Od A do Z tuning na maxa

Moderatorzy: buba, Mod-Team

sztybor
Posty: 368
Rejestracja: 2014-03-13, 22:15
Lokalizacja: NL/AAR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sztybor »

No i zajebiscie.. nie zgodze sie ze jest to nieaktualne totalnie, lekki update i gra :)
Jedynie co sie zmienia obserwujac dyskusje to dostawcy hybryd i kolektorow.. i tunerzy.. raz jednego kochaja, raz nienawidza.. a ponizsza lista moim zdaniem jest w 80% aktualna :)

Tuning S4 - 300-310 KM / 450-520 Nm hamownia obowiązkowa !
- zmiana programu ECU (CHIP)
- ewentualna zmiana trójnika gumowego od przepustnicy na wzmacniany
(orginalny może pękac przy ciśnieniu powyżej 1 bar)
- wskaznik doładowania turbo aby kontrolować wskazania (1,1-1,2 bar)


Tuning S4 - 320 - 330 KM / 500 Nm
- zmiana programu
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu (tylnią część lub cały)
- wkład filtru K&N
- zmiana obu Intercooler na większe z RS4 (są całe aluminiowe)
dadzą lepsze chłodzenie w ciepłe dni
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze

Tuning S4 - 360 - 380 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- większe turbo 2 xK04, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4
- wtryski 6 x 360-440cc (orginalne 320cc dają rade do 360-370 KM)
- zmiana pompy paliwa (orginalna daje rade do 340-350 KM)
- map sensor
- ewent. modyfikacja kolektora ssącego (lub zamiana od RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- ewent. podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
- ewent. chłodnica oleju
- pomyśleć o zmianie HAMULCÓW ! ! ! seryjne są za słabe


Tuning S4 - 380 - 440 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4 lub duży centralny
- wtryski 6 x 440cc
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- map sensor
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo + EGT
- zmiana DV Bypass na inne lepsze
- chłodnica oleju
- ewent. większe kolektory wydechowe
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! !


Tuning S4 - 420 - 460 KM / 620 Nm
- głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04, inlet pipe rury, turbo 2 xK04 z RS6 dadzą 460-520 KM
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- Intercooler z RS4 lub duży centralny
- wtryski 6 x 440cc Bosch
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- map sensor
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4)
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło mocne made by PL lub inne
- wskaznik doładowania turbo + EGT
- zmiana DV Bypass na inne lepsze
- chłodnica oleju
- ewent. większe kolektory wydechowe
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! !



Tuning S4 - 500 - 700 KM / 500+ Nm
- turbo 2 x GT28RS, K04/RS6, K16, K24 lub inne ....
- kute tłoki, korbowody
- pompa paliwa Bosch 044
- wtryski 500-700cc
- chłodnica oleju.
- nowe większe kolektory
- wydajny układ IC
- mocne sprzęgło
- ... dużo pieniędzy
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Aktualne? Wsadziłem IC, wyprułem DP i uzyskałem zbliżony wynik do tego za gruby hajs:

Tuning S4 - 360 - 380 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- większe turbo 2 xK04, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4
- wtryski 6 x 360-440cc (orginalne 320cc dają rade do 360-370 KM)
- zmiana pompy paliwa (orginalna daje rade do 340-350 KM)
- map sensor
- ewent. modyfikacja kolektora ssącego (lub zamiana od RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- ewent. podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
- ewent. chłodnica oleju
- pomyśleć o zmianie HAMULCÓW ! ! ! seryjne są za słabe

Nadal uważasz że aktualne? ;-)
sztybor
Posty: 368
Rejestracja: 2014-03-13, 22:15
Lokalizacja: NL/AAR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sztybor »

oszukujesz bo na gazie!!! :D
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

sztybor pisze:oszukujesz bo na gazie!!! :D
Na PB

Na gazie wyszło więcej :mrgreen: :mrgreen:
sztybor
Posty: 368
Rejestracja: 2014-03-13, 22:15
Lokalizacja: NL/AAR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sztybor »

buba pisze:
sztybor pisze:oszukujesz bo na gazie!!! :D
Na PB
Na gazie wyszło więcej :mrgreen: :mrgreen:
Dobra dobra.. czyli im starszy silnik tym wiecej wypluwa :P
Kto ci stroi? Digitun?
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Wiek nie ma tu nic do gadania. Liczy sie stan silnika.
sztybor
Posty: 368
Rejestracja: 2014-03-13, 22:15
Lokalizacja: NL/AAR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sztybor »

buba pisze:Wiek nie ma tu nic do gadania. Liczy sie stan silnika.
Wiadomo.. kto Ci stroil? :P
AudiAudi
Posty: 7
Rejestracja: 2017-08-06, 21:25
Lokalizacja: Pyrzyce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: AudiAudi »

Wielkie podziękowania dla SZTYBOR za dobrze przedstawiony opis. O to mi chodziło. I jeszcze jedno do kolegi BUBA, nie każdy ma czas siedzieć kilka nocy szukać czegoś o czym pojęcia nie ma, tak jak w moim przypadku. Wizytę umawiam na mody w WALASMOTORSPORT jaki będzie efekt końcowy zobaczymy. Spróbuję się pochwalić.
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Dlatego takie osoby jak Ty co nie mają czasu płacą frycowe.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

po co zmieniac map sensor?
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

AudiAudi pisze:Wielkie podziękowania dla SZTYBOR za dobrze przedstawiony opis. O to mi chodziło. I jeszcze jedno do kolegi BUBA, nie każdy ma czas siedzieć kilka nocy szukać czegoś o czym pojęcia nie ma, tak jak w moim przypadku. Wizytę umawiam na mody w WALASMOTORSPORT jaki będzie efekt końcowy zobaczymy. Spróbuję się pochwalić.
Jesli nie masz czasu to nie szukasz takich informacji na forum tylko dzwonisz do specjalisty i umawiasz termin i robisz przelew ;)
ZbychuBt
Posty: 434
Rejestracja: 2015-01-06, 19:14
Lokalizacja: Z h...a
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ZbychuBt »

imhotet pisze:po co zmieniac map sensor?
Żeby podniesc boost oem s4 2.7 tt 1.47 ale to dopiero po zmianie turbo
imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

2559.96 to jest limit map sensora w s4 i chyba wszystkich me7 zeby dmuchnac 1.55 po calosci to chyba rs6 hybrydy potrzebne juz.. wiec zmiana map sensora na 380 ps to nonsens ;p
mophk
Posty: 132
Rejestracja: 2016-07-08, 02:22
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mophk »

a jak to jest z tymi ECU? jedne mają 512kb pamięci a inne 1mb. może mi ktos jednoznacznie napisać czy te większe ecu są konieczne do czegoś? ew. w jakich sytuacjach jest to uzasadnione?
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

mophk pisze:a jak to jest z tymi ECU? jedne mają 512kb pamięci a inne 1mb. może mi ktos jednoznacznie napisać czy te większe ecu są konieczne do czegoś? ew. w jakich sytuacjach jest to uzasadnione?
Przedlift C - 512Kb
Polift D - 1024kb
ODPOWIEDZ