Strona 1 z 1

wiatraki - problem

: 2016-09-29, 20:24
autor: mogi90
Panowie nie działają mi elektryczne wiatraki. Tego centralnego od klimy nie mam bo jest fmic a ten od strony pasażera sie nie załącza ani po włączeniu klimy ani po przegrzaniu sie silnika. Co za tym idzie temperatura przy upałach w korku przekracza 90 Stopni. Wiatrak na ostro działa bo testowałem a moduł był wymieniony na inny rownież używany i byc może rownież uszkodzony 😕 sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie są dobre. Prosze o pomoc 😀

: 2016-09-29, 20:42
autor: bombel9
Może czujnik temp.. ten na wężu po lewej na dole jak stoisz przodem do auta to on zapina wiatraki i dodatkową pompe z tego co pamiętam....

: 2016-09-29, 21:12
autor: mogi90
bombel9 pisze:Może czujnik temp.. ten na wężu po lewej na dole jak stoisz przodem do auta to on zapina wiatraki i dodatkową pompe z tego co pamiętam....
Możliwe ale ten wiatrak powinien sie załączać rownież przy włączeniu klimatyzacji, a tak nie jest :/

: 2016-09-29, 22:32
autor: daniel.c
Zrób taki test:
Z tyłu za lewą głowicą, na metalowej rurce jest włącznik temperaturowy. Wypnij z niego wtyczkę i zewrzyj jej piny. Przekręć zapłon na 1 (nie odpalaj silnika), potem na 0 i powinna się załączyć elektryczna pompa wody oraz powinien zacząć działać wentylator.
Jak się załączy to znaczy, że sterownik działa.
Jak się czujesz w schematach to na stronie SIDa znajdziesz schemat i opis działania całego układu sterowania wentylatorami:
http://s4sid.pl/.cm4all/iproc.php/Audi_ ... nglish.pdf

: 2016-09-30, 04:44
autor: mogi90
daniel.c pisze:Zrób taki test:
Z tyłu za lewą głowicą, na metalowej rurce jest włącznik temperaturowy. Wypnij z niego wtyczkę i zewrzyj jej piny. Przekręć zapłon na 1 (nie odpalaj silnika), potem na 0 i powinna się załączyć elektryczna pompa wody oraz powinien zacząć działać wentylator.
Jak się załączy to znaczy, że sterownik działa.
Jak się czujesz w schematach to na stronie SIDa znajdziesz schemat i opis działania całego układu sterowania wentylatorami:
http://s4sid.pl/.cm4all/iproc.php/Audi_ ... nglish.pdf
robiłem już tez test i nic sie nie działo. Moja pompa wody od zakupu samochodu nie działa wiec nią sie nie przejmuje, ale wentylator również bez żadnej reakcji. Popatrzę w schemat ;) dzięki

: 2017-01-16, 13:49
autor: Anton
odgrzeje temat :)
doszedłeś co i jak z wiatrakiem, czujnikiem....?

: 2017-02-12, 16:29
autor: psyborg
Sprawdź sterownik wiatraków. Miałem tak samo.

: 2017-02-15, 23:31
autor: martin s4
żaden sterownik ,porostu wiatrak padł szczotki prawdopodobnie

: 2017-02-16, 09:10
autor: RRyb
Ja może nie mam problemu ale wkurw** mnie wisko. Czy komuś też wyje jak w starym busie? dodam, że zarówno wiatrak jak i sprzęgło nówka funkiel

: 2017-02-16, 09:16
autor: buba
może odwrotnie założyłeś wiatrak i dlatego jest problem

: 2017-02-16, 09:41
autor: RRyb
2 osoby zakładały ten wiatrak -> bo już 2 jeb** i co każda z nich założyłaby źle?

: 2017-02-16, 09:48
autor: buba
cenzura wie. jak pierwsza założyła źle to druga mogła tak samo

: 2017-02-16, 10:52
autor: atom1
raz tak mialem w busie :D ktos odwrotnie zalozyl smiglo ... 2 razy glowce zmieniali bo sie przegrzal bidok :D a tu fartem stal gosc naprzeciwko wozu a duszony byl gaz i zaczelo mu wiac po jajach ;D

: 2017-02-16, 11:37
autor: RRyb
Wyjdę z roboty i obczaje to bo naprawdę jakbym leciał śmigłowcem a nie jechał Audi :mrgreen: :mrgreen:

: 2017-02-21, 14:26
autor: mophk
u mnie w c5 wisko jest podobno podpięte na stałe czy jakoś tak. w kazdym razie brzmi jak te nowe auta, ktore jakby chciały to by zassały "somsiadke" i jej wkurzającego kundla. jak najtaniej ogarnąc całość? wymiana na nowe/uzywane sprawne wszystko czy lepiej "naprawa przez tuning" i dać elektryczne wentylatory?