Strona 1 z 5
kupie mocne zawory dv
: 2011-04-01, 00:34
autor: arek
posiadam audi s4 z turbinami k04 i potrzebuje do nich odpowiednie dv.
: 2011-04-02, 11:06
autor: turbo4you
Witam. Jak chcesz to mam mocne 2 nowe dedykowane zawory DV ATP z możliwością regulacji pod daną moc, pasują plug&play, cena 900zł/ komplet:

: 2011-04-02, 11:16
autor: aw69
jedyne i odpowiednie DV to ori DV z S4 grunt aby były nowe
: 2011-04-03, 01:35
autor: intertuning
aw69 pisze:jedyne i odpowiednie DV to ori DV z S4 grunt aby były nowe
...nie zgodze sie , że jedyne

.Polecam Bailey Motorsport , ale przy tym ciśnieniu doładowania które osiągniesz na tych turbulumach seryjne dadzą rade , pod warunkiem że są sprawne

: 2011-04-03, 01:38
autor: aw69
a ja będe dalej sie upierał że najlepiej na życie sprężarki wpływają seryjne DV z miękką sprężynką. Co ma boost do zaworu DV ? nic ! Grunt aby były szczelne na oringach i nie puszczały powietrza.
: 2011-04-03, 01:48
autor: intertuning
aw69 pisze:a ja będe dalej sie upierał że najlepiej na życie sprężarki wpływają seryjne DV z miękką sprężynką. Co ma boost do zaworu DV ? nic ! Grunt aby były szczelne na oringach i nie puszczały powietrza.
...uf , dobrze że sam sobie odpowiedziałeś

: 2011-04-03, 12:29
autor: Ppablo
a co ze stwierdzeniem że dv to "cichy zabójca turbiny"?
: 2011-04-03, 13:32
autor: turbo4you
jak coś co zapobiega powrotowi doładowanego powietrza na łopatki turbosprezarki może zaszkodzić turbosprezarce? DV zwiększa żywotność turbospreżarek, a nie wykańcza je.
P.S. czy jak wiem czy te oryginalne z S4 są takie dobre? Widziałem już kilka pogietych tłoczków. Pod względem konstrukcyjnym to samo jest w Punto GT. Co metalowy zawór to metalowy.
: 2011-04-03, 15:32
autor: aw69
Kod: Zaznacz cały
a co ze stwierdzeniem że dv to "cichy zabójca turbiny"?
to własnie tyczy sie wszystkich customowych metalowych zaworów DV z twardymi sprężynami. Sprężyna jest tak twarda że podciśnienie otwiera zawór z opóźnieniem przez jej opór wtedy sprężarki "surgują" przez zwrotne ciśnienie. Dzieje się tak zazwyczaj jak jeździ się z "lekkim gazem" gdy jest bardzo malutki boost.....Dlatego mówi sie że to "cichy zabójca turbin"
P.S. czy jak wiem czy te oryginalne z S4 są takie dobre? Widziałem już kilka pogietych tłoczków
No jak ktoś ma auto z przebiegiem 100 - 200 tys km i nigdy nie były zmieniany DVki no to co się dziwić..... Wymieniasz taki na nowy i na bank przez kolejne X tys. km masz spokój.
: 2011-04-03, 18:38
autor: turbo4you
Dlatego są regulowane DV jak ATP i jeśli ktoś chce serie to ma spreżyne miękką jak w serii, jak ktoś zwiększa moc to sobie dokręca i utwardza... Seryjne DV z S4 po prostu przy wyższej mocy nie trzymają ciśnienia, dlatego tłoczki się wyginają i blokują, co jest bardziej niebezpieczne dla turbo (tyczy się to używanych zaworów z przebiegiem 200K i tych prosto z ASO). Przy zwiekszonej mocy + słaba spreżyna= dupa, bo zawór zaczyna upuszczać jeszcze przed max ustalonym doładowaniem i nie ma to kompletnie sensu.
: 2011-04-03, 20:02
autor: aw69
głupoty opowiadasz.... Do DV dochodzi przewód podciśnieniowy do którego przy otwarciu przepustnicy dochodzi ciśnienie takie same które działa z drugiej strony na tłoczek....więc jakim cudem na szczelność DV, ma tutaj znaczenie twardość sprężyny ? - żadne !!!! zakładając, że przez przewód podciśnieniowy/ciśnieniowy wchodzi 1,5 bar i na tłoczek działa taki sam boost 1,5 bar t,o chyćby skały srały to sie zawór samoczynnie nie otworzy.
: 2011-04-03, 20:41
autor: BKMM
aw69 pisze:głupoty opowiadasz.... Do DV dochodzi przewód podciśnieniowy do którego przy otwarciu przepustnicy dochodzi ciśnienie takie same które działa z drugiej strony na tłoczek....więc jakim cudem na szczelność DV, ma tutaj znaczenie twardość sprężyny ? - żadne !!!! zakładając, że przez przewód podciśnieniowy/ciśnieniowy wchodzi 1,5 bar i na tłoczek działa taki sam boost 1,5 bar t,o chyćby skały srały to sie zawór samoczynnie nie otworzy.
Dokładnie tak! Jesli sie nie myle pozwole sobie dodac, ze problem zaczyna się wtedy gdy pęknie membrana i podcisnienie już nie podnosi tloczka i wtedy taka DV moze być "cichym zabójcą" bo problem jest gdy DV się nie otwiera
: 2011-04-03, 20:45
autor: turbo4you
Jak mówisz, że nie ma takiej możliwości, to zapraszam do lektury na Evo Forum i doinformowanie się, dlaczego zmieniają fabryczne plastikowe DV na metalowe z EVO RS'a, dlaczego w Evo X zastosowano już metalowy zawór i przede wszystkim porównaj sobie średnicę przewodu doprowadzającego podciśnienie z flanszą montażową zaworu do orurowania.
polecam też opis:
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-82345717-Zawor-DV-34-mm-EVO-7-8-9-10-Turbosmart.html
: 2011-04-03, 21:16
autor: aw69
w S4 tez ludzie zmieniają na metalowe.....tylko nikt nie zastanowił dogłębnie czemu to ma służyć i w jakim celu ? Bo wychodzi że to totalny bezsens. W EVO nie siedzę ale zapewne tam historia wygląda podobnie :) A opis na 4turbo tego zaworu jest taki sam bez sensu jak ty podałeś :) i Jeszcze za to gówno po 760 zł płacić ? :) ostro !!! z ASO mam za tą kase 5 seryjnych DVek boscha !
Właśnie tak rodzą się mity !!!
: 2011-04-03, 21:18
autor: kosiniak
mam pytanie kolego turbo4you, ile osobiscie takich moncyh aut zrobiles?