Cofa zapłon, brak mocy - auto seria

Moderatorzy: buba, Mod-Team

SoloZiP
Posty: 42
Rejestracja: 2015-06-13, 00:36
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć:
Kontakt:

Cofa zapłon, brak mocy - auto seria

Post autor: SoloZiP »

Pacjent A6 C5 2.7 Bit Bes Quattro Tiptronic 250 km 350 nm seria (wycięte pre katy)

Na hamowni wypluł tylko 217 km i bodajże 325 nm (nie mam jeszcze wykresu nie mogę się doprosić jak mi wyślę to wrzuce). W czasie jazdy delikatne odczuwalne jakby auto było mułowate z dołu.

Auto miało wymieniony doł silnika z AJK (tak już kupiłem, nie bierze oleju nie kopci itd), po kupnie:

Rozrząd robiony ok 15000 km temu (robił Nosb więc na 99% jest ok)
Świece NGK PF6RQ przelot jakieś 15000 km
4 Sondy Bosch przelot może z 7000 km
Dolot szczelny (na kompresorze trzyma 0,5 bara podczas pompowania)
Pompa paliwa daje prawidłowe ciśnienie (chyba 4 bary) regulator ciśnienia paliwa też sprawdzany i jest ok
Cewki wymienione chyba w 2011 roku na ORI ASO (akcja serwisowa)

Po diagnostyce pokazał się w zasadzie 1 problem - COFANIE zapłonu. Do testów zalane PB 98 (na codzien jezdze 95), vag nie widzi żadnych błędów.

LOGI:

http://vaglog.pl/log-115_118_Zf6HjL.html

http://vaglog.pl/log-032_020_fg9DDhk.html

http://vaglog.pl/log-015_016_4PqNx8.html

http://vaglog.pl/log-002_003_okFDJnu.html

http://vaglog.pl/log-090_093_17zx8z.html

W czym może być problem? Jak trzeba jeszcze jakieś logi to piszcie.

EDIT
Jest wykres z hamowni:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-07-06, 18:25 przez SoloZiP, łącznie zmieniany 2 razy.
imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

co znaczy ze dolot trzyma pół bara ? pompuj do 1.5b jak sprawdzasz szczelnosc..
SoloZiP
Posty: 42
Rejestracja: 2015-06-13, 00:36
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SoloZiP »

No tak mi sprawdzali i tak mi powiedzieli że jak trzyma 0,5 to jest ok bo nie było słychać żeby coś syczało i że powietrze może uchodzić np pierścieniami. No i w sumie w serii chyba gdzieś tyle pompują turbiny. Więc stwierdzili że jest git. Mylą się?
Do 1,5 bara raczej nie dało się napompować.
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

0,5 bara to tryb awaryjny :-) czyli jak wpadnie w awaryjny to będzie chodzić idealnie :)
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

bracus pisze:0,5 bara to tryb awaryjny :-) czyli jak wpadnie w awaryjny to będzie chodzić idealnie :)
tutaj chyba jest już tryb awaryjny ;-)
SoloZiP
Posty: 42
Rejestracja: 2015-06-13, 00:36
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SoloZiP »

Jestem trochę laikiem w temacie i nie łapie. Jeśli nie ma żadnych błędów w silniku (kiedyś tam był błąd EGT ale wymieniłem płytkę i zniknął) to auto może być w trybie awaryjnym?
To ile powinny pompować turbiny? Myślałem że w S4 0,7 Bar a w A6 0,5 Bar.
Tak wiele pytań, tak nie wiele odpowiedzi.
Awatar użytkownika
RoberToo
Posty: 257
Rejestracja: 2015-01-10, 13:08
Lokalizacja: KBK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RoberToo »

U mnie tak samo , auto seria tylko z katami i cofa zapłon.

http://vaglog.com/log-002_020_4IYQsB.html

Wymieniony trójnik bo nie było szczelności, przed robionymi logami zmienione dwie DV'ki, wymieniony EGT bo był błąd. Teraz bez błędów. Zmierzony moment to 373Nm czyli nie trzyma serii. Paliwo 95 zmieszane z 98. Niby chodzi spoko, ale chciałbym żeby auto było w 100% ok, bo wybieram się w połowie lipca do AW na program. Do czego można zajrzeć żeby nie cofało zapłonu ?
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

A może masz wyjebane w kosmos napinacze i to ECU cofa Ci zapłon bo widzi stuki.

[ Dodano: 2017-07-06, 19:10 ]
Zanim polecisz do Aw na strojenie ogarnij głowice wtedy wynik będzie sporo lepszy
Awatar użytkownika
RoberToo
Posty: 257
Rejestracja: 2015-01-10, 13:08
Lokalizacja: KBK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RoberToo »

Też tak przypuszczałem że to może być przez napinacze. Chociaż Vag-Com nie pokazuję jakiejś tragedii w odchyleniach.
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

A który kanał sprawdzasz?
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

RoberToo cewki wymień i świece
SoloZiP
Posty: 42
Rejestracja: 2015-06-13, 00:36
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SoloZiP »

A co u mnie jest nie tak? Napinacze chyba dobre patrząc na logi? Pomoże ktoś?
Awatar użytkownika
RoberToo
Posty: 257
Rejestracja: 2015-01-10, 13:08
Lokalizacja: KBK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RoberToo »

luk448 pisze:A który kanał sprawdzasz?
Sprawdzałem z Kolegą chyba pomiędzy 90-93.

[ Dodano: 2017-07-07, 18:52 ]
buba pisze:RoberToo cewki wymień i świece
Nie chciałbym wymieniać czegoś co jest dobre. Jak sprawdzić czy cewka jest ok ? Jak nie ma żadnych błędów i silnik nie kuleje .
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

cewki po przebiegu około 30tys. km są na bank do wymiany
daw2
Posty: 154
Rejestracja: 2014-01-07, 17:11
Lokalizacja: lubaczów
Kontakt:

Post autor: daw2 »

MaDmAx pisze:cewki po przebiegu około 30tys. km są na bank do wymiany
Dlaczego tak sądzisz? Ja mam jeszcze ze znaczkiem audi i przebieg ponad 300kkm.
ODPOWIEDZ