Strona 1 z 1

CB radio - zakłócenia od wiatraka układu chłodzenia.

: 2011-03-28, 09:25
autor: edi_nt
Koledzy może ktoś się orientuje jak zlikwidować zakłócenia od klimy. Jak włączam klime to zaczyna wyć w cb. Słyszałem że można założyć jakiś filtr. Ktoś się może orientuje gdzie i jaki?? Dodam jeszcze że odpinałem antene i wyje dalej, czyli zakłócenia idą z instalacji. Może ktoś się zajmował takim tematem??

Uniden 520 nie dawał rady SQ wyciąć zakłóceń, teraz mam jakiś wyższy model Yosana i wycina szum, jednak wtedy mało co słysze...

: 2011-03-28, 21:40
autor: JohnyBI
Wymień sprzęgło i magnes w sprężarce :-D

: 2011-03-28, 21:51
autor: SID
filtry na alelgro - ale czasem moga nic nie dac
pociagnij przewody zasilania do CB prosto z akku i najdalej od innych żródeł zakłóceń

: 2011-03-29, 08:30
autor: edi_nt
SID pisze:filtry na alelgro - ale czasem moga nic nie dac
pociagnij przewody zasilania do CB prosto z akku i najdalej od innych żródeł zakłóceń
kabel od aku mam już pociągnięty, a jak zakłocenia idą od sprężarki albo gdzieś z przodu auta to nie dam rade inaczej poprowadzić żeby było dalej od źródeł zakłócania:/ Kurde w zimie spoko bo klimę wyłączyłem i było ok, ale teraz lato się zbliża...

: 2011-03-29, 09:20
autor: JohnyBI
Najczęstrzym problemem zakłócania cb jest sprzęgło z elektromagnesem drugim czynnikiem to wentylator elektryczny załączający się automatyczne z klimą.
Odepnie wiatrak i sprawdz co zakłóca.

[ Dodano: 2011-03-29, 09:21 ]
Bedzie gorzej jak się pojawi duża wilgotność w powietrzu(deszcz)

: 2011-03-29, 13:28
autor: edi_nt
JohnyBI pisze:Najczęstrzym problemem zakłócania cb jest sprzęgło z elektromagnesem drugim czynnikiem to wentylator elektryczny załączający się automatyczne z klimą.
Jakby to było sprzęgło to wymiana na nowe pomoże??

: 2011-04-03, 22:13
autor: jack daniels
Nie pomorze nawet wymiana zrób sobie dobry dławik , albo poszukaj po necie i będziesz miał spokój.[/list]

: 2011-04-04, 09:31
autor: edi_nt

: 2011-04-04, 13:54
autor: JohnyBI
odłącz wentylator od klimy(ten elektryczny) i spr. czy masz zakłócenia.

[ Dodano: 2011-04-04, 13:55 ]
to bardzo prostę.1 czynnik bedziesz miał z głowy

: 2011-04-22, 17:50
autor: edi_nt
odpiąłem wiatrak od klimy i okazało się że to on sieje... (duża kostka dwupinowa pod osłoną zbiorniczka płynu wspomagania). No i przez instalacje na pewno idzie, bo jak odpiąłem antene to dalej zakłocało.

: 2011-04-22, 18:01
autor: buba
a gdzie masz podpiete zasilanie od radia?? ja mam 520XL i Wilsona Lite 1m i nie ma różnicy z klimą czy bez

: 2014-03-27, 22:25
autor: edi_nt
buba pisze:a gdzie masz podpiete zasilanie od radia?? ja mam 520XL i Wilsona Lite 1m i nie ma różnicy z klimą czy bez
zasilanie mam podpięte pod AKU. Radio to Yosan Turbo (dość świeża marka, ale powiem Wam że w porównaniu do Unidena to duży plus dla tego Yosana - Uniden szumiał cały czas, nie dało się sql wyciąć szumów, Yosanem się da, ale wtedy niewiele co słychać)

[ Dodano: 2014-03-27, 22:17 ]
koledzy odgrzeje trochę temat, bo do dziś temat aktualny:) Muszę klimę wyłączać jak chce się coś dowiedzieć...


Słyszałem gdzieś że podobno filltry ferrytowe mogą pomóc (walają mi się dwa). U mnie jest problem z wiatrakiem od klimy. Może ktoś wie, czy ten filtr ferrytowy musi być zamontowany przy samym urządzeniu, czy wystarczy przy wtyczce (do kabla przy wiatraku cięzko się dostać).

Kupiłem też filtr http://allegro.pl/filtr-przeciwzaklocen ... 76674.html

Jutro podepne to zobacze czy coś pomogło.

Może SID coś pomoże??:)

: 2014-03-28, 20:59
autor: ghost
W moim aucie miałem zakłócenia z wtrysków gazowych które pojawiały się tylko pod bardzo dużym obciążeniem i tylko na LPG! W zależności jakie radio CB miałem w aucie zakłócenia było słychać mniej lub bardziej. Pomagało włączenie filtra ANL i delikatne zmniejszenie RF gain + ferryty w plastiku ma zasilaniu których możesz nawalić względem uznania zwykle stosuje sie je na początku i koncu przewodu po jednej sztuce. Im większy tym lepiej ale bez przesady ;-) Ogólnie zakłócenia mogą pochodzić z zasilania lub z anteny. O tym ,że warto by pociągnąć prąd prosto z aku chyba nie muszę pisać. Tak samo jak o tym ,że ułożenie przewodów od CB obok innych wiązek też może powodować taki efekt. Typowy ferryt który kupisz na allegro w cenie 3-5 zł zmniejsza zakłócenia o około 1S ( tak czytałem w pewnym wiarygodnym tescie) wbrew pozorom bardzo dużo i po założeniu ewidentnie radio działało lepiej. Większa ilość zwojów też działa na plus jednak możesz tak zrobić tylko na zasilaniu. Na antenę też możesz założyć 1-2 szt. Z doświadczenia mogę polecić radyjka INTEK lub coś z Presidenta. Co byś nie kupił musi posiadać filtr ANL i RF-gain aby można było coś pokręcić i wyciąć. Jeśli ferryty nie pomogą to napisz PW mam pewien filterek który coś tam pomagał w niektórych trudnych autach ale najpierw trzeba znaleźć źródło zakłóceń aby wiedzieć jak działać :-) Jak nic nie pomoże to kto wie mozę on zadziała :-)


Obrazek

: 2014-04-04, 19:57
autor: edi_nt
dzięki ghost.

Założyłem jeden ferryt na zasilanie wiatraka od klimy, ale nie ma najmniejszej różnicy.

Sprawdziłem jeszcze raz i teraz sie okazało że jednak wiatrak od chłodzenia cieczy (tem koło wisko od strony silnika) zakłoca.

Zakłocenia idą nie po zasilaniu tylko po antenie więc najgorsza rzecz jaka może być. Trzeba wyeliminować źródło zakłoceń.

mam takie pytanie - czy ten wiatrak jest rozbieralny (ten elektryczny koło wisko)?? Chodzi mi o sprawdzenie szczotek. Czy wchodzi w gre tylko wymiana na nowy.
Jeśli wymiana to warto zamiennik czy szukać ori??