Różnice w zaworach S4B5 vs 2.4/2.8
Różnice w zaworach S4B5 vs 2.4/2.8
Witam Panowie,
szukałem na forum i są różne opinie.
Wszystkie zawory dolotowe w 2,7/2,4/2,8 są takie same.
Natomiast jak wygląda sprawa z zworami wydechowymi?
Ponoć jest różnica - ktoś orientuje się dokładnie jaka?
Może jest możliwość podzielenia się wiedzą?
szukałem na forum i są różne opinie.
Wszystkie zawory dolotowe w 2,7/2,4/2,8 są takie same.
Natomiast jak wygląda sprawa z zworami wydechowymi?
Ponoć jest różnica - ktoś orientuje się dokładnie jaka?
Może jest możliwość podzielenia się wiedzą?
Ostatnio sprawdzałem w Etce.
Silniki doładowane maja niżej osadzone zamki na zaworach wydechowych przez co sprężyny są bardziej dociśnięte.
Zawory wydechowe można podzielić na dwie wersje tzn:
-doładowane 2.7 oraz 1.8T
-wolnossące 2.4 i 2.8
tak samo jest ze sprężynami zaworowymi, występują dwie wersje:
- Z silników 2.7
- Z silników 2.4 2.8 (1.8T)
Nr zaworu wydechowego oraz sprężyny wg etki jest taki sam dla silników 2.7Bit takich jak AJK AZA AGB oraz innych kodów 2.7 BT w s4 b5 czy a6 c5 o dziwo nawet rs4 b5.Dla silników wolnossących są przypisane zawory wydechowe o innych oznaczeniach niż doładowane. Z ciekawostek zawory wydechowe z S3 8L jak i inne zwykłe silniki 1.8 T( a przynajmniej te co sprawdzałem losowo) mają taki sam numer co zawory z 2.7 z tym że do zaworów w 1.8T już są przypisane sprężyny które są w głowicach 2.4 oraz 2.8.
Silniki doładowane maja niżej osadzone zamki na zaworach wydechowych przez co sprężyny są bardziej dociśnięte.
Zawory wydechowe można podzielić na dwie wersje tzn:
-doładowane 2.7 oraz 1.8T
-wolnossące 2.4 i 2.8
tak samo jest ze sprężynami zaworowymi, występują dwie wersje:
- Z silników 2.7
- Z silników 2.4 2.8 (1.8T)
Nr zaworu wydechowego oraz sprężyny wg etki jest taki sam dla silników 2.7Bit takich jak AJK AZA AGB oraz innych kodów 2.7 BT w s4 b5 czy a6 c5 o dziwo nawet rs4 b5.Dla silników wolnossących są przypisane zawory wydechowe o innych oznaczeniach niż doładowane. Z ciekawostek zawory wydechowe z S3 8L jak i inne zwykłe silniki 1.8 T( a przynajmniej te co sprawdzałem losowo) mają taki sam numer co zawory z 2.7 z tym że do zaworów w 1.8T już są przypisane sprężyny które są w głowicach 2.4 oraz 2.8.
Ostatnio zmieniony 2017-11-26, 19:07 przez mik-17, łącznie zmieniany 1 raz.
no to niezle
ostatnio oddalem kpl. glowice z 2.4 do zakladu żeby je zrobili ,zawory zostaly oryginal bo trzymaly wymiary i sie cieszylem bo sodowane..., a teraz wychodzi ze lipa
najgorsze jest to ze po remoncie jak silnik przeciagne do czerwonego to po przepieciu na wyższy bieg silnik nie pracuje przez kilka sekund na wszystkie cylindry ...,i teraz sie zastanawiam czy tu nie jest gdzies problem bo przed remontem bylo cacy ,a nic innego nie bylo robione
mam te stare glowice z rs4 co mi pekly i lezy u kolegi jedna gloica z 2.8 ,bede musial porozpinac zawory i porownac ile tam jest tej roznicy
dzieki mik za konkretne info
ostatnio oddalem kpl. glowice z 2.4 do zakladu żeby je zrobili ,zawory zostaly oryginal bo trzymaly wymiary i sie cieszylem bo sodowane..., a teraz wychodzi ze lipa
najgorsze jest to ze po remoncie jak silnik przeciagne do czerwonego to po przepieciu na wyższy bieg silnik nie pracuje przez kilka sekund na wszystkie cylindry ...,i teraz sie zastanawiam czy tu nie jest gdzies problem bo przed remontem bylo cacy ,a nic innego nie bylo robione
mam te stare glowice z rs4 co mi pekly i lezy u kolegi jedna gloica z 2.8 ,bede musial porozpinac zawory i porownac ile tam jest tej roznicy
dzieki mik za konkretne info
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
16vg60 mogę Ci powiedzieć z góry że to nie to, ja latam na singlu PT6266 i jest coś ponad 600ps i mam głowice ori z 2.4APS.
Szukaj problemu gdzieś indziej, na pewno nie jest to przez zawory..
Natomiast mnie osobiście interesuje czy będzie jakiś gain z użycia zaworów wydechowych z RS/S.. Niby powinny się lepiej domykać (szybciej) ale znowu wszystko zależy od specyfikacji samej sprężyny - tu się nie da tego powiedzieć jednoznacznie co lepsze a co gorsze - chyba że ktoś taką wiedzę posiada?
Szukaj problemu gdzieś indziej, na pewno nie jest to przez zawory..
Natomiast mnie osobiście interesuje czy będzie jakiś gain z użycia zaworów wydechowych z RS/S.. Niby powinny się lepiej domykać (szybciej) ale znowu wszystko zależy od specyfikacji samej sprężyny - tu się nie da tego powiedzieć jednoznacznie co lepsze a co gorsze - chyba że ktoś taką wiedzę posiada?
Nie jest powiedziane że sprężyny sa krótsze16vg60 pisze:no lipa by byla gdyby założyć zawory z wyższym podcięciem z 2.4 i krótsze sprezyny z 2.7 ,a jesli idzie to w kpl. to tak jak mówisz powinno banglac
trzeba bedzie szukac co tam niedomaga
Zawory z wolnossaka czy turbodoładowanego silnika otwierają sie w takim samym zakresie jak z 2.7 ponieważ mają taką samą długość. Obniżenie zamka na zaworach wydechowych 2.7 daje większą " gwarancję " przy wyższych prędkościach obrotowych silnika że zawór zdąży wrócić na czas do gniazda zaworu zanim spotka się z tłokiem oraz to że zamek zaworu jest przytrzymywany większa siłą.
Ogólnie możecie spokojnie latać na zaworach z wollnossaków tylko że jeśli kręcicie silnik powyżej 7000rpm to macie większe ryzyko uszkodzenia silnika. Słyszałem że kilka osób latało na zworach z wolnosaków do 7500rpm i nic sie nie stało.
Może się również zawór urwać jeśli jest mniej trwały albo jest zmęczony życiem itp.
Fajnieby było jak by się wypowiedziały osoby które miały kolizję silnika związaną z zaworami i opisały w jakiej sytuacji itd
Tak to napewno podwieszajace się zawory. Mialem tak w TDI podkładałem podkładki 1.5 mm bo nie dawało sie wyprzedzac.16vg60 pisze:no to niezle![]()
ostatnio oddalem kpl. glowice z 2.4 do zakladu żeby je zrobili ,zawory zostaly oryginal bo trzymaly wymiary i sie cieszylem bo sodowane..., a teraz wychodzi ze lipa![]()
najgorsze jest to ze po remoncie jak silnik przeciagne do czerwonego to po przepieciu na wyższy bieg silnik nie pracuje przez kilka sekund na wszystkie cylindry ...,i teraz sie zastanawiam czy tu nie jest gdzies problem bo przed remontem bylo cacy ,a nic innego nie bylo robione
Problem byl w glowicy ale nie w zaworach i sprezynach
Po złożeniu zalalem mobil 10w40 bo mamy go w beczkach ,co by motor przeplukac ,zrobilem do dzisiaj z 300km i zalalem 5w30(tez jeszcze niedocelowy) ,ale problem juz nie wystepuje,moze polsyntetyk byl za gesty i hydraulike podpieralo jak dostawal w palnik
Dzisiaj kilka razy przekrecilem do czerwonego i jest git ;)
Po złożeniu zalalem mobil 10w40 bo mamy go w beczkach ,co by motor przeplukac ,zrobilem do dzisiaj z 300km i zalalem 5w30(tez jeszcze niedocelowy) ,ale problem juz nie wystepuje,moze polsyntetyk byl za gesty i hydraulike podpieralo jak dostawal w palnik
Dzisiaj kilka razy przekrecilem do czerwonego i jest git ;)
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
M.sidor
Niby tak ale tez nie do konca
Nie wierze ze jak wszystko mechanicznie 100% sprawne to taki silnik na 10w40 miałby problemy z podpierajaca hydraulika
Umnie albo hydro siada(zostalo stare) albo cisnienie za wysokie (watpie) ,albo cos ze sprezynami zaworowymi (tez watpie ,bo tak jak napisal mato22 nie na takich mocach i obrotach obrabiaja )
[ Dodano: 2017-11-28, 19:26 ]
vegetagt, zamontuje manometr od cisnienia oleju i spr.ale tak jak napisalem obstawiam hydro
[ Dodano: 2017-11-28, 19:28 ]
Wazne ze można dokrecac do czerwonego
Niby tak ale tez nie do konca
Nie wierze ze jak wszystko mechanicznie 100% sprawne to taki silnik na 10w40 miałby problemy z podpierajaca hydraulika
Umnie albo hydro siada(zostalo stare) albo cisnienie za wysokie (watpie) ,albo cos ze sprezynami zaworowymi (tez watpie ,bo tak jak napisal mato22 nie na takich mocach i obrotach obrabiaja )
[ Dodano: 2017-11-28, 19:26 ]
vegetagt, zamontuje manometr od cisnienia oleju i spr.ale tak jak napisalem obstawiam hydro
[ Dodano: 2017-11-28, 19:28 ]
Wazne ze można dokrecac do czerwonego
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32