Siema
Rozważam zmiane skrzynki z Tipa na manuala.
Czy ktoś z Was kiedyś wykonywał taki manewr?
Może mi podpowiecie jakie graty musiałbym kupić
i ile z tym zachodu?
Skrzynia, poloski przednie, sprzeglo + dwumas, prawdopodobnie wał + dyfer (wszystko zalezy od przelozen) - i nie wykluczone, ze ECU (albo sameo sfleszowanie).
U mojego brata teraz Nosb przeszczepial w B5 2.5 TDI tipa na manuala, no i na razie auto jezdzi w trybie awaryjnym... bo nie mozemy dojsc czemu ida zle dane z czujnika na zamachu do ECU.
...wiec jak chcesz sie pozbyc auta na miesiac/dwa, to mozesz swapowac
w benzynce nie bedzie tego problemu raczej. Do tego co napisal fly jeszcze pedaly oraz mechanizm zmiany biegow. Fly miesiac dwa to to nie trwa :) Tylko u mnie jakos tak zeszlo Zreszta ostatnie dwa tygodnie to juz praktycznie stalo i szukalismy pomyslu
Czyli podsumowując, trzeba mieć skrzynkę,sprzęgło, dwumas, wybierak biegów, pedały.
Pół ośki,wał i dyfer też trzeba zmienić?
Czyli trochę z tym kombinowania jest.
A koszta jakie tego manewru jakie?
Na tipa nie narzekam,ale chodzi mi po głowie wsadzenie wiekszych turbawek,
a nie wiem ile Tip wytrzyma
Ja na swoim automacie podniosłem moc prawie dwukrotnie i działa. Ty masz pewnie 5HP19FLA
więc wytrzymałość do 420Nm, także za dużo nie zdziałasz, bo seria w 2.7T ma chyba 400Nm.
W moim przypadku był dużo zapas, bo 1.8T miało 230Nm.