Moje Audi s4 - pobór oleju ponad normę /świsty-gwizdy

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Wanio123
Posty: 11
Rejestracja: 2017-04-10, 14:17
Lokalizacja: Ostrzeszów
Płeć:
Kontakt:

Moje Audi s4 - pobór oleju ponad normę /świsty-gwizdy

Post autor: Wanio123 »

Witam koledzy

Od tygodnia jestem właścicielem s4 b6 , piękny wóz ,niesamowity dzwięk i mega prowadzenie (moje własne odczucia) długo w sferze marzeń od teraz no ale...ale gdy już emocje ciut opadły
okazało się po kalkulacji ,że po przejechaniu ok.1700km do auta dolałem 2.5L oliwy :(
Dodam też ,że w aucie został zrobiony duży serwis na ponad 13k PLN w styczniu tego roku (zdjęcia do wglądu) . A najlepsze jest to ,że auto nie dymi zimny/ciepły/ olej nigdzie się nie leje,w samochodzie nie czuć palonego oleju a silnik ma moc rwie do przodu jak zły.
Troszkę czytałem , może wypadało by zacząć od skontrolowania odm i wymiany zaworu PVC?
Może przesiadka na 10w60?


A drugie co mnie zastanawia...to dzwięk..no właśnie czego. Generalnie samochód chodzi jakby miał kompresor mechaniczny ,specyficzny świst. Na jałowym biegu nie słychać nic - po dodaniu gazu - im wyższe obroty tym mocniej gwiżdżę. Jakaś nieszczelność w dolocie?

Tutaj skany fakturek co rzekomo zostało zrobione.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autko naprawdę wygląda na zadbane , ładnie utrzymane a do tego oprócz tego oleju i świstu wszystko działa w aucie...

Pozdrawiam , będę wdzięczny za pomoc

A może ktoś nawet zna autko?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-04-12, 21:48 przez Wanio123, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

Popraw w opisie masz b7 i... Powodzenia przy swapie na jedyny słuszny motor ;-) :mrgreen:
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
Wanio123
Posty: 11
Rejestracja: 2017-04-10, 14:17
Lokalizacja: Ostrzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wanio123 »

Jachyr pisze:Powodzenia przy swapie na jedyny słuszny motor ;-) :mrgreen:


Nie strasz mnie kolego :roll: , gdybym chciał v6 to szukałbym b5 :]
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

to może masz kompresor ;-) Do tego motoru są kompresory. Zwykła S4 B6 nie jedzie tak znowu jak zła :lol:

np.:

http://www.vfengineering.com/s4/
Wanio123
Posty: 11
Rejestracja: 2017-04-10, 14:17
Lokalizacja: Ostrzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wanio123 »

skalarx pisze:to może masz kompresor ;-)
Nie miło się tak naśmiewać z nowych użytkowników , którzy naprawdę mają problem :roll:
skalarx pisze:Zwykła S4 B6 nie jedzie tak znowu jak zła :lol:
Po przesiadce ze 150km w dieslu , dla mnie robi konkretny gn%j :)
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

Wanio123 pisze:
skalarx pisze:to może masz kompresor ;-)
Nie miło się tak naśmiewać z nowych użytkowników , którzy naprawdę mają problem :roll:
skalarx pisze:Zwykła S4 B6 nie jedzie tak znowu jak zła :lol:
Po przesiadce ze 150km w dieslu , dla mnie robi konkretny gn%j :)
ja się nie śmieje. Może masz a nie wiesz, że masz. :-P
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

na tym forum mało jest tematów o S4 b6 ale te które są dotyczą tylko jednej usterki. polecam przeczytać i będziesz wiedział wszystko
Wanio123
Posty: 11
Rejestracja: 2017-04-10, 14:17
Lokalizacja: Ostrzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wanio123 »

skalarx pisze:
Wanio123 pisze:
skalarx pisze:to może masz kompresor ;-)
Nie miło się tak naśmiewać z nowych użytkowników , którzy naprawdę mają problem :roll:
skalarx pisze:Zwykła S4 B6 nie jedzie tak znowu jak zła :lol:
Po przesiadce ze 150km w dieslu , dla mnie robi konkretny gn%j :)
ja się nie śmieje. Może masz a nie wiesz, że masz. :-P
Szydź dalej przyjacielu . Nie mam po prostu do czego innego to przyrównać... ale dosłownie jakbym słyszał eatona u kumpla w Hondzie :/
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

https://a4-klub.pl/topic/245191-wady-i- ... 42-v8-bbk/


z olejem wygląda normalnie :-)

"Silniki te podobno zwiekszaja branie oleju na trasach >400km.
Najczesciej biora w granicach 1l/1000km przy dosc dynamicznej jezdzie.
Bywa że więcej."
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

Jak się cieszę, że koledzy forumowi z S4 B5 tak licznie zabrali głos :mrgreen:
Ostatnio cisza na forum, spokojnie ... ale pojawiła się okazja ...


Odnosząc się do oleju.
BBK zawsze brało olej, jest to tzw. silnik luźno-pasowany
0,5 l/1000 km to standard
1,0 l/1000 km to sporo upalania
powyżej 1,0 l/1000 km to już na maksa upalanie

jeżeli jest spokojna jazda i spalanie powyżej 1l/1000 km to trzeba zacząć się martwić
olej najbardziej polecany to 10W60 Valvoline

w upały może dojść do zwiększenia spalania oleju ale to naprawdę musi być ponad 30 stopni i dużo powolnej jazdy w korkach
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
Awatar użytkownika
Kamil_D
Posty: 229
Rejestracja: 2012-12-19, 21:37
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kamil_D »

A dzwiek kompresora to pewnie pompa wspomagania. Moze trzeba zregenerowac. Albo przewody zmienic. Albo sam plyn pomoze
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

Kamil_D pisze:A dzwiek kompresora to pewnie pompa wspomagania. Moze trzeba zregenerowac. Albo przewody zmienic. Albo sam plyn pomoze
Pompa wspomagania to chyba największa wada BBK
obecnie jestem w trakcie wymiany kolejnej pompy (już trzeciej)
raczej trzeba kupić nową przez ebay (cena ok 1600 zł)
z używanymi kończy się różnie (ostatnia używana wytrzymała 8 miesięcy)
nie regenerowałem ale kasa ok. 800 zł za regenerację

wymienić olej, zalać czymś w stylu moto-doktor do pomp i liczyć na cud
a jak cudu nie będzie to zakup nowej
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

co do oleju to jeszcze obadaj kompresję - te silniki lubią się przytrzeć, szczególnie jak zeżrą kawałek klapki z kolektora dolotowego :mrgreen:
Wanio123
Posty: 11
Rejestracja: 2017-04-10, 14:17
Lokalizacja: Ostrzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wanio123 »

Na wstępie dzięki serdeczne za odzew :)
RSK pisze:Odnosząc się do oleju.
BBK zawsze brało olej, jest to tzw. silnik luźno-pasowany
0,5 l/1000 km to standard
1,0 l/1000 km to sporo upalania
powyżej 1,0 l/1000 km to już na maksa upalanie
Problem jest tego typu ,że sporo upalania było przez jakieś 300km z całych tych 1700km
jeżeli jest spokojna jazda i spalanie powyżej 1l/1000 km to trzeba zacząć się martwić
Nie wiem czy widziałeś koleżko faktury z napraw niby tego sporo - ale np brak informacji w kilku przypadkach jakie uszczelki i czego zostały wymienione.
olej najbardziej polecany to 10W60 Valvoline
Właśnie na przyszły weekend zleje tego 5w40 Castrola i zaleje 10w60 Liquid Moly.
Pompa wspomagania to chyba największa wada BBK
obecnie jestem w trakcie wymiany kolejnej pompy (już trzeciej)
raczej trzeba kupić nową przez ebay (cena ok 1600 zł)
z używanymi kończy się różnie (ostatnia używana wytrzymała 8 miesięcy)
nie regenerowałem ale kasa ok. 800 zł za regenerację
Rzekomo na fakturze jest wpisana pompa wspomagania koszt 700 zł. Ale wg twoich stawek to coś mało.
pawelosinski83 pisze:co do oleju to jeszcze obadaj kompresję - te silniki lubią się przytrzeć, szczególnie jak zeżrą kawałek klapki z kolektora dolotowego :mrgreen:
Sprawdzę w przyszłym tygodniu i poinformuje. Ale na moje z tym powinno być wszystko dobrze , auto jedzie jak trzeba od 2.5 tyś pięknie ciągnie do przodu , a powyżej 4+ to już jest zajebiscie i nie puchnie aż pod 6.5-7k obrotów. Zbadać nie zaszkodzi bynajmniej.

Pomyślałem sobie ,że może by rozebrać i wymienić uszczelniacze zaworowe , a nóz widelec trafie , bo podobno do tej operacji nie trzeba zwalać głowicy? . potwierdzi ktoś?

Autko darze od pierwszego kilometra taką miłością ,że muszę mu pomóc :oops:

Pozdrawiam Tomek

:oops:

[ Dodano: 2017-04-13, 15:03 ]
pawelosinski83 pisze:co do oleju to jeszcze obadaj kompresję - te silniki lubią się przytrzeć, szczególnie jak zeżrą kawałek klapki z kolektora dolotowego :mrgreen:
Widzę ,że kolega z Wrocławia. Może masz jakiś specjalistów we wrocku od tego typu motoru?

A co sądzisz o wymianie odm i zaworu PVC?
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

odnosząc się do pompy to cena 700 zł jest nierealna ... za dużo krwi napsuło mi BBK, a w szczególności pompa wspomagania

wpisz na ebay 4Z7145156E

w Polsce poniżej 2000 zł nie kupisz nowej pompy (proponowane tańsze to po regeneracji i wymagają zostawienia kaucji)
od 3 lat męczę BBK, zarżnąłem już 2 pompy, używki na allegro momentami były za ponad 1000 zł
na obecną chwilę nie ma nic, towar bardzo chodliwy
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
ODPOWIEDZ