Strona 1 z 2
Rozklad masy przod/tyl s4 b5 sedan %
: 2016-11-13, 16:07
autor: DobrzanskiS4B5
Ktoś wie jaki nacisk jest na przednia i tylną oś ? Jakiś rozkład procentowy?
: 2016-11-13, 17:43
autor: Immo
: 2016-11-13, 17:58
autor: DobrzanskiS4B5
No to kiszka

jeszcze bez tylnej kanapy itd. Da się to w jakiś sposób sprawdzić?
Ponoć sam akumulator w bagażniku coś wnosi
: 2016-11-13, 18:21
autor: Wojt3q
ja chce zaczac w przyszlym roku zabawe z a8 tyle ze bedzie to auto
w ktorym nie obedzie sie bez ciec i spawania .
wyciete miejsce na zapas i wspawana skrzynka az do krawedzi bagaznik podzielona na 3 czesci przy samej krawedzi klapy akumulator i system gasniczy . mniej wiecej w miejscu kola sportowy zbiornik . auto bedzie w srodku wykonczone tylko tyle zeby sie nie pokaleczyc wszystkie zbedne przewody usuniete .
bede kombinowal z wpelni regulowanym zawieszeniem na kazdym wachaczu rozkladu masy nie xmieni ale mysle ze bedzie mialo wplyw na prowadzenie .
jak sie uda zdobyc wage jakas uzywana to przy kazdym etapie bede mierzyl naciski na poszczegolnych kolach co jak wplywa .
jesli to nie wystarczy to pewnie zamiast 2.7t bedzie 1.8 t
nie wiem czego oczekiwac ale chcialbym dojsc do jakichs 5 % roznicy maksymalnie i bylo by pieknie :)
co do b5 to aku w zapas sie sprawdza gwint i jest juz calkiem fajnie z przodu pod maska bulo tylko to co wymagane jest do rozpedzania sie i hamowania :D w desce rozdzielczej brakowalo nagrzewnicy i osprzetu klimy
: 2016-11-14, 10:33
autor: sztybor
KOlega chyba tego auta na tor nie przygotowuje, tylko na ulice? :)
: 2016-11-14, 12:12
autor: Wojt3q
no ja dalem moje doswiadczenia tylko dla zoobrazowania jak wiele potrzeba zeby rozklad byl satysfakcjonujacy :) chyba ze chodzilo o a8 ktore ja bede robil to bedzie do upalania auto .tor szutrowy i asfaltowy po drogach raczej tylko noca :D
: 2016-11-14, 13:06
autor: sztybor
hehe o Dobrzanskim pisalem.. na tor b5 to srednia baza.. :)
: 2016-11-14, 15:56
autor: DobrzanskiS4B5
Pewnie że nie na tor ,ale lubię ostro po zakretach pojeździć i lepiej by było mieć proporcje chociaż 55/45 :) bo czasem tył dziwnie się zachowuje
: 2016-11-15, 10:37
autor: sztybor
Napisz mniej wiecej w jakich sytuacjach i co sie dokladnie dzieje.. opisz tez jak wpadasz w tej szybki zakret, co rodzbi, kiedy hamujesz, itp itd.. moze nie trzeba lamentowac nad rozkladem tylko troche popracowac nad technika jazdy :P
: 2016-11-16, 12:15
autor: nitro20
Jak każda s4 z ciężką mordą wyjeżdża mu przodem przy ciasnych winklach. Cała filozofia. Ciężko narzucić tył jak chociażby w evo czy imprezie, ale to tez inne klasy aut z innymi lżejszymi silnikami i to daje też inny rozkład masy. Mam to samo i też nad tym pracuje. Prawda jest taka, że zakładając lekka maske, wywalając aku na tył, wywalając z przodu klimę ( czego janchcę uniknąć), wywalając wszystkie plastiki, które są zbędne. Ja zmieniłem fotele na lekkie, to conprawda raczej już środek, ale i tak bardziej przednia część, można już trochę poprawić. Podejrzewam, że spawany kolektor też będzie lżejszy od żeliwa. Dodatkowo, żeby łatwiej było narzucać tył już idzie tylny torsen z v8, a i w przednim trzeba będzie pogrzebać i mam nadzieję, że auto zacznie sie inaczej prowadzić. Nadal to nie będzie np evo, ale powinno być duzo lepiej niż w serii. Aha inbym zapomniał, zabawa stabilizatorami daję bardzo dużo. Będę to nie długo robić to dam znać. Też dobra klejąca opona z przodu, która przód trzyma na zakrętach sporo daję, a na koniec odpowiednia pod zakręty ustawiona geometria... Co bez regulowanych wachaczy jest ciężkie o ile wogole możliwe do zrobienia.
: 2016-11-16, 13:39
autor: DobrzanskiS4B5
O i fajnie napisanie :)prawie wszystko o czym pisałeś już mam porobione + ciśnienie w semislicku 18" 2,5 z przodu i tylko 2.0 z tyłu to też dużo dało,ale pewnie może być jeszcze lepiej.Generalnie tył zawias mam chyba za miękki
: 2016-11-16, 14:00
autor: buba
A robiłeś zawieszenie z tyłu?
: 2016-11-16, 15:19
autor: DobrzanskiS4B5
buba pisze:A robiłeś zawieszenie z tyłu?
Tak jak wszystko :) gwint AP + stabilizator H&R gruby
Jak kogoś wiozę to podobno trzyma się jak zły,więc może poprostu jestem przewrażliwiony

: 2016-11-16, 16:03
autor: buba
A łączniki stabilizatora wymieniałeś? Tuleje w wahaczach góra dół? jak nie to najpierw to zrób. łączniki metalowe (ori jest plastik). Auto zupełnie inaczej się prowadzi wiem po sobie. Zresztą zawsze tył prowadzi auto na winklach.
: 2016-11-16, 16:14
autor: DobrzanskiS4B5
buba pisze:A łączniki stabilizatora wymieniałeś? Tuleje w wahaczach góra dół? jak nie to najpierw to zrób. łączniki metalowe (ori jest plastik). Auto zupełnie inaczej się prowadzi wiem po sobie. Zresztą zawsze tył prowadzi auto na winklach.
tak,mam łaczniki metalowe i tuleje są ok. Myślę ze to własnie miekki gwint budzi we mnie takie odczucia

spróbuje na wiosne dorobić twardsze spreżyny i zobacze jak to sie bedzie miało