Strona 1 z 1

[S4 B5] Problem z tylnymi hamulcami bicie przy dużej prędk.

: 2016-08-16, 21:13
autor: paput84
Witam

Mam problem z hamulcami tylnymi. do 120 km/h hamują super, przy 160 km/h trzęsie dupą podczas hamowania a po wyżej 200 km/h to mało co szyby z uszczelek nie wypadły (ale to tylko raz na próbę).

Krótka historia:
Hamulce tył seria, przód brembo + tarcza 330 mm. 4 miesiące temu tarcze przetoczone, wymienione klocki. Eska hamowała jak marzenie. Przy 200 km/h śmiało można było puścić kierownicę i hamować.
Miesiąc temu wymieniłem łożyska na tyle (FAG). Pojechałem na geometrie, koła wyważone.
No i od momentu wymiany łożysk pojawia mi się problem jak wyżej. Z tym że dzieje się to tylko podczas hamowania czyli łożyska nie mają nic do tego.
Tracze sprawdzałem mikrometrem na tokarce i są proste ( no może 0.03 mm odchyłki było - ale czy to by było winowajcą mojego problemu?

Miał ktoś podobny przypadek?

Planuję kupić komplet tarcz + klocki (znowu) i zobaczę czy to rozwiąże problem.

Pomóżcie

: 2016-08-16, 21:36
autor: atom1
najlatwiej sprawdzic takie drgania zaciagajac reczny podczas jazdy- jezeli wtedy beda drgania to na bank tyl, jezeli nie to trzeba szukac z przodu, nie wiem czy tak badales temat

: 2016-08-16, 21:52
autor: SID
ja obstawiam zły montaż, zle siadła tarcza na piaście lub zle wcisneli łożysko z piastą

: 2016-08-17, 07:33
autor: paput84
SID pisze:ja obstawiam zły montaż, zle siadła tarcza na piaście lub zle wcisneli łożysko z piastą
Jeśli łożysko byłoby źle wprasowane to czy możliwe jest wystąpienie bicia tylko podczas hamowania?

Nie wiem czy kupić nowe łożyska czy nowe tarcze?

: 2016-08-17, 14:44
autor: Masta_J
Kup co tańsze :-)

: 2016-08-17, 16:34
autor: Gracjan
Sprawdź bicie piast...

: 2016-08-25, 21:52
autor: paput84
Zabieg udany. Bicie zlikwidowane.

Wymiana tarcz i klocków:
Tarcza ATE - 130 zł szt.
Klocki ATE - 85 zł komplet tył.

Przyczyna?
Jeden tłoczek nie odbijał do końca - przerwana gumka - na tej stronie klocki bardziej wytarte.

Wymiana tłoczka z gumkami i uszczelkami na jednej stronie, na drugiej stronie wymiana samej gumki na tłoczku (malutka dziurka).

Jeździmy dalej :mrgreen: