Strona 1 z 3

Głowice, wałki rozrządu 2,4 2,8 RS4

: 2011-03-23, 01:10
autor: aw69
Siedząc w robocie z nudów podrążyłem temat w sieci i w/g etki, jak to w koncu jest z tymi głowicami co zakładać lepiej do tuningu itp.
Jeśli chodzi o wałki rozrządu, niema żadnej róznicy między wałkami z 2,4 a RS4 :) Natomiast wałki z 2,8 mają inne numery (chodzi tylko o wałki ssące bo wydechowe są wszystkie takie same) Co ciekawe wałki te wkładali do 2005 roku do A6 w budzie C6 (silnik 2,4 o mocy 177KM) Zastanawiam się dlaczego tak jest....Moje wnioski prowadzą do tego że motor 2,4 jest nowszym silnikiem niż 2,8 i w dobie "downsizingu" ma dość sporo mocy w stosunku do 2,8, dzięki zastosowaniu dobrego osprzętu którymi między innymi są wałki rozrządu ssące takie same jak w RS4 B5.

Kolejna sprawa głowice ? Jak myślicie które najlepsze :) tak sie składa ze najlepsze są z 2,4 :mrgreen: Mają najlepszy przepływ, lepszy niż głowice z RS4 i jeszcze lepszy niż 2,8. Nie wspominam tutaj wogole o głowicach z S4 bo kazdy wie że to kible.

Obrazek
po lewej głowica RS4 po prawej głowica 2,4 średnica kanału w RS4 32mm w 2,4 36mm, aczkowiek mają zupełnie inny kształt.

Obrazek
tutaj dla przykładu zdjęcie głowicy z 2,8 (ACK) mają bardzo podobny kształt do tych z RS4 aczkolwiek mniejszej średnicy kanały. Tak więc te głowice wypadają najbladziej.

Głowice z RS4 są wykonywane przez coswortha wogóle inna technologią niż pozostałe modele. Mają o wiele dokładniejsze i gładkie wykonanie aczkolwiek nie są takie cudowne ze względu na ich pękanie przez zbyt wysokie EGT i zbyt cienką warstwą materiału w niektórych miejscach. Tak czy siak żeby miały przepustowość taką jak glowice 2,4 trzeba je jeszcze wyportować :) (Jakiś czas temu jak zmienialem głowice w RS4 u Cantony własnie ździwiłem się deko że głowice z 2,4 mają wiekszy kanał jak w RS4, wtedy dało mi to juz do myślenia - jak widać potwierdziło się :) )

Tak więc jak juz ktos ma zmieniać głowice to szukać panowie łbów z 2,4

P.S. opisałem to po krótce z tego co znalazłem w necie.
Dziękuję za uwagę - dobranoc :)

: 2011-03-23, 07:48
autor: buba
Podziękować :mrgreen:

: 2011-03-23, 10:08
autor: ajax
:cry:

: 2011-03-23, 10:18
autor: sportmile
Adam ksztalt ma tez duze znaczenie , dlatego ja glowice od 2.8 takze portingowalem na wzor kanalow z rs4.

: 2011-03-23, 11:05
autor: Flyer
To ktore lepsze? :)
Bo poki co to w projektach (oprocz aw) widac tylko glowy od 2.8 - maja lepsze "ksztalty", czy jak?

: 2011-03-23, 11:45
autor: buba
przecież masz napisane że 2.4 ;-)

: 2011-03-23, 12:07
autor: sportmile
chlopaki chill nie ma co sie podniecac kazde beda lepsze od s4 a najlepsze sa portingowane z s4 :) hahaha i co teraz .... ktore sa najlepsze ?

: 2011-03-23, 13:28
autor: SID
jak dobrze pojdzie to ja nieawem będę miał program na obrobke głowic na CNC
wówczas i 2,7 z S4 będą do zrobienia !

: 2011-03-23, 13:48
autor: sportmile
Andrzej glowice z s4 to ja portingowalem juz 4 lata temu wiec nie wiem po co ci program .

: 2011-03-23, 14:04
autor: SID
do rozmiarów jakie sa w 2,4/2,8l ?
dogłebnie az do zaworow ?

: 2011-03-23, 17:30
autor: LCQ
sportmile pisze:chlopaki chill nie ma co sie podniecac kazde beda lepsze od s4 a najlepsze sa portingowane z s4 :)
jak oceniłeś to że z S4 są najlepsze po portingu? :roll: flow banch?

: 2011-03-23, 18:20
autor: sportmile
tak

: 2011-03-23, 19:13
autor: aw69
to ogolnie nie moje zdanie......to wynika z wydruków i pomiarów poszczególnych łbów na flow bench :) Aczkolwiek kazde głowice inne od S4 będą lepsze....tylko wydaje mi się bardzo ciekawą opcją kupno głowic z 2,4 bo od razu mamy wałki RSowe :)

: 2011-03-23, 22:06
autor: LCQ
aw69 fajnie że to posprawdzałeś, moim zdaniem można by stworzyć jakiś ogólny wątek co do takich informacji, Sid podziałasz coś?? ;-)

Sportmile posiadasz jakieś wydruki może?

: 2011-03-24, 01:17
autor: SID
miałem paopatrzec w garazu i zrobic foto ale...
pojechałem zmieniac opony w clio i po 0,5l z kolegą już nie dojechałem do domu :-D

na forach zagranicznych były tematy o głowicach opisane,
sam z ciekawosci musze te numery sprawdzic bo mam wsio w garazu