Zaciski hamulcowe : Duże, Większe i Największe
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
- Lokalizacja: a-chów/b-b
- Płeć:
- Kontakt:
tylko dlaczego wziąłeś tarcze z q7 400x38 zamiast z c7 400x40 ?Immo pisze:Właśnie przyszła paczka z zabawkami od wujka SidaSID pisze:wiele hebli przeszło przez moje dłonie ale te zaciski są bardzo ciekawe
AUDI Q7 2016 pod tarcze 400x40mm
Zaciski są mega lekkie a zarazem wielkie ! , obsługują tarcze 360-420mm, mają wielki klocek o małym łuku
Mają adaptery już nowego typu : czyli zwrotnice w VW autach od 2016r mają już dalej wysunięte uszy mocujące, daje to około 10-15mm różnicy mniej niż w poprzednich modelach do 2016r
Więc na OEM adapterach prawie pasują p&p pod tarcze 365-385mm (zaciski 6-tłok z nowej S4 B9 350mm siadają p&p w S4 B5 na tarczy 330mm !)
Są szczupłe z każdej strony = mniej problemów z rozmiarem felg.
Obrazek Obrazek![]()
Obrazek Obrazek Obrazek
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 4991857007
Obrazek Obrazek Obrazek
Montaż za kilka tygodni, wcześniej chcę zmienić kolor zacisków na szary jak w ceramice
cena ta sama, a tarcza ciut grubsza
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
- Lokalizacja: a-chów/b-b
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
- Lokalizacja: a-chów/b-b
- Płeć:
- Kontakt:
Hehehe, czyli jednak 
btw zacny hebel milordzie
[ Dodano: 2017-05-14, 18:34 ]
Dzisiaj zrobiłem przymiarki hamulców



Jakby ktoś planował podobną akcję u siebie - zacisk z tarczą na głębokość siedzi idealnie, jedynie potrzebny jest dystans 11mm między adapterem a zaciskiem. Do zdjęć miałem pod ręką tylko 12mm, dlatego klocek jest przy zewnętrznej krawędzi tarczy. Z 11mm będzie idealnie na środku.
Pytanie do znawców, czy tuleje dystansowe to dobre rozwiązanie? Będą miały wymiary fi30x11mm, wytoczone z amelinium PA6 lub PA9. Do tego odpowiednio dłuższe śruby.
Wg mnie zacisk powinien siedzieć wystarczająco sztywno, ale wolę się upewnić.
Nie chce mi się modzić nowych adapterów

btw zacny hebel milordzie

[ Dodano: 2017-05-14, 18:34 ]
Dzisiaj zrobiłem przymiarki hamulców






Jakby ktoś planował podobną akcję u siebie - zacisk z tarczą na głębokość siedzi idealnie, jedynie potrzebny jest dystans 11mm między adapterem a zaciskiem. Do zdjęć miałem pod ręką tylko 12mm, dlatego klocek jest przy zewnętrznej krawędzi tarczy. Z 11mm będzie idealnie na środku.
Pytanie do znawców, czy tuleje dystansowe to dobre rozwiązanie? Będą miały wymiary fi30x11mm, wytoczone z amelinium PA6 lub PA9. Do tego odpowiednio dłuższe śruby.
Wg mnie zacisk powinien siedzieć wystarczająco sztywno, ale wolę się upewnić.
Nie chce mi się modzić nowych adapterów

Ostatnio zmieniony 2017-05-15, 09:10 przez Immo, łącznie zmieniany 3 razy.
- SID
- Posty: 4747
- Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
- Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kontakt:
zrób płaskownik 11mm gruby długi około 160mm i w nim 2 otwory na śruby
to będzie bezpieczniejsze rozwiązanie od pojedynczych podkładek/tulei
zawsze można skopiować adapter na nowe wymiary ale dojdzie + 600-1000 zł
ja myślałem że u siebie prywatnie , tzn u żony w aucie tarcza DAB T2 i klocek Ferodo Racing uratuje sytuacje - ale myliłem się - spaliłem to w pi#%$^u
średnicy i grubości tarczy nie oszukać a tarcze 312x25mm to na tył się nie nadają przy 200ps
to będzie bezpieczniejsze rozwiązanie od pojedynczych podkładek/tulei
zawsze można skopiować adapter na nowe wymiary ale dojdzie + 600-1000 zł
ja myślałem że u siebie prywatnie , tzn u żony w aucie tarcza DAB T2 i klocek Ferodo Racing uratuje sytuacje - ale myliłem się - spaliłem to w pi#%$^u
średnicy i grubości tarczy nie oszukać a tarcze 312x25mm to na tył się nie nadają przy 200ps
Tarcza i zacisk pochodzą z nowego SQ7. Nr tarczy 4M0615301AP, 400x38mm.16vg60 pisze:mozesz napisac dokladnie z jakiego modelu,rocznik ,pojemnosc,ew. nr.czesci jest ta tarcza ,ona ma 400mm?Pozdr.
O widzisz, dobry pomysł z płaskownikiem, tak chyba zrobięSID pisze:zrób płaskownik 11mm gruby długi około 160mm i w nim 2 otwory na śruby
to będzie bezpieczniejsze rozwiązanie od pojedynczych podkładek/tulei
zawsze można skopiować adapter na nowe wymiary ale dojdzie + 600-1000 zł

- SID
- Posty: 4747
- Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
- Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kontakt:
zaciski 8 tłok z RS6 C5 korzystają z klocków niskich więc założenie tarczy 390 z RS6 C6 wyjdzie tak że
będziesz miał z 8-10 mm nie ścieralnej powierzchni na dole tarczy,
niestety wszelkie układy ham bazujące na +370mm bazują na zaciskach 6-tłok o wielkich klockach które są o 8-15mm wyższe od tych z RS6 C5
więc wizualnie wyjdzie fajnie ale praktycznie nie za bardzo,
rada :
chcesz koniecznie wejść w 380-400mm to zmień zacisk na 6-tłok z podobnych tarcz
pamiętaj że zwiększenie ilości i powierzchni tłoczków z przodu odbije się na skoku pedału hamulca i pracy tylnego hamulca,
do tego dojdzie zmiana pompy ham z 25mm na 27mm lub więcej i trochę zabawy z tyłem by to wybalansować
będzie trochę zabawy
będziesz miał z 8-10 mm nie ścieralnej powierzchni na dole tarczy,
niestety wszelkie układy ham bazujące na +370mm bazują na zaciskach 6-tłok o wielkich klockach które są o 8-15mm wyższe od tych z RS6 C5
więc wizualnie wyjdzie fajnie ale praktycznie nie za bardzo,
rada :
chcesz koniecznie wejść w 380-400mm to zmień zacisk na 6-tłok z podobnych tarcz
pamiętaj że zwiększenie ilości i powierzchni tłoczków z przodu odbije się na skoku pedału hamulca i pracy tylnego hamulca,
do tego dojdzie zmiana pompy ham z 25mm na 27mm lub więcej i trochę zabawy z tyłem by to wybalansować
będzie trochę zabawy
