Szarpie strzela z wydechu i metaliczny dzwiek
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2017-02-11, 18:35
- Lokalizacja: Wawa
- Płeć:
- Kontakt:
Szarpie strzela z wydechu i metaliczny dzwiek
Witam serdecznie. Proszę pomóżcie Panowie bo już nie wiem co może być. Temat szarpania zaczął się ok 3 tyg temu. Przy maksymalnym obciążeniu strasznie szarpie i strzela w wydech oraz wydobywa się taki niemily metaliczny dzwiek również z okolic turbin. Na 1 i 2 biegu obrotomierz leci do końca ale na trzecim już nie można przekroczyć 5 tys obr ( zaczyna się strzelanie w wydech i szarpanie) . im wyższy bieg tym mniejsza obroty można osiągnąć.
To co wymienilem: swiece dedykowane od rs4 ngk, wszystkie cewki podmienialem ze sprawnej, przeplywka, n75,n245, głowice 2.4, wszystkie wężyki, turbiny hybrydy perun turbo, nowy rozrzad
Moim zdaniem zostały jeszcze wtryski lub program ale niech wypowiedzią sie bardziej doświadczeni.
Logi.
http://vaglog.pl/log-001_033_9Q41do9.html
http://vaglog.pl/log-002_115_R0l04X.html
http://vaglog.pl/log-118_115_82ubq7N.html
http://vaglog.pl/log-112_033_RP32gC.html
Pozdrawiam
To co wymienilem: swiece dedykowane od rs4 ngk, wszystkie cewki podmienialem ze sprawnej, przeplywka, n75,n245, głowice 2.4, wszystkie wężyki, turbiny hybrydy perun turbo, nowy rozrzad
Moim zdaniem zostały jeszcze wtryski lub program ale niech wypowiedzią sie bardziej doświadczeni.
Logi.
http://vaglog.pl/log-001_033_9Q41do9.html
http://vaglog.pl/log-002_115_R0l04X.html
http://vaglog.pl/log-118_115_82ubq7N.html
http://vaglog.pl/log-112_033_RP32gC.html
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2017-03-04, 09:28 przez Special1995, łącznie zmieniany 1 raz.
Po mojemu masz albo coś nie tak z pompą paliwa i/lub wiązka lambdy po stronie pasażera. Na jednym z logów widać jak korekcje po niej lecą w plus na łeb na szyję. Objaw uszkodzonej sondy, albo pompa traci wydajność i jedną strona listwy paliwowej jeszcze jako tako ciśnienie ma, ale na drugiej stronie już jest dramat i sterownik się ratuje. Później widać jak z kolei bardzo mocno zdejmuje Ci dawki, jakby się korekta rozjeżdżała przez wcześniejsze spadki wydajności pompy.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2017-02-11, 18:35
- Lokalizacja: Wawa
- Płeć:
- Kontakt:
Wymieniłem też pompe paliwa na nowa Boscha i filtr również Nowka mahle ( sory zapomniałem dopisac).
Chyba ze sonda padła albo tak jak mówisz coś z wiazka albo może program się rozsypał bo niby poprzedni wlascicie zarzekal się ze coś robił. Na sterowniku jest plomba firmy Mototronika.pl. Ale nie wiem czy ona się zajmuje chipami czy naprawa elektroniki
Podmienie jeszcze listwe wtryskowa od kumpla i ta sonde.Z doladowaniem i rozrzadem rozumiem że wszystko jest ok? Szkoda że nie moge wypadania zaplonow podejrzec...
Chyba ze sonda padła albo tak jak mówisz coś z wiazka albo może program się rozsypał bo niby poprzedni wlascicie zarzekal się ze coś robił. Na sterowniku jest plomba firmy Mototronika.pl. Ale nie wiem czy ona się zajmuje chipami czy naprawa elektroniki
Podmienie jeszcze listwe wtryskowa od kumpla i ta sonde.Z doladowaniem i rozrzadem rozumiem że wszystko jest ok? Szkoda że nie moge wypadania zaplonow podejrzec...
Wg. mnie brakuje paliwa, EGT rośnie, wtryski są zapętlone. Napisz jaki masz ukł. paliwowy (wtryski, pompa) bo ori nie obrobią takiego przepływu który masz, sprawdź ciśnienie paliwa przy bucie, jeśli spada - za słaba pompa, jeśli trzyma ciśnienie to za małe wtryski. Nie idź drogą sondy lambda - w open loop (przy bucie) sterownik idzie po mapie i nie bierze ona udziału w stertowaniu pracą silnika (jeśli jest uszkodzona spowoduje wadliwą pracę przy małych obciążeniach). Nie jeździj tak bo upalisz motor, jeśli musisz, to daj chociaż MBC i obetnij doładowanie. Jak naprawisz/dostosujesz ukł. paliwowy - logi/program. Zobacz sobie jeszcze co stukowce na to bo pewnie srogo cofa zapłon. Co do rozjazdu lambdy i EGT mogą być zanieczyszczone wtryski albo ustawienie rozrządu i silnik stronami się inaczej napełnia.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2017-02-11, 18:35
- Lokalizacja: Wawa
- Płeć:
- Kontakt:
Wstawię jutro jeszcze logo z 90 91 92 93. Ale nie wydaje mi się ze to rozrzad bo to się stało przed remontem.
Jak zakładałem glowice od 2.4 to włożyłem swoje napinacze lancucha i lancuchy ponieważ nie rzezily i łańcuchy niedawno zmienialem a niewiedzialem w jakim stanie są te od 2.4 .
Macie jakiś sposób na sprawdzenie ciśnienia paliwa bo nie ma żadnego zaworka na listwie ? Jak się wepne w przewód doprowadzajacy do listwy to będzie ok?
Jak zakładałem glowice od 2.4 to włożyłem swoje napinacze lancucha i lancuchy ponieważ nie rzezily i łańcuchy niedawno zmienialem a niewiedzialem w jakim stanie są te od 2.4 .
Macie jakiś sposób na sprawdzenie ciśnienia paliwa bo nie ma żadnego zaworka na listwie ? Jak się wepne w przewód doprowadzajacy do listwy to będzie ok?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2017-02-11, 18:35
- Lokalizacja: Wawa
- Płeć:
- Kontakt:
http://vaglog.pl/log-090_093_092_27RrdOk.html
Mam tu coś ale to na drugim biegu bo wtedy mocno szarpala i się trochę bałem.
Dodam jeszcze ze sporo więcej Pali wychodzi tak ok 18 /100km przy normalnej jeździe A przed usterką spaliła gdzieś ok 12 - 13l.
Mam tu coś ale to na drugim biegu bo wtedy mocno szarpala i się trochę bałem.
Dodam jeszcze ze sporo więcej Pali wychodzi tak ok 18 /100km przy normalnej jeździe A przed usterką spaliła gdzieś ok 12 - 13l.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2017-02-11, 18:35
- Lokalizacja: Wawa
- Płeć:
- Kontakt:
Wyżej jest log 112, obie strony za gorące jedna bardziej ale EGT wygląda że funkcjonuje, sprawdź to ciśnienie paliwa bo wygląda, że nie ma z czego dolać, ewentualnie szerokopasmówka w wydech jak masz dostęp. Gdyby EGT było uwalone i przylewał nie potrzebnie też był by objaw szarpania z powodu nie przepalania mieszanki ale tu EGT rośnie liniowo z obciążeniem i wygląda na rzeczywiste a uszkodzone pokazuje raczej pogode. Z prostych rzeczy możesz jeszcze wykręcić świece, i zobaczyć kolor.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2017-02-11, 18:35
- Lokalizacja: Wawa
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2017-02-11, 18:35
- Lokalizacja: Wawa
- Płeć:
- Kontakt:
Jeżeli mówisz o tym wężyku co wychodzi z regulatora do kolektora to sprawdzałem. Jak miałem wyjety motor to wszystkie wężyki wymieniłem na silikony także nieszczelność wykluczam aczkolwiek wszystko się może zdarzyć . Jest taki dźwięk syczenia przy dodaniu gazu.
[ Dodano: 2017-03-05, 13:54 ]
Podmienialem listwe z wtryskami nic dalej to samo....
[ Dodano: 2017-03-05, 13:54 ]
Podmienialem listwe z wtryskami nic dalej to samo....
Sprawdź to ciśnienie paliwa, wepnij się manometrem w przewód zasilający i sprawdź podczas jazdy. Wykręcałeś świece? Jak wyglądały? Zamiast wymieniać trzeba zdiagnozować gdzie jest problem. Po logach wygląda że jest ubogo i komp dolewa tylko nie ma z czego chyba że EGT kłamie. Nie napisałeś jakie masz wtryski i czy to chodziło już na tym setupie prawidłowo z tym doładowaniem i przepływem???
Jeśli nie ma nieszczelności i wartość z przepływki się zgadza to nie ma szans żeby seryjne wtryski/pompa to obrobiły. Program ma zadane 1.5b to duże doładowanie jak na k03. To jest program pod ten setup czy w między czasie zmieniałeś głowice i robiłeś hybrydy?
Jeśli nie ma nieszczelności i wartość z przepływki się zgadza to nie ma szans żeby seryjne wtryski/pompa to obrobiły. Program ma zadane 1.5b to duże doładowanie jak na k03. To jest program pod ten setup czy w między czasie zmieniałeś głowice i robiłeś hybrydy?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2017-02-11, 18:35
- Lokalizacja: Wawa
- Płeć:
- Kontakt:
https://imageshack.us/i/po3padM2j zdjęcia świecy główka jest kolory beżowego A skolei na gwincie czarno.
Na dniach muszę dorwać jakąś zlaczka żeby się wpiac w ten przewód tak żeby go nie rozcinać...
Wtryskiwacze są kolory pomarańczowego.
Na tym setupie i przed włożeniem glowic i nowych turbin tez tak robiła.
[ Dodano: 2017-03-07, 00:19 ]
Seryjne wtryski z tego co wiem to powinny 350 obrobic a ona Napewno nie miałaby wiecej na hybrydach k03
Na dniach muszę dorwać jakąś zlaczka żeby się wpiac w ten przewód tak żeby go nie rozcinać...
Wtryskiwacze są kolory pomarańczowego.
Na tym setupie i przed włożeniem glowic i nowych turbin tez tak robiła.
[ Dodano: 2017-03-07, 00:19 ]
Seryjne wtryski z tego co wiem to powinny 350 obrobic a ona Napewno nie miałaby wiecej na hybrydach k03