Chciałem przedstawić swój projekt, przy którym od 2007 wraz z ojcem(pierwszy właściciel 80tki) w wolnych chwilach grzebiemy, prawie wszystko zostało przez nas zmontowane, prócz klatki bezpieczeństwa. Seryjne Audi było przednio napędówką w dodatku z marnym silnikiem, po skończeniu technikum musiał od razu zawitać jakiś „mądrzejszy silnik” i tak zaczęła się cała przygoda…
Model: Audi 80 B4 8c quattro, rok produkcji 1992
Modyfikacje;
Silnik: swap z 2,0 8v na 1,8 20 vt R4 -->>Stroker 2.0 20vt R4
Turbo: Borg Warner EFR 7163
Głowica: AEB-szerokie kanały, Porting
Wałki: z wolnosącego 20v N/A
Blok: rozwiert pod wał z 2.0TFSI, kute tłoki-korbowody
Sprzegło: Sachs Race Spiek 4 łopatkowy
Kolektor dolotowy na szerokim kanale, dwu komorowy, wykonany w P-Motorsports
IC- 450x300x76mm orurowanie całosc Alu 76mm
Lekkie kółka do paska klinowego-wielorowkowy 3000q --> 600q, zmiana paska na 5PK1270
Układ dolotowy: TIP z 3cali Alu, filtr KN, OCT bez powrotu do TIPa, szlauchy Samco
Układ wydechowy: v2a 3cale na V-bandzie, Tłumik końcowy z v2a, 2 tłumiki środkowe 3cale,bandaż na cały układ wydechowy, uchwyty PU powerflexa
Układ wtryskowy: Wtryski pod bioethanol, listwa wtryskowa wspawane końcówki v2a pod dash D-06, Zbiornik Paliwa ATL FIA FT3 15 gal, Alu 2,5mm osłona zbiornika paliwa, Deckplatta ATL 195 , Szlauch seria 600 Teflon w metalowym oplocie , kolektor ATL IBC301 na pompe 60mm, kolektor o pojemności 3Litrów, Pompa Paliwa Bosch 044, filtr paliwa Dash D-08 30Micron 700L/h
Elektronika: Zmiana na Me 7.5, doszło kilka dodatkowych wskaźników, Przewody zasilające 50gmm, pozłacane końcówki, specjalny oplot, Aluminiowa klatka na akumulator 600gram, Licznik: Obrotomierz UN4/ Prędkościomierz VDO
Układ chłodzenia: Chłodnica ukł kierowniczego, Setrab 7 rzędowa, Teflon Dash D-06 seria 600, Złączki, Uszka itp., Zbiorniczek ALU wspawane końcówki Dash,
-chłodnica stage 2(dedykowana do S3) 650x415x50mm,
-thermoschalter 80/85 stopni (z jakiegoś Mercedesa)
-wentylator Spal wciągający 12V 412mm 385mm 87,6mm 3430 m3/h 19,5Amp
Chłodnica Oleju Mocal 16 rzędowa, przystawka przerobiona na własne życzenie, czujniki temp & ciśnienia, zmiana filtra oleju(ori wadził o łape silnika)
Układ napędowy: Skrzynia CRB 6-gang Rs2, półosie Rs2, piasty Rs2, zwrotnice Rs2, Łożyska RS2, Przewód sprzęgła Dash D-03 seria 600, 12x1 na 10x1, Customowa Łapa Dyfra, Hydrauliczne łożysko AP Racing (Waga 425g Materiał Aluminium Powierzchnia tłoka 920mm2 Max ciśnienie 69bar).
Zawieszenie: KW Variant 3 inox-line – Perfect Street Performance, tuleje Alu do sanek przód-tył
Frezowanie kolumn by móc regulować siły odbicia i dobicia, Wszystkie tuleje PU, większość Powerflex`a + Poduszki i tuleje w tylni & przedni wózek AP Motorsport Aluminium, Cambery do B4, Przeróbka wózka, i belki, niestety było za mało miejsca na wydech
Hamulce: Audi Rs2 Big Break Kit Porsche 323 & 299mm, Pompa hamulcowa 25,40. Servo 10calowe, Kierownice powietrza RS2, Adaptery Hamulca RS2, Felgi Porsche Turbo 18x8,5J ET55, Opony Semi Slicki Toyo R888 225/40/18, Przewody hamulcowe, metalowy oplot Teflon Seria 600 Dash D-03, Hamulec ręczny poziomy hydrauliczny, Korektor siły hamowania, zawór hudrauliczny do h. ręcznego złaczki D-03, chłodzenie tylnich hamulcy fi 70mm
Układ Kierowniczy: Pro-Lite Quick Steer Quickner 1,5 : 1, Kierownica OMP Carbon alkantara 32cm, Naba MoMo OMP, Kolumna kierownicza obniżona o kilka mm w dół, Przedłużka kierowncy 140mm waga 320q
BODY KIT: Zderzak Audi Cabrio 99r, kierunkowskazy Audi RS2 (Porsche 993) , Soczewki Audi RS2, Tylne światła USA/Japa, Blenda na tablice rejestracyjną 12x6, Pomalowane klamki, lusterka i wszystkie listwy w kolorze nadwozia, Zderzak Tył Audi 80 B4 Competetion 16V quattro, Spryskiwacze reflektorów Audi RS2, Progi RS2, Listwa progowa(str. l+p), Fotele kubełkowe alkantara, waga ok 7kg
Klatka bezpieczeństwa: Ireco Motorsport Wykonanej ze Stali chromowo-molibdenowej 25CrMo4, waga 47 kg
Kompletne odchudzenia samochodu
Kompletnie obspawanie nadwozia(10 butli po 20L 200 Bar argonu 4.6)
System gaśniczy; Lifeline Zero 2000, 4Litry, 4 dysze
Plus masa rzeczy, o których się zapomniało..
Podziękowania:
Rafał Gajewski ->Digitun<- (Motor stroker)
Darek Bugla(Lakier)
Ireco Motorsport (klatka bezpieczeństwa)
Niedźwiadek AP Motorsport (tuleje + poduszki)
Birol(cambery)
Rodziny za wsparcie przy projekcie, w szczególności Ojcu, dziadkowi oraz żonce Basi :*
Poniżej link do całej biblioteki fotek z przebudowy:
http://www.megalol.d2.pl/franof1/B4_8C_20vt/
Filmik z Toru Nurburgring - Nordschleife
https://www.youtube.com/watch?v=2oNJFtv ... u.be&t=59s
Kilka fotek, tak na szybko, żeby można było wiedzieć o jakie auto chodzi:






































