S4 B5 Atomowy Ciągnik

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

"rozrzad kompletny byl wymieniany przez poprzedniego wlasciciela"

wiec nie zagladalem tam

na malych temp jeszzce nie mialem okazji patrzec bo za krotko mam woz, ale patrzac na zegar to na EKO jezdzie to mam takie 88 stopni potem do 150 90 a powyzej mialem takie jakby 92

calkiem mozliwe ze pompa, termostat czy chlodnica moga miec dosc, ale wydaje mi sie ze chlodnica oleju zalatwila temat i poki nic sie nie bedzie dzialalo to nie zaczepiam
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

atom1 pisze:...w koncu mialem okazje przetestowac chlodnice oleju czy robi robote w parniku no i robi, jak wczesiej latajac ze stala 150 mialem juz 120 stopni, a powyzej 150 zaczynalo mi podnosic wode ponad 90, tak teraz 160-170 (wiecej nie moglem sprawdzic bo mialem ogranicznik na fotelu:D) mam 110 i woda stoi jak wryta, takze polecam!!

Swoja droga to dziwne dlaczego tak mocne auto nie moze fabrycznie szybko jezdzic na dluzszym dystansie...1 raz sie z tym spotykam, a przejezdzilem juz kilka aut...
Masz coś "popsute". Chłodnica oleju jest OK, ale tutaj tylko maskuje problem moim zdaniem.

U mnie jeszcze w 2.7 jak leciałem licznikowo ~200 na niemieckiej autostradzie :mrgreen: z Wrocka do Warszawy olej nie przekroczył 120* a woda stała w pionie na 90 jakby ktoś wskazówkę przykleił.
(z przystankiem na tankowanie LPG i hot doga na BP w Sieradzu oraz 50km bocznymi drogami z S8 do A2 :lol: zmieściłem się w 3 godzinach, także tempo było spore...)

Jedyna sytuacja, gdzie widziałem wodę ponad 90* to jak zapomniałem podłączyć wiatraka elektrycznego (miałem usunięte wisko i wstawiony elektryk duży) i pojechałem w miasto i postałem chwilę w korku. Ale to było tak o grubość wskazówki ponad 90*.

Także... u Ciebie możliwe, że tylko czujnik podpierdala, ale jeśli jest ok i są wahania temperatury także na VAG'u to raczej termostat lub pompa nie wyrabia albo chłodnica zawalona już...

Dodam, że u mnie poprzednik też niby robił rozrząd - dobrze, że zajrzałem, bo okazało się, że tylko pasek wymianił... także zrobiłem wszystko z termostatem i pompą oczywiście i do tego nowa nowa chłodnica + czujnik.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

no to wlasnie tak mi sie wychylala a potem stoi na takim 92 (no ale teraz juz tego nie ma w ogole)

musze sie zebrac jakos na porzadna diagnostyke w trasie ale ciagle brak czasu... i dobrych drog na moim terenie zeby mozna pojechac dluzszy czas z taka predkoscia

elektryki chodza nonstop, moze warto by bylo jeszcze sprawdzic wisko

edit z 23 stycznia:D

Szykuje mi się wiekszy serwis, a głównie wymiana sprzęgła, ale przy tym i olejowy, mam kilka pytań przy okazji części eksploatacyjnych, może ma ktos numery części to bym sobie od razu zrobił zakupy i nie jeździl po wszystko:

świece zapłonowe - pfr6g - takie wychodza mi z książeczki ngk czy polecacie cos innego? mam już lpg więc świece lecą co olej i nie wiem czy jest sens płacić za te platyny

przegub zewnętrzny
pasek klinowy wraz z rolką
łożysko oporowe

wymiana lub regeneracja poduszek skrzyni i dyfra tu mam najwiekszy problem bo w sklepie prawie nic nie ma, tylko na łąpe dyfra te małe tulejki, poduszki skrzyni sa od innych modeli audi v6 wyglądem pasują twardością?

[ Dodano: 2017-02-05, 20:54 ]
to znow sobie upne jako dziennik, woz juz na kanale i zaczynam walke
Obrazek

obsluga taka jak ostatnio, oleju zaduzo nie wypil to nie zmieniam :-)
Obrazek

no i walcze dalej, juz 3 wieczor po pare godzin,
Obrazek
popiskuje mi rolka i zeby ja wymienic to przod trzeba sciagac, postanowilem ze jak juz tyle rozbiore to i nierząd tez sie wymieni oraz sprawdzi altka i rozruchnik, tym sposobem mysle ze na kolejne 80 tysi bede mial spokoj

aktualnie dp i lapy zdjete, dyfer i wydech tez, zostalo wyjac wybieraki, odkrecic skrzynie od silnika i odlaczyc chlodzenie, az ciekaw jestem co tam zastane....
Obrazek
daniel.c
Posty: 73
Rejestracja: 2013-11-09, 20:55
Lokalizacja: Łomża
Płeć:
Kontakt:

Post autor: daniel.c »

Jak już przód rozbierasz to trzeba było targać silnik razem ze skrzynią. Tak by było prościej i szybciej.
ZbychuBt
Posty: 434
Rejestracja: 2015-01-06, 19:14
Lokalizacja: Z h...a
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ZbychuBt »

daniel.c pisze:Jak już przód rozbierasz to trzeba było targać silnik razem ze skrzynią. Tak by było prościej i szybciej.


Dokładnie tylko jeszcze LPG trza ciąc
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Icki wyczysc bo chyba zajebane syfem
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

to tez, i chlodnice przy okazji chce wyplukac i wyczyscic
pewnie bylo latwiej wytargac calosc, ale nie mialem jeszcze stycznosci z tym autem i robie zachowawczo po kawalku :-)) pod maską moze bym tyle nie musial rozbierac ale chce ten przod ogarnąc i swiece wymienic

co do okrecania dp od gory to zwykla plasko-oczkowa 17 udalo mi sie okrecic nakretki, a dolne skrzynia-silnik przy sankach ktos pozmienial juz na klucz 16 a nie imbus

prace szacuje na "2 tygodnie pracy po pracy", szkoda mi tylko jednego stanowiska ze zastawione ;(, do tego ogarniam temat sondy szerokopasmowej z wyswietlaczem za polowe ceny innovejta ;p bo jak nie uda mi sie uporac z ta prawą czujką egt to bede chcial je wylaczyc i bazowac na afr

ma ktos tak zrobione i silnik zyje;-)?

[ Dodano: 2017-02-11, 19:52 ]
Udało sie po próbach i mękach wyjać skrzynie i ujrzałem... sztywne koło zamachowe na zestawie valeo, a kupiłem serie sprzeglo od kolegi z forum i wyslalem do regeneracji... temat zrobil sie dziwaczny bo nie umiałem podjąć decyzji jaką drogą ruszać

zestaw valeo- nabic tarcze kevlarem i skladac- podobno kiepski docisk i problem wroci

kupić ori dwumas i zlożyć na sprzęgle zregenerowanym

...wybrałem 3 opcje, przerobienie sztywnego koła do fabrycznego zestawu sprzęgła :-)= zobaczymy co z tego wyjdzie, ale licze na fajny niezniszczalny zestaw, okaże się jak wróci
Obrazek

tył miałem rozebrany to wziąłem się za przód
Obrazek
Obrazek

potem bylo już tylko gorzej :D
umordowałem się z wyciągnieciem rozrusznika, znów emtes pomógł telefonicznie :-)) myslalem ze jak wyjme alternator to wyjdzie ładnie a tu jeszcze rure od turbo, splyw oleju bla bla...
Obrazek
ale ogarniete, rozrusznik zregenerowany, alternator OK, wymieniłem profilaktycznie szczotki :-)
Obrazek

przód sciągałem bo cos zaczęło szumieć, myslalem ze to rolka napinacza, niestety była nową a padło łożysko kompresora klimy..
Obrazek
Obrazek
tez jest juz nowe :-)

z woda tez powalczylem, profilaktycznie czujnik bo slaby dostep i kolanko od tylu nad skrzynia..bo ktos polepil klejem- pasuje od wejscia do nagrzewnicy z paska b5
Obrazek
Obrazek
nie bylo tez lepsze okazji na wymiane przegubu ktory delikatnie tyrkal od zakupu :-)
Obrazek

a na deser zostało najlepsze :-)
Obrazek

dziś złapałem wene i cały przód mam juz złozony, poczyszczone icki i chłodnice, pomalowane i zakonserwowane to co mi przeszkadząło, poprawilem mocowania icków i kilka innych drobnostek :-))

zostalo jeszcze kilka rzeczy do zrobienia ale mam czas..sprzeglo bedzie dopiero za 10 dni

[ Dodano: 2017-03-07, 20:58 ]
I koniec, udalo sie , dzisiaj poskładałem grata, ogarnąłem sprzęgło viewtopic.php?p=101039#101039 i egt moje mialo jakąś niefabryczną i podtopioną termopare i ciągle miałem błąd po tej stronie mimo wymiany płytki, kupiłem drugi czujnik, niestety jako wyszło niedomówienie i dostałem lewy zamiast prawego.. kabel jest troche krótszy ale mam nadzieje ze nic to znaczy w kwestii podłączeniowej, nie mialem okazji jeszcze przetestować Obrazek

mam nadzieje ze teraz trochę będę mógł pojeździć bez dotykania sie do silnika i osprzętu

[ Dodano: 2017-04-24, 22:35 ]
Obrazek

rupeć ciągle jezdzi i w koncu nie wywala egt, niestety w week przekroczyl granice przebiegu i teraz jest juz w ogole niesprzedażna :D
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

atom1, czy jest jakaś szansa, ze pamiętasz lub masz fotkę całego numeru rozrusznika do 2.7? Bo mi chyba zdechl, a na twojej fotce jest niestety tylko numer automatu ;)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

e raczej nie :-) ale mam gdzies do niej jeszcze zapasowy rozrusznik w czelusciach jak bedizesz cierpliwy to sprawdze ;p ew moge ci sprzedac
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

nie no dzięki, potrzebuje 'na już' czegoś nowego. Stąd pyttanie o numer, by mi dziś w sklepie zamówili i na poniedziałek by mieli :P

edit: 078911023D na 90% ;)
ODPOWIEDZ