Strona 1 z 2
Zawieszenie z regulacja wysokosci
: 2010-02-18, 15:06
autor: ajax
Witam ponownie :)
Tematem moich rozmyslan jest aktualnie zawieszenie. Jezdze na Ori S4, jest komfortowo, nie za "mietko" ale na dobrej drodze, czuc, ze samochod stoi za wysoko i moglby byc jednak twardszy.
Samochodem robie miesiecznie 3k-6k wiec gwint odpada ze wzgledu na komfort oraz zdrowy rozsadek ( Wroclaw ma piekne drogi.... ). Ostatnio uslyszalem troche na temat AirRide.
www.airstyle.pl
http://www.youtube.com/watch?v=tZR4lLxiklY
http://www.youtube.com/watch?v=tGqBQEHaD0Q
http://www.youtube.com/watch?v=5b4eHzhy_hU
Plynna regulacja z kabiny. Troszke sie napalilem. Rozmawialem z czlowiekiem, ktory to montuje, powiedzial, ze do mocnych samochodow jednak gwint jest bezpieczniejszy. Wydaje mi sie, ze ma racje, jednak przedstawione rozwiazanie daje duzo mozliwosci bo samochod mozna postawic bardzo nisko do szybkiej jazdy po dobrej drodze, lub bardzo wysoko, zeby bez problemu wjechac w las! Wiem, ze bedzie to namiastka gwintu lub kiepska imitacja offa ale zawsze to cos.
Koszt takiej operacji to 5,5k PLN, przerabiaja ori amorki, do tego przychodzi poduszka powietrzna zamiast sprezyny.
Co myslicie na ten temat? Jakie sa alternatywy? Np. przekladka zawieszenie z Allroada? :P
Zapraszam do dyskusji!
Przemek
: 2010-02-18, 21:00
autor: Nikolas
Nie wiem jak to wygląda w innych autach z zamontowanym zawiasem jak na filmikach, ale w C5 mojej żony czuje się jak bym pływał po wodzie i nie bardzo mnie to przekonuje.
: 2010-02-18, 21:38
autor: ajax
Nawet jak samochod jest maksymalnie posadzony?
Chyba znajde kogos z ich klientow i poprosze o jazde probna :)
: 2010-02-18, 22:28
autor: Nikolas
Nawet na trybie sport jest jak na jachcie...W pozycji - totalna gleba - auto nie nadaje się do jazdy. Tak jest w C5, ale jak jest w tych autach które pokazałeś - nie wiem.
: 2010-02-18, 23:21
autor: ajax
To jeszcze powiedz jakie tam jest rozwiazanie techniczne? Poduszki, czy pneumatyczne amorki?
: 2010-02-19, 10:47
autor: Nikolas
W Cirtoenie są poduszki - ale zasada ogólna regulacji wysokości jest podobna do amorów. Musisz pogadać z ludzmi którzy mają taki zawias o który Ci chodzi, bo może się okazać, że jest całkiem inaczej niż w C5 naprzykład.
: 2010-02-21, 20:50
autor: nosb
Do szybkiego auta odradzam. Sa to poduszki wypelniane powietrzem. Nawet na zdrowy rozum im wyzej tym sa twardsze ( bo wieksze cisnienie w miechach). Im nizej tym mniej powietrza a wiec automatycznie sa jeszcze mniej sztywne. Zreszta na podobnej zasadzie dziala gwint o ile nie ma regulacji twardosci amorka : im nizej tym sprezyna mniej "scisnieta" wiec i auto jest bardziej komfortowe niz po podniesieniu :)
No chyba ze chcesz sie zabic

: 2010-02-22, 01:32
autor: ajax
Hmmm sam juz nie wiem.... potrzebuje jakies kosmiczne hydroutwardzalne w pelni konfigurowalne zawieszenie :P
Jest jakis gwint, w ktorym mozna szybko i w latwy sposob zmienic wysokosc ?
: 2010-02-22, 15:24
autor: Racer
ajax pisze:Hmmm sam juz nie wiem.... potrzebuje jakies kosmiczne hydroutwardzalne w pelni konfigurowalne zawieszenie :P
Jest jakis gwint, w ktorym mozna szybko i w latwy sposob zmienic wysokosc ?
Wysokosc nie ale twardosc tak. Oferuje to TEIN np. Tein Super Street plus do tego urzadzenie zwane EDFC czy jakosc tak:D
Mialem ten gwint w subaru i po dlugich i zmudnych poszukiwaniach odpowiedniej wysokosci i twardosci doszedlem do tego ze ze lepiej wybierralo nierownosci itp i bylo twardsze od seri ale nie urywalo wnetrznosci:D
: 2010-02-25, 13:20
autor: nosb
Wysokosc zawsze regulujesz nakretkami wiec nie jest to zbyt szybkie i wygodne. Twardosc to co innego. Reguluje sie krecac amortyzatorem , krecac nakretka u gory amorka albo sa takie nie wiem jak to nazwac "zewnetrzne puszeczki" :D do regulacji tego :)
: 2010-03-04, 03:43
autor: kenzo76
podlocze sie do tematu co sadzicie o tym gwincie czy wystarczy na poczatek do cywilnej seri s4b5 prosze o opinie
http://moto.allegro.pl/item936165807_za ... 4_4x4.html
: 2010-03-05, 00:14
autor: Racer
Na pierwszy rzut oka Ok ale super napewno nie bedzie:( dobry gwint musi kosztowac swoje. Zaryzykowac mozesz ale nie spodziewaj sie fajewerkow:P
Acha i z tego co czytalem tylko gora/dol jest regulacja. Nie ma slowa o twardosci! a to spory minus niestety. nie wiadomo jaka jest twardosc sprezyn ani amorów. Moze sie okazac ze na jakims tam nizszym ustawieniu nie sa sie jezdzic:(
: 2010-03-05, 01:31
autor: kenzo76
chyba masz racje tez tak myslalem bo nic za darmo nie ma i chyba lepeij dozucic jakies 500pln. i kupic cos bardziej firmowego posiada ktos moze linki do firm ktore maja bardziej firmowe zawiasy

: 2010-03-05, 07:19
autor: bracus
ja mysle ze do eski taniej jak 3000 zł nic sensownego nie kupisz - sam szukam juz kilka miesięcy (pomijam ze moja s4 to przypadek kliniczny tył od b5 przód od b6) bo jest ostatnia z ostatnich

: 2010-03-06, 22:58
autor: kenzo76
bracus pisze:ja mysle ze do eski taniej jak 3000 zł nic sensownego nie kupisz - sam szukam juz kilka miesięcy (pomijam ze moja s4 to przypadek kliniczny tył od b5 przód od b6) bo jest ostatnia z ostatnich

masz racje firmowe od 3 do 5 tys.pln
