temperatura płynu 100-110 °C
Wymieniłem wisko i jest sporo lepiej. Teraz wskazówka na blacie wychyla się poza 90 tylko jak jest 30+stopni na zewnątrz. Chyba będę musiał zbadać tą chłodniczkę oleju. Chociaż wydaje mi się, że prędzej termostat może się nie otwierać do końca, tym bardziej że temperatura oleju nie dochodzi jest w połowie między 120 a poprzednią kreską a wskazówka od temp. wody na blacie już wylatuje poza 90. Chyba że ktoś ma inne pomysły?
Dołóż dodatkową chłodnice oleju.teiwaz pisze:Wymieniłem wisko i jest sporo lepiej. Teraz wskazówka na blacie wychyla się poza 90 tylko jak jest 30+stopni na zewnątrz. Chyba będę musiał zbadać tą chłodniczkę oleju. Chociaż wydaje mi się, że prędzej termostat może się nie otwierać do końca, tym bardziej że temperatura oleju nie dochodzi jest w połowie między 120 a poprzednią kreską a wskazówka od temp. wody na blacie już wylatuje poza 90. Chyba że ktoś ma inne pomysły?
Wychodzić poza 90 zaczyna jak ma ponad 100 na vag-u, u mnie zaczyna się wychylać poza 90 jak ma 103 stopnie. Do kreski ponad 90 też nie dochodzi. Oczywiście chodzi o jazdę z włączoną klimą, jak klimę wyłączę to poza 90 na wskaźnikach nigdy nie wyłazi. Też nie wydaje mi się to normalne bo wcześniej nie miałem problemu nawet przy takich temperaturach, olej owszem czasem nawet na 120 właził ale wskazówka od "wody" jak przyspawana do 90 była.
Przypominam że przy normalnej jeździe problem nie występuje, do 120km/h utrzymuje temp "wody" na 95-96 stopni (vag) na wskaźniku 90, dopiero jak się przyciśnie 140-160 to zaczyna rosnąć. Ewentualnie przy jeździe pod górkę też rośnie dość szybko pomimo niedużej prędkości.
Spróbuje jeszcze może odpowietrzyć układ bo ostatnio miałem też wymieniany jeden wąż wodny i być może mechanik olał sprawę odpowietrzenia.
Przypominam że przy normalnej jeździe problem nie występuje, do 120km/h utrzymuje temp "wody" na 95-96 stopni (vag) na wskaźniku 90, dopiero jak się przyciśnie 140-160 to zaczyna rosnąć. Ewentualnie przy jeździe pod górkę też rośnie dość szybko pomimo niedużej prędkości.
Spróbuje jeszcze może odpowietrzyć układ bo ostatnio miałem też wymieniany jeden wąż wodny i być może mechanik olał sprawę odpowietrzenia.
Zastanawiające to wszystko co piszecie. U mnie chłodnica wody połączona jest z chłodnicą oleju skrzyni automatycznej, na dodatek wózek po programie i nie zdarzyło mi się jeszcze, bez względu na warunki pogodowe i charakter jazdy, aby wskazówka temp. wody przekroczyła 90*.
Nie mam chłodnicy oleju. Temp. oliwy przy jeździe autostradowej 160+, wynosi 120*.
Być może powodem problemów opisanych w tym wątku jest przytkana i zabrudzona chłodnica, nieoryginalny termostat.
Nie mam chłodnicy oleju. Temp. oliwy przy jeździe autostradowej 160+, wynosi 120*.
Być może powodem problemów opisanych w tym wątku jest przytkana i zabrudzona chłodnica, nieoryginalny termostat.
Allroad C5 2.7T 376/536
u mnie przy jezdzie 160km/h nigdy nie bylo problemu z wodą przecież masz wtedy ogromny flow powietrza przez chłodnice.. raz mi sie zdarzyło lekkie wychylenie kiedy po mocniejszym upalaniu zatrzymałem się w miejscu.. także wydaje mi sie że jak woda sie wychyla przy jezdzie autostradowej to cos nie halo..
Czy chłodnica oleju aż tak bardzo pomaga? wydaje mi się ze tylko troche.. termostaw w chlodnicy oleju otwiera sie przy 110 st (myle się?) a przy jezdzie autostradowej olej ma 120st wiec różnica jest znikoma..
Czy chłodnica oleju aż tak bardzo pomaga? wydaje mi się ze tylko troche.. termostaw w chlodnicy oleju otwiera sie przy 110 st (myle się?) a przy jezdzie autostradowej olej ma 120st wiec różnica jest znikoma..
pełne otwarcie jest przy 90*C zazwyczaj.imhotet pisze:u mnie przy jezdzie 160km/h nigdy nie bylo problemu z wodą przecież masz wtedy ogromny flow powietrza przez chłodnice.. raz mi sie zdarzyło lekkie wychylenie kiedy po mocniejszym upalaniu zatrzymałem się w miejscu.. także wydaje mi sie że jak woda sie wychyla przy jezdzie autostradowej to cos nie halo..
Czy chłodnica oleju aż tak bardzo pomaga? wydaje mi się ze tylko troche.. termostaw w chlodnicy oleju otwiera sie przy 110 st (myle się?) a przy jezdzie autostradowej olej ma 120st wiec różnica jest znikoma..
Układy są ta zrobione i obliczone żeby nie miały na siebie wpływu. Po to są właśnie wymienniki ciepła, chłodnice żeby temp oleju nie wpływała na temp wody. Ma być constans dla każdego z nich tak jak producent założył. wiadomo że olej rośnie przy bucie ale to nie znaczy że woda ma robić to samo bo są w jednej chłodnicy czy wymienniku ciepła bo by uszczelki wywaliło.
popiepszone macie coś i tyle. mi się jedynie grzała woda w korku przy +35-40 na zewnątrz.
popiepszone macie coś i tyle. mi się jedynie grzała woda w korku przy +35-40 na zewnątrz.