Na początek witam wszystkich. Szukam wygodnego, mocnego rodzinnego dupowozu i wybór chyba padnie na Audi A6 2,7biturbo manual z końca produkcji. Poczytałem trochę po forach, co nieco wiem i raczej będzie to A6 w pasującym kolorze i wyposażeniu a różnice w cenie do S czy RS włożę w moc, heble i zawiechę...tym bardziej że eibachy i bilstein B6 może B8 są. - JAK ŹLE MYŚLĘ TO POWIEDZCIE CZEMU.
Ja wiem że gdzieś to pewnie jest, ale wole sam "porozmawiać" i mam parę pytań;
1 Ile ten silnik wytrzyma bez kucia i co poddaje się pierwsze - tłoki czy korby?
2 Jaka jest rozsądna granica KM żeby potencjalnej awaryjności nie potroić...wiem że to głównie od obchodzenia się z silnikiem zależy.
3 Do ilu KM starcza paliwa w A6 i co kończy się pierwsze - wtryski czy pompa?
4 Jak jest ze strojeniem - ori ecu się przeprogramowuje czy trzeba coś zewnętrznego?
5 Wiem że zwiększają pojemność do 3l - jak, rozwiert z tłokami czy inny wał?
6 Jakie turbo się zakłada żeby było w miarę P&P bez wielkiej rzeźby i jaką mają wydajność mądre ich hybrydy?
7 Jakie można wsadzić największe heble żeby było w miarę P&P w koła 17" może 16"...tak tak wiem, 16" przy A6 to trochę mało i walka o fi hebli jak opona to zabierze, ale twarde zawieszenie i "powietrze" w oponach = komfort i prowadzenie.
8 Jakiej mocy spodziewać się przy 1,4-1,5 bara bo dmuchać więcej to chyba strach...wiem że to od turbo i wydechu też zależy
9 Jak z przeniesieniem napędu, trzeba większe sprzęgło czy obicie kevlarem starego u Radzikowskiego starczy...reszta chyba podoła?
Wydech i icka pomijam bo wiadomo.
Wiem że to dział S6 i RS6 ale lepszego chyba nie znajdę. Z góry dzięki za odpowiedź
Rodzinny doopowóz 400KM+
podstawowe pytanie co to znaczy 400+ ?
bo jeżeli satysfakcjonuje Cie 420 - 450 to zakres modyfikacji nie jest wielki (jak na możliwości tego silnika)
- turbo do wyboru do koloru ale na codzień to pewnie z RS4
- wtryski 440 stki
- pompa - nawet zwykłe walbro
- wydech
- icek
- strojeni ori ecu i tyle
bo jeżeli satysfakcjonuje Cie 420 - 450 to zakres modyfikacji nie jest wielki (jak na możliwości tego silnika)
- turbo do wyboru do koloru ale na codzień to pewnie z RS4
- wtryski 440 stki
- pompa - nawet zwykłe walbro
- wydech
- icek
- strojeni ori ecu i tyle
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Inaczej, nie chciałbym go kuć bo to koszta (to dupowóz, jakaś ekonomia musi być...lypygy też
) a zakutego szkoda nie wykorzystać do końca, wykorzystanie do końca to trochę zła charakterystyka silnika na co dzień, żeby ją deko poprawić to pewnie wydech 2 x 3" ( 2 x 2,5" trzeba zrobić i to z głową) a to nie pomaga zrobić trasę Konin - Bieszczady.
buba wiem że pewnie było to pierdylion razy, ale sam wiesz jak jest, każdy pisze co robił, ten każdy jest deko inny niż zwykły Kowalski i trochę się emocjonuje pisząc to (wątek z 25 stronami i " ale wykres, och ach", "a te fele") a mi zależy na odpowiedziach na te konkretne pytania, wtedy już se wszystko poukładam. Wiem jak to wygląda...przyszedł se saabek (audi nawet nie ma) i z miejsca wymagania, ale na forum musi się coś dziać - to nie tylko czytelnia...tylko mnie źle nie zrozumcie.
[ Dodano: 2017-02-14, 15:05 ]
Te suszarki zRS4 to pewnie kutych kół kompresji nie mają, ile w originale ogarną a ile po przeróbce u Peruna. Bo to pewnie najrozsądniejsza opcja?
buba wiem że pewnie było to pierdylion razy, ale sam wiesz jak jest, każdy pisze co robił, ten każdy jest deko inny niż zwykły Kowalski i trochę się emocjonuje pisząc to (wątek z 25 stronami i " ale wykres, och ach", "a te fele") a mi zależy na odpowiedziach na te konkretne pytania, wtedy już se wszystko poukładam. Wiem jak to wygląda...przyszedł se saabek (audi nawet nie ma) i z miejsca wymagania, ale na forum musi się coś dziać - to nie tylko czytelnia...tylko mnie źle nie zrozumcie.
[ Dodano: 2017-02-14, 15:05 ]
Te suszarki zRS4 to pewnie kutych kół kompresji nie mają, ile w originale ogarną a ile po przeróbce u Peruna. Bo to pewnie najrozsądniejsza opcja?
Bracus dlatego zadałem pytanie nr1, no coś tam wiem, coś zrobiłem ale w Audi jestem zielony. Widzisz moja lista pytań wygląda chamsko (wiem) ale upraszcza i przyspiesza sprawe. Wnioskuje że kuć trzeba powyżej 600KM - elegancko
Czyli patrz, RS4 turbodziury jak rów mariański nie ma...zakładając takiej samej średnicy kute koło kompresji zyskujemy z 3% przepływu i jest ono o 25% lżejsze od odlewanego - mniejszy lag. Można roztoczyć (chyba) muszle i większe koło dać - lag ten sam a wydajność lepsza. No chyba że RS ma w ori kute koło a tego nie wiem. Kupić używki turbiny i ich nie zregenerować to mało mądre (ponoć ciężko się je wymienia), tak jak regenerować i ich nie poprawić. RS4 ma 380KM, suszarki dadzą radę pewnie do 440KM a hybrydy do 500KM może deko więcej.
Ps. Czemu jak piszę dłużej jak 5 min to mnie wylogowuje?
Ps. Czemu jak piszę dłużej jak 5 min to mnie wylogowuje?