nimi.Febi jest bardziej wodnisty natomiast LHM przypomina bardziej olej swoja konsystencja.Caly uklad odpowietrzylem.I tyle-smiga az milo.Na poczatku przy odpowietrzeniu pompa lekko zawyła ale teraz jej przeszlo.Krecenie kierownica to teraz przyjemnosc.Kreci sie jednym palcem.Az miło :mrgreen: :mrgreen: teraz wpadam na jakis parking pod marketem to szukam ciasnej dziury :mrgreen:
Dziekuje kolegom Buba i RRyb za pomoc merytoryczna :mrgreen:
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Fakturę za konsultację prześlę pocztą :roll: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Tez kupilem 130 bar.. czeka mnie tez ten zabieg ale to juz przy nastepnych modach
Awatar użytkownika
wujek 2pac
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-22, 23:22
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: wujek 2pac »

Ekonomiczny pisze:Wrzuciłem pompę od 3.0 tdi do 2.7 i działa
Masz może nr tej pompy?
Lancia Fulvia Coupe
Renault 5
Fiat 126p
FSO Polonez
Audi Cabriolet
Audi S4
Audi RS4 B5 & B7
tasior87
Posty: 243
Rejestracja: 2015-04-09, 21:22
Lokalizacja: Jarosław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tasior87 »

wujek 2pac pisze:
Ekonomiczny pisze:Wrzuciłem pompę od 3.0 tdi do 2.7 i działa
Masz może nr tej pompy?
Luk napisał na początku swojego posta.
CZYSTA FURA JEŹDZI SZYBCIEJ!!!
TRAKTUJ LEWY JAK KIBEL. MUSISZ? WCHODZISZ, ROBISZ, WRACASZ.
sH3ep
Posty: 9
Rejestracja: 2016-12-09, 10:43
Lokalizacja: Bytom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sH3ep »

luk448, To koło przykręciłeś ze starej pompy ? Pasowało stare koło do nowej pompy ?
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Tak kolo ze starej eskowej trzeba przekrecic-kolo z a6 c6 nie pasuje rozmiarem
pi
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-04, 23:58
Lokalizacja: warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pi »

luk448 pisze:Tak wiec udalo mi sie ostatnio kupic pompe z a6 c6.Pompa o numerze 4F0145155A.Dosc mloda bo z 2013 roku wraz z kolem pasowym.Niestety samo kolo nie pasuje bo jest mniejsze.Foto ponizej pompy z a6 c6.


[url=https://images82.fotosik.pl/859/89ef311d12be6bbcgen.jpg]Obrazek[/URL]

Stara pompe wyjalem z mojego 2.7 wraz z obudowa.Tak jest duzo latwiej.To co potrzeba odkrecac to rury do trojnika,trojnik,dvki,przepustnice.Wtedy mamy wiecej miejsca by dzialac.Ponizej zdjecie starej pompy wraz z obudowa.


[url=https://images82.fotosik.pl/859/3ddb5eacfcf3da6cgen.jpg]Obrazek[/URL]

Tutaj juz pompa wyjeta z obudowy

[url=https://images83.fotosik.pl/857/e77a1cd7073d2b1egen.jpg]Obrazek[/URL]

Porownanie dwoch pomp-eskowej i tej z a6 c6.Pompa z a6 c6 na zdjeciu ma juz przekrecona rurke we wlasciwa strone.Nic wielkiego-kawalek rurki trzeba nalozyc i krecic a na koniec dobic ze dwa razy mlotkiem


[url=https://images84.fotosik.pl/858/bd2929caef0f3da9med.jpg]Obrazek[/URL]

Przy okazji okazalo sie ze pod metalowa opaska moj wezyk od pompy jest pekniety.Uczulam wszystkich przy wymiane pompy-sprawdzcie od razu i ostroznie z tym wezykiem.Moj byl caly twardy i przepracowany od temperatury i rozpadl sie w reku.Wymienilem na nowy.

[url=https://images84.fotosik.pl/858/7d82b6c1e0771269gen.jpg]Obrazek[/URL]

Calosc skrecilem do kupy.Wyczyscilem zbiorniczek.Wlalem do ukladu nowy plyn Febiego zeby przeplukac uklad,nastepnie uklad zalalem plynem LHM.Serio widac roznice miedzy nimi.Febi jest bardziej wodnisty natomiast LHM przypomina bardziej olej swoja konsystencja.Caly uklad odpowietrzylem.I tyle-smiga az milo.Na poczatku przy odpowietrzeniu pompa lekko zawyła ale teraz jej przeszlo.Krecenie kierownica to teraz przyjemnosc.Kreci sie jednym palcem.Az miło :mrgreen: :mrgreen: teraz wpadam na jakis parking pod marketem to szukam ciasnej dziury :mrgreen:
Dziekuje kolegom Buba i RRyb za pomoc merytoryczna :mrgreen:


Ten płyn o którym wspomniałeś to Total LHM 1 czy jakiś inny producent?Mam problem z gęstością tego Febi i zastanawiam się nad zmianą płynu.
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Tak to Total LHM
pi
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-04, 23:58
Lokalizacja: warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pi »

Dzięki.
joter82
Posty: 31
Rejestracja: 2016-06-02, 10:59
Lokalizacja: wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: joter82 »

pytanie, czy pompa o takim numerze 4F0145156H podejdzie do c5tki ? (różni się od numeru z 1szego postu ? )
ODPOWIEDZ