Strona 1 z 2
Dziwne drgania kierownica
: 2010-02-12, 00:35
autor: stefannurek
Od pewnego czasu podczas jazdy powyzej dozwolonej predkosci pojawiaja sie drgania na kierownicy i przenosi sie to na caly samochod. Wykluczylem juz krzywe felgi. Przypadlosc ta ma miejsce na biegu jak i na jalowym. Jezeli przyspiesze powiedzmy do 120-130km/h powiedzmy od 80-90km/h zaczyna trzasc. wydaje mi sie ze zaczyna sie to jakby z prawej strony samochodu ale nie jestem pewien to tylko przypuszczenia.
Dodam ze jezeli chodzi o sprawnosc amortyzatorow oceniam na 0.5% a prawdopodobnie wiekszosc wahaczy jest do wymiany - czy to moze miec jakis wplyw na te drgania.
Moze koledzy beda tak mili i podpowiedza gdzie dlubnac co ja boli
Dzieki z gory
: 2010-02-12, 00:58
autor: aw69
moze to głupie pytanie :) a śnieg nabity w felgi ? :

: 2010-02-12, 01:38
autor: stefannurek
Dobre pytanie ale niestety to nie wina sniegu. Juz wczesniej zanim snieg spadl odczuwalem delikatne drgania ktore z czasem narastaly i kombinowalem z kolami ale niestety.
: 2010-02-12, 08:11
autor: SID
do sprawdzenia :
- drążki kierownicze czy nie zużyte,
- amortyzatory czy nie zużyte,
- wachacze czy nie zużyte,
- tarcze czy nie pokrzywione,
- klocki czy nie zużyte,
- felgi czy nie krzywe i jak wyżej nie "nabite" śniegiem
- piasta czy nie krzywa
- łożysko w piaście czy nie ma luzów
sporo...

: 2010-02-12, 08:41
autor: pm-motorsport
Andrzej wiecej nie mozna sprawdzic a tak na powaznie gówne wachacze lub przegub wewnetrzny ten przy skrzyni.
: 2010-02-12, 09:21
autor: stefannurek
Drazkow - nie sprawdzalem
Amortyzatory - 0.5% skutecznosci ( ale nie sadze zeby przez nie tak sie dzialo
bo na asfalcie = maslo prowadzilem swe badania:) )
Wahacze - pewnie wiekszosc zuzytych
Tarcze - proste
Klocki - jak nowe
Felgi - sprawdzalem na 4 kompletach i samochod na kadym z nich zachowuje
sie tak samo. 1 kpl. byl prostowany i wywazany. Sniegu niet.
Piasta - nie sprawdzana
Lozysko w piascie - nie sprawdzane
Przegub - nie sprawdzany
: 2010-02-12, 12:31
autor: aw69
generalnie czest przypadlosc w quattro i drżenie auta spowodowane jest skamielaniem smaru na przegubach na wale napędowym i na tylnym dyfrze. Dzieje się tak dlatego ze wydech wydziela duzo ciepła który jest w bliskiej odległości od przegubów....Z biegiem czasu smar w osłonach i w przegubach wysycha i wtedy przegub nie pracuje jak nalezy i zaczynają sie drgania....Taki temat przerabiał juz m. in. Kosiniak.
: 2010-02-12, 16:16
autor: stefannurek
Jakie firmy polecacie i gdzie najlepiej ( po kosztach ) zakupic ;
- przegub wewnetrzny
- koncowki drazka
- lozyska z piastami
dzieki za info z gory
: 2010-02-14, 03:27
autor: CoLo
Chcesz dobre ceny ? Zapytaj TOM77 z a4-klub.pl Chłopaczyna doradzi i w dobrej cenie sprzeda

: 2010-02-15, 17:36
autor: stefannurek
Bylem u mechaniora posprawdzal wsio i powiedzial ze przegub wporzadku, lozyska tez.
Na prawej koncowce drazka sa luzy i na prawym gornym wahaczu i te czesci bede wymienial - ciekawe tylko czy to cos da.
: 2010-02-15, 18:59
autor: pm-motorsport
Od górnych wachaczy może drgać tak jak pisałem wyżej.

: 2010-02-15, 22:18
autor: kosiniak
od kazdego luzu moze drgac, skoro masz je zlokalizowane to pozostalo tylko usunac :)
: 2010-02-15, 22:31
autor: stefannurek
Dzieki za pomoc i mam nadzieje ze w srode rano zamkne juz ten temat:)
pozdro
: 2010-02-17, 14:53
autor: stefannurek
Wahacze wymienione te 2 co bylo trzeba wymienic, koncowki drazkow tez bylem zrobilem geometrie i nadal LIPA!! drga jak drgalo....
: 2010-02-18, 15:36
autor: stefannurek
Jutro jestem umowiony na toczenie tarcz bo juz chyba zostalo wykluczone wszystko co przyczynialoby sie do tych drgan. Wykluczylem wczesniej ze to moze byc wina bicia tarcz poniewaz okolo 4 miesiecy temu zakladalem nowe zimmermanki wraz z nowymi klockami. Jezeli po tym zabiegu nie bedzie poprawy to moze ktos chce kupic zadbane s4?:)