C5 V8 - wibracje pod obciążeniem
: 2016-10-12, 08:51
A6 C5 4.2 V8 Avant Quattro, silnik ARS skrzynia Tiptronic 5hp24 - borykam się z drażniącymi wibracjami na budzie które pojawiają się w dziwnych okolicznościach. Postaram się mniejwięcej to opisać, może ktoś spotkał się z czymś podobnym i podpowie sensowne wyjaśnienie...
Okoliczności jest kilka kiedy wibracje się nasilają:
Przyspieszanie, prędkość 30 km/h-40km/h - wtedy wibracje są najsilniejsze (im mocniejsze przyspieszenie tym mocniej odczuwalne)
Potem wibracje maleją by nasilić się przy ok 70km/h i przy 120-140km/h.
Podczas zdjęcia nogi z gazu przy niższych prędkościach (kiedy nie ma lock-up) wibracje ustają praktycznie całkowicie - nie występują podczas swobodnego toczenia zatem.
Podczas zdjęcia nogi z gazu na lock-up lub na niższych biegach w trybie TIP - są odczuwalne.
Podczas utrzymywania stałej dość niskiej prędkości na płaskim terenie - wibracje ustają.
Podczas utrzymywania stałej prędkości pod górkę - są odczuwalne.
Co bardzo dziwne, wibracje są mocniej odczuwalne podczas skrętów i jednoczesnego przyspieszania, jednakże DUŻO mocniej je czuć podczas skrętu w PRAWO...
Również podczas nawet delikatnych skrętów w prawo słyszę jakby buczenie opony z lewego przodu auta..
Podczas jazdy delikatnie pomału kilka km/h w kółko w każdą stronę nie czuć wibracji.. Pojawiają się dopiero przy wyższych prędkościach.
No i panowie teraz pytanie - w czym szukać przyczyny. Przejrzałem podporę - wygląda na faktycznie niedawno wymienioną. Wał posiada luzy, ale nie są one jakieś kosmiczne i generalnie wydaje mi się że nie powinny powodować tak bardzo odczuwalnych wibracji.
Skrzynia biegów chodzi dobrze, nie przeciąga, ładnie zmienia biegi, nie faluje, nie marudzi i wszystko jest OK. Mam natomiast obawy o różnicówkę centralną z torsenem bo jest z niej delikatny wyciek.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Okoliczności jest kilka kiedy wibracje się nasilają:
Przyspieszanie, prędkość 30 km/h-40km/h - wtedy wibracje są najsilniejsze (im mocniejsze przyspieszenie tym mocniej odczuwalne)
Potem wibracje maleją by nasilić się przy ok 70km/h i przy 120-140km/h.
Podczas zdjęcia nogi z gazu przy niższych prędkościach (kiedy nie ma lock-up) wibracje ustają praktycznie całkowicie - nie występują podczas swobodnego toczenia zatem.
Podczas zdjęcia nogi z gazu na lock-up lub na niższych biegach w trybie TIP - są odczuwalne.
Podczas utrzymywania stałej dość niskiej prędkości na płaskim terenie - wibracje ustają.
Podczas utrzymywania stałej prędkości pod górkę - są odczuwalne.
Co bardzo dziwne, wibracje są mocniej odczuwalne podczas skrętów i jednoczesnego przyspieszania, jednakże DUŻO mocniej je czuć podczas skrętu w PRAWO...
Również podczas nawet delikatnych skrętów w prawo słyszę jakby buczenie opony z lewego przodu auta..
Podczas jazdy delikatnie pomału kilka km/h w kółko w każdą stronę nie czuć wibracji.. Pojawiają się dopiero przy wyższych prędkościach.
No i panowie teraz pytanie - w czym szukać przyczyny. Przejrzałem podporę - wygląda na faktycznie niedawno wymienioną. Wał posiada luzy, ale nie są one jakieś kosmiczne i generalnie wydaje mi się że nie powinny powodować tak bardzo odczuwalnych wibracji.
Skrzynia biegów chodzi dobrze, nie przeciąga, ładnie zmienia biegi, nie faluje, nie marudzi i wszystko jest OK. Mam natomiast obawy o różnicówkę centralną z torsenem bo jest z niej delikatny wyciek.
Ma ktoś jakiś pomysł?