Strona 1 z 1
					
				Znikło wspomaganie kiery
				: 2016-12-02, 13:59
				autor: wolin91
				Witam kolegów.  Mam problem ze swoja s4 2.7 bt 1999r. Mianowicie wczoraj po zimowych szalenstwach straciłem wspomaganie kierownicy.  Płyn jest w zbiorniczku.  Na biegu jałowym ciężko przekręcić kierownice po dodaniu gazu jest tez tak samo.  Na zimnym silniku również jest tak samo.  I teraz co moglo się sypnąć.  Pompa nie buczy ani nic.  Wina już bardzo starego płynu?
			 
			
					
				
				: 2016-12-02, 14:57
				autor: Ekonomiczny
				Zabiłeś pompę:D
			 
			
					
				
				: 2016-12-02, 15:17
				autor: Muniek_87
				Paska osprzętu nie zerwałeś? Ładowanie jest?
			 
			
					
				
				: 2016-12-02, 15:59
				autor: pawelosinski83
				Mogłeś zagotować płyn i mógł się zapowietrzyć układ.
Ja swój zapowietrzyłem kręcąc kierownicą na nieodpalonym silniku - potem miałem takei akcje przez kilka dni, że traciłem wspomaganie w połowie zakrętu na kilka sekund... albo chcę zawracać i w jedną poszło w drugą zero... kilka razy kręciłem od oporu do oporu i było ok a na następny dzień znów takie jajka. Ale przeszło po paru dniach i kilku takich kręceniach i nigdy nie wróciło. Spróbój
			 
			
					
				
				: 2016-12-04, 14:32
				autor: wolin91
				Ładowanie jest pasek siedzi na swoim miejscu.  Może być,  że zagotowałem bo wiadomo jak to się warjuje po placu pełnym śniegu.  Kręciłem w jedną i drugą stronę ze 15 razy o cały  czas powietrze wywalalo ze zbiorniczka.  A co do odpowietrzania to wystarczy na zapalonym silniku kręcić kierą w jedna i drugą czy jeszcze coś na maglownicy jest
			 
			
					
				
				: 2016-12-04, 22:37
				autor: atom1
				nic, to nie odpowietrzenie, takie rzeczy nie moga sie dziac, mysle ze kazdy z nas upalal juz na sniegu na parkingu i nikomu sie tak nie stalo 

 (mi na pewno), moze byc mega stary plyn albo po prostu pompa padla {(o ile w ogole masz plyn)
 
			
					
				
				: 2016-12-05, 07:42
				autor: pawelosinski83
				Jeszcze może być zaworek zwrotny w maglu... nawet kupiłem żeby wymienić profilaktycznie jak mi się to stało, ale przeszło zanim zdążyłem to zrobić.
			 
			
					
				
				: 2016-12-05, 08:13
				autor: wolin91
				Plyn jest zielony zalany a raczej to co z niego zostalo xd i brak oznak wcześniej nie bylo które wskazywały by ze sie moze zjebac
			 
			
					
				
				: 2016-12-05, 09:47
				autor: RSK
				Przeżyłem efekt braku wspomagania po kręceniu bączków dwukrotnie ... i za każdym razem było to mechaniczne uszkodzenie pompy wspomagania ... oczywiście wszystko pięknie, ładnie i nagle brak wspomagania ... nie chcę źle pisać ale wyrok jest raczej tylko jeden
			 
			
					
				
				: 2016-12-05, 13:26
				autor: pawelosinski83
				
			 
			
					
				
				: 2016-12-06, 21:10
				autor: wolin91
				Zalany nowy płyn i wraz lipa nic to nie dało.  Wspomagania jak nie było tak nie ma.  A pompa wydaje sie byc sprawna bo po 1 nie wyje po 2 luzując rurke z pierscionkiem który w nią wchodzi to widać że wybija płyn.  Także możliwe że magiel zdechł. 
[ Dodano: 2016-12-06, 21:10 ]
A co do pompy to podejdzie p&p od 2.4 czy 2.8 ? i czy żeby ją wyjąć to musze rwać cały przód z chłodnicami czy da rade to jakoś inaczej podejść ?
			 
			
					
				
				: 2016-12-07, 10:12
				autor: pawelosinski83
				wymień zaworek w maglu w pierwszej kolejności
			 
			
					
				
				: 2016-12-09, 14:59
				autor: peacenotwar
				Nie wiem czy to pomoże, ale znajomy miał w ibizie III podobny problem. Okazało się że wtyczka jakaś od pompy/magla czy czegoś tam zaśniedziała. Generalnie problem elektryczny. Nie wiem czy w b5 może wystąpić podobny problem, ale może podrzuci Ci to jakiś pomysł ;)
			 
			
					
				
				: 2016-12-14, 21:04
				autor: wolin91
				To raczej nie problem elektryczności. Bo juz po kolei sprawdzane i wynika, że na 100% pompa bo 0 reakcji przepływu płynu. Czekam na pompe od kolegi audi4fun. Zmieniamy i leczymy dalej :) Żeby ją wymienić musze rwać przód czy da rade jakos od góry dojść? Wystarczy zdjąć rury dolotowe ?