Różnice w zaworach S4B5 vs 2.4/2.8

Moderatorzy: buba, Mod-Team

mato22
Posty: 61
Rejestracja: 2011-09-03, 11:27
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Różnice w zaworach S4B5 vs 2.4/2.8

Post autor: mato22 »

Witam Panowie,

szukałem na forum i są różne opinie.

Wszystkie zawory dolotowe w 2,7/2,4/2,8 są takie same.

Natomiast jak wygląda sprawa z zworami wydechowymi?
Ponoć jest różnica - ktoś orientuje się dokładnie jaka?

Może jest możliwość podzielenia się wiedzą?
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Tez chętnie sie dowiem bo myślałem ze jedyna roznica to czy sa sodowane ,a teraz slysze o jakis roznicach i o zamkach na trzy podciecia ...

moze ktos konkretnie napisac co i jak ?
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Ostatnio sprawdzałem w Etce.
Silniki doładowane maja niżej osadzone zamki na zaworach wydechowych przez co sprężyny są bardziej dociśnięte.
Zawory wydechowe można podzielić na dwie wersje tzn:
-doładowane 2.7 oraz 1.8T
-wolnossące 2.4 i 2.8
tak samo jest ze sprężynami zaworowymi, występują dwie wersje:
- Z silników 2.7
- Z silników 2.4 2.8 (1.8T)
Nr zaworu wydechowego oraz sprężyny wg etki jest taki sam dla silników 2.7Bit takich jak AJK AZA AGB oraz innych kodów 2.7 BT w s4 b5 czy a6 c5 o dziwo nawet rs4 b5.Dla silników wolnossących są przypisane zawory wydechowe o innych oznaczeniach niż doładowane. Z ciekawostek zawory wydechowe z S3 8L jak i inne zwykłe silniki 1.8 T( a przynajmniej te co sprawdzałem losowo) mają taki sam numer co zawory z 2.7 z tym że do zaworów w 1.8T już są przypisane sprężyny które są w głowicach 2.4 oraz 2.8.
Ostatnio zmieniony 2017-11-26, 19:07 przez mik-17, łącznie zmieniany 1 raz.
mato22
Posty: 61
Rejestracja: 2011-09-03, 11:27
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Post autor: mato22 »

Osobiście dogrzebałem się do tych numerów :

Wydechowe 2.4/2.8 : 058109611M

Wydechowe S4/RS4 : 058109611E


Ale przydało by się jakieś porównanie - bo nic konkretnego nie znalazłem..


Up - dzięki za info. mik-17
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

no to niezle :roll:

ostatnio oddalem kpl. glowice z 2.4 do zakladu żeby je zrobili ,zawory zostaly oryginal bo trzymaly wymiary i sie cieszylem bo sodowane..., a teraz wychodzi ze lipa :-/

najgorsze jest to ze po remoncie jak silnik przeciagne do czerwonego to po przepieciu na wyższy bieg silnik nie pracuje przez kilka sekund na wszystkie cylindry ...,i teraz sie zastanawiam czy tu nie jest gdzies problem bo przed remontem bylo cacy ,a nic innego nie bylo robione



mam te stare glowice z rs4 co mi pekly i lezy u kolegi jedna gloica z 2.8 ,bede musial porozpinac zawory i porownac ile tam jest tej roznicy



dzieki mik za konkretne info :-)
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
mato22
Posty: 61
Rejestracja: 2011-09-03, 11:27
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Post autor: mato22 »

16vg60 mogę Ci powiedzieć z góry że to nie to, ja latam na singlu PT6266 i jest coś ponad 600ps i mam głowice ori z 2.4APS.

Szukaj problemu gdzieś indziej, na pewno nie jest to przez zawory..

Natomiast mnie osobiście interesuje czy będzie jakiś gain z użycia zaworów wydechowych z RS/S.. Niby powinny się lepiej domykać (szybciej) ale znowu wszystko zależy od specyfikacji samej sprężyny - tu się nie da tego powiedzieć jednoznacznie co lepsze a co gorsze - chyba że ktoś taką wiedzę posiada?
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

no lipa by byla gdyby założyć zawory z wyższym podcięciem z 2.4 i krótsze sprezyny z 2.7 ,a jesli idzie to w kpl. to tak jak mówisz powinno banglac

trzeba bedzie szukac co tam niedomaga :-P
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
mato22
Posty: 61
Rejestracja: 2011-09-03, 11:27
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Post autor: mato22 »

Działaj działaj, zima idzie, trzeba bokiem polatać :D
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

16vg60 pisze:no lipa by byla gdyby założyć zawory z wyższym podcięciem z 2.4 i krótsze sprezyny z 2.7 ,a jesli idzie to w kpl. to tak jak mówisz powinno banglac

trzeba bedzie szukac co tam niedomaga :-P
Nie jest powiedziane że sprężyny sa krótsze :mrgreen: Chodzi bardziej o to które sa silniejsze(mogą mieć grubsze zwoje, większe napięcie itd) i powodują większy docisk talerzyka który jest jednocześnie zabezpieczeniem zamków.
Zawory z wolnossaka czy turbodoładowanego silnika otwierają sie w takim samym zakresie jak z 2.7 ponieważ mają taką samą długość. Obniżenie zamka na zaworach wydechowych 2.7 daje większą " gwarancję " przy wyższych prędkościach obrotowych silnika że zawór zdąży wrócić na czas do gniazda zaworu zanim spotka się z tłokiem oraz to że zamek zaworu jest przytrzymywany większa siłą.
Ogólnie możecie spokojnie latać na zaworach z wollnossaków tylko że jeśli kręcicie silnik powyżej 7000rpm to macie większe ryzyko uszkodzenia silnika. Słyszałem że kilka osób latało na zworach z wolnosaków do 7500rpm i nic sie nie stało.
Może się również zawór urwać jeśli jest mniej trwały albo jest zmęczony życiem itp.
Fajnieby było jak by się wypowiedziały osoby które miały kolizję silnika związaną z zaworami i opisały w jakiej sytuacji itd
daw2
Posty: 154
Rejestracja: 2014-01-07, 17:11
Lokalizacja: lubaczów
Kontakt:

Post autor: daw2 »

16vg60 pisze:no to niezle :roll:

ostatnio oddalem kpl. glowice z 2.4 do zakladu żeby je zrobili ,zawory zostaly oryginal bo trzymaly wymiary i sie cieszylem bo sodowane..., a teraz wychodzi ze lipa :-/

najgorsze jest to ze po remoncie jak silnik przeciagne do czerwonego to po przepieciu na wyższy bieg silnik nie pracuje przez kilka sekund na wszystkie cylindry ...,i teraz sie zastanawiam czy tu nie jest gdzies problem bo przed remontem bylo cacy ,a nic innego nie bylo robione




Tak to napewno podwieszajace się zawory. Mialem tak w TDI podkładałem podkładki 1.5 mm bo nie dawało sie wyprzedzac.
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Problem byl w glowicy ale nie w zaworach i sprezynach :mrgreen:

Po złożeniu zalalem mobil 10w40 bo mamy go w beczkach ,co by motor przeplukac ,zrobilem do dzisiaj z 300km i zalalem 5w30(tez jeszcze niedocelowy) ,ale problem juz nie wystepuje,moze polsyntetyk byl za gesty i hydraulike podpieralo jak dostawal w palnik

Dzisiaj kilka razy przekrecilem do czerwonego i jest git ;)
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
m.sidor
Posty: 58
Rejestracja: 2017-06-15, 13:48
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: m.sidor »

a mówiłem Ci że hydro może podpierać jak ma dobre ciśnienie oleju
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

16vg60, to jest klasyczna przypadłość m.in. 1.9 tdi. Z tym, że tam był winny chyba zawór w pompie oleju i było bite zbyt duże ciśnienie (a efekt był potęgowany zimnym olejem). Problem był pudrowany właśnie wymianą oleju na mniej lepki ;)
Może tu też problem jest w pompie?
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

M.sidor
Niby tak ale tez nie do konca ;-)
Nie wierze ze jak wszystko mechanicznie 100% sprawne to taki silnik na 10w40 miałby problemy z podpierajaca hydraulika

Umnie albo hydro siada(zostalo stare) albo cisnienie za wysokie (watpie) ,albo cos ze sprezynami zaworowymi (tez watpie ,bo tak jak napisal mato22 nie na takich mocach i obrotach obrabiaja )

[ Dodano: 2017-11-28, 19:26 ]
vegetagt, zamontuje manometr od cisnienia oleju i spr.ale tak jak napisalem obstawiam hydro

[ Dodano: 2017-11-28, 19:28 ]
Wazne ze można dokrecac do czerwonego :mrgreen:
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
ZbychuBt
Posty: 434
Rejestracja: 2015-01-06, 19:14
Lokalizacja: Z h...a
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ZbychuBt »

Ciekawy temat u mnie po złożeniu silnika zalałem olej 5w30 po 1000km zalałem 10w60 Motula
silnik na zimnym kuleje do ok minuty swiece nowe niewiem czy zalac spowrotem 5w30 :shock:
ODPOWIEDZ