Od A do Z tuning na maxa
No i zajebiscie.. nie zgodze sie ze jest to nieaktualne totalnie, lekki update i gra :)
Jedynie co sie zmienia obserwujac dyskusje to dostawcy hybryd i kolektorow.. i tunerzy.. raz jednego kochaja, raz nienawidza.. a ponizsza lista moim zdaniem jest w 80% aktualna :)
Tuning S4 - 300-310 KM / 450-520 Nm hamownia obowiązkowa !
- zmiana programu ECU (CHIP)
- ewentualna zmiana trójnika gumowego od przepustnicy na wzmacniany
(orginalny może pękac przy ciśnieniu powyżej 1 bar)
- wskaznik doładowania turbo aby kontrolować wskazania (1,1-1,2 bar)
Tuning S4 - 320 - 330 KM / 500 Nm
- zmiana programu
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu (tylnią część lub cały)
- wkład filtru K&N
- zmiana obu Intercooler na większe z RS4 (są całe aluminiowe)
dadzą lepsze chłodzenie w ciepłe dni
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
Tuning S4 - 360 - 380 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- większe turbo 2 xK04, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4
- wtryski 6 x 360-440cc (orginalne 320cc dają rade do 360-370 KM)
- zmiana pompy paliwa (orginalna daje rade do 340-350 KM)
- map sensor
- ewent. modyfikacja kolektora ssącego (lub zamiana od RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- ewent. podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
- ewent. chłodnica oleju
- pomyśleć o zmianie HAMULCÓW ! ! ! seryjne są za słabe
Tuning S4 - 380 - 440 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4 lub duży centralny
- wtryski 6 x 440cc
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- map sensor
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo + EGT
- zmiana DV Bypass na inne lepsze
- chłodnica oleju
- ewent. większe kolektory wydechowe
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! !
Tuning S4 - 420 - 460 KM / 620 Nm
- głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04, inlet pipe rury, turbo 2 xK04 z RS6 dadzą 460-520 KM
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- Intercooler z RS4 lub duży centralny
- wtryski 6 x 440cc Bosch
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- map sensor
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4)
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło mocne made by PL lub inne
- wskaznik doładowania turbo + EGT
- zmiana DV Bypass na inne lepsze
- chłodnica oleju
- ewent. większe kolektory wydechowe
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! !
Tuning S4 - 500 - 700 KM / 500+ Nm
- turbo 2 x GT28RS, K04/RS6, K16, K24 lub inne ....
- kute tłoki, korbowody
- pompa paliwa Bosch 044
- wtryski 500-700cc
- chłodnica oleju.
- nowe większe kolektory
- wydajny układ IC
- mocne sprzęgło
- ... dużo pieniędzy
Jedynie co sie zmienia obserwujac dyskusje to dostawcy hybryd i kolektorow.. i tunerzy.. raz jednego kochaja, raz nienawidza.. a ponizsza lista moim zdaniem jest w 80% aktualna :)
Tuning S4 - 300-310 KM / 450-520 Nm hamownia obowiązkowa !
- zmiana programu ECU (CHIP)
- ewentualna zmiana trójnika gumowego od przepustnicy na wzmacniany
(orginalny może pękac przy ciśnieniu powyżej 1 bar)
- wskaznik doładowania turbo aby kontrolować wskazania (1,1-1,2 bar)
Tuning S4 - 320 - 330 KM / 500 Nm
- zmiana programu
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu (tylnią część lub cały)
- wkład filtru K&N
- zmiana obu Intercooler na większe z RS4 (są całe aluminiowe)
dadzą lepsze chłodzenie w ciepłe dni
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
Tuning S4 - 360 - 380 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- większe turbo 2 xK04, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4
- wtryski 6 x 360-440cc (orginalne 320cc dają rade do 360-370 KM)
- zmiana pompy paliwa (orginalna daje rade do 340-350 KM)
- map sensor
- ewent. modyfikacja kolektora ssącego (lub zamiana od RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- ewent. podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
- ewent. chłodnica oleju
- pomyśleć o zmianie HAMULCÓW ! ! ! seryjne są za słabe
Tuning S4 - 380 - 440 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4 lub duży centralny
- wtryski 6 x 440cc
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- map sensor
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo + EGT
- zmiana DV Bypass na inne lepsze
- chłodnica oleju
- ewent. większe kolektory wydechowe
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! !
Tuning S4 - 420 - 460 KM / 620 Nm
- głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04, inlet pipe rury, turbo 2 xK04 z RS6 dadzą 460-520 KM
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- Intercooler z RS4 lub duży centralny
- wtryski 6 x 440cc Bosch
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- map sensor
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4)
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło mocne made by PL lub inne
- wskaznik doładowania turbo + EGT
- zmiana DV Bypass na inne lepsze
- chłodnica oleju
- ewent. większe kolektory wydechowe
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! !
Tuning S4 - 500 - 700 KM / 500+ Nm
- turbo 2 x GT28RS, K04/RS6, K16, K24 lub inne ....
- kute tłoki, korbowody
- pompa paliwa Bosch 044
- wtryski 500-700cc
- chłodnica oleju.
- nowe większe kolektory
- wydajny układ IC
- mocne sprzęgło
- ... dużo pieniędzy
Aktualne? Wsadziłem IC, wyprułem DP i uzyskałem zbliżony wynik do tego za gruby hajs:
Tuning S4 - 360 - 380 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- większe turbo 2 xK04, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4
- wtryski 6 x 360-440cc (orginalne 320cc dają rade do 360-370 KM)
- zmiana pompy paliwa (orginalna daje rade do 340-350 KM)
- map sensor
- ewent. modyfikacja kolektora ssącego (lub zamiana od RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- ewent. podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
- ewent. chłodnica oleju
- pomyśleć o zmianie HAMULCÓW ! ! ! seryjne są za słabe
Nadal uważasz że aktualne?
Tuning S4 - 360 - 380 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- większe turbo 2 xK04, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4
- wtryski 6 x 360-440cc (orginalne 320cc dają rade do 360-370 KM)
- zmiana pompy paliwa (orginalna daje rade do 340-350 KM)
- map sensor
- ewent. modyfikacja kolektora ssącego (lub zamiana od RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- ewent. podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
- ewent. chłodnica oleju
- pomyśleć o zmianie HAMULCÓW ! ! ! seryjne są za słabe
Nadal uważasz że aktualne?

Wielkie podziękowania dla SZTYBOR za dobrze przedstawiony opis. O to mi chodziło. I jeszcze jedno do kolegi BUBA, nie każdy ma czas siedzieć kilka nocy szukać czegoś o czym pojęcia nie ma, tak jak w moim przypadku. Wizytę umawiam na mody w WALASMOTORSPORT jaki będzie efekt końcowy zobaczymy. Spróbuję się pochwalić.
Jesli nie masz czasu to nie szukasz takich informacji na forum tylko dzwonisz do specjalisty i umawiasz termin i robisz przelew ;)AudiAudi pisze:Wielkie podziękowania dla SZTYBOR za dobrze przedstawiony opis. O to mi chodziło. I jeszcze jedno do kolegi BUBA, nie każdy ma czas siedzieć kilka nocy szukać czegoś o czym pojęcia nie ma, tak jak w moim przypadku. Wizytę umawiam na mody w WALASMOTORSPORT jaki będzie efekt końcowy zobaczymy. Spróbuję się pochwalić.