Strona 1 z 1

S4 B5 AGB SPORTEC - nie schodzi z obrotów

: 2016-10-16, 22:07
autor: corrsche.vr6
Witajcie Koledzy,

Mam nietypowy temat: Audi S4 B5 AGB z programem SPORTEC'a dziwnie zachowuje się przy zdjęciu nogi z gazu i szybkim przełożeniu biegu - obroty spadają bardzo wolno (szczególnie ciekawie wygląda to przy hamowaniu silnikiem - auto zamiast wyhamowywać początkowo się rozpędza).
Czy jest to kwestia samego programu (podtrzymanie obrotów turbiny)?
Diagnostyka statyczna jak i logi dynamiczne bez żadnych błędów/nieprawidłowości.

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.

: 2016-10-16, 22:36
autor: daniel.c
Sprawdź czy poprawnie działa switch F36 na pedale sprzęgła.

: 2016-10-26, 18:50
autor: daw2
Raczej czy silnik nie łapie lewego powietrza

: 2016-10-26, 19:28
autor: Garret
daniel.c pisze:Sprawdź czy poprawnie działa switch F36 na pedale sprzęgła.
dokładnie, grupa 66 na vagu

: 2016-10-26, 19:59
autor: kurpiu
Z tego co pamietam na kanale 66 w ktoryms oknie powieniens miec 1000 jak wcisniesz sprzeglo powinno byc 1100 a gdy wscisznie hamulec i sprzeglo 1111. OD tego zacznij.
Czesto tak jest jak ten czujnik padnie to podbija obroty.

: 2016-10-26, 20:48
autor: buba
A sprawdziles chociaz bledy?

: 2016-10-26, 21:18
autor: corrsche.vr6
Cześć,

Tak jak napisałem w pierwszym poście - żadnych błędów nie ma (sprawdzał GTO).
Moc prawidłowa jak przy SPORTEC'u ST1, w układzie doładowania żadnych problemów.
Z tego co doczytałem na angielskich forach, F36 nie jest uwzględniony w diagnostyce - jego uszkodzenie nie będzie widoczne programowo.

: 2016-10-30, 12:17
autor: Garret
corrsche.vr6 pisze:Cześć,

Tak jak napisałem w pierwszym poście - żadnych błędów nie ma (sprawdzał GTO).
Moc prawidłowa jak przy SPORTEC'u ST1, w układzie doładowania żadnych problemów.
Z tego co doczytałem na angielskich forach, F36 nie jest uwzględniony w diagnostyce - jego uszkodzenie nie będzie widoczne programowo.
tak jak pisał kurpiu, bardzo łatwo sprawdzić czy f36 działa, vag -> bloki pomiarowe, kanał 66, bodaj w 3 okienku masz 0001, wciskasz sprzęgło i powinno pojawić się 0101, jeśli cały czas jest 0, czujnik sprzegła jest w dupie

: 2016-10-30, 20:05
autor: corrsche.vr6
Witajcie,
Zdemontowałem wczoraj czujnik sprzęgła. Na pewno był nieprawidłowo zainstalowany tzn. zbyt mocno wkręcony przez co wciśnięcie pedału sprzęgła w początkowym zakresie skoku pedału sprzęgła nie powodowało rozwarcia styków (komputer otrzymywał informację, że pedał sprzęgła nie jest wciskany/wciśnięty). Sam czujnik (o bardzo prostej budowie) na pewno jest sprawny (sprawdziłem multimetrem).
Zainstalowałem prawidłowo czujnik - testy będę robił pod koniec przyszłego tygodnia.
Napiszę czy sama regulacja czujnika pomogła.
Pisząc o tym, że "F36 nie jest uwzględniony w diagnostyce" chodziło mi o samo-diagnostykę. Stan jego pracy (otwarty/zamknięty) można oczywiście podejrzeć w logach. Problem w tym, że jak się okazało nie było to permanentne uszkodzenie czujnika tylko nieprawidłowe działanie w pewnym zakresie.
Pozdrowienia
Adam