Strona 1 z 1

RS6 C5 - przeładowanie

: 2016-05-12, 18:45
autor: k4mil3k
Witam.

Męczę się od jakiegoś czasu z przeładowaniem ciśnienia doładowania.

Sprawa jest o tyle dziwna, że na początku było to sporadyczne, obecnie jest często i co najgorsze nie jest to błąd stały. Czasami potrafi zrzucić kompletnie doładowanie już na 2 biegu, czasami na 4, a czasami idzie jak szalony do odcinki, a jeszcze kiedy indziej przestaje ładować przy zmianie biegu.
Ostatnim hitem jest to że po nocnym postoju odpalam auto i nie mam doładowania już od początku, po czym po przejechaniu 5 km doładowanie się pojawiło....

Co gorsza, we wszystkich dotąd posiadanych VAG'ach aby auto zaczeło jechać normalnie trzeba było zgasić i odpalić, a tu tak nie jest, wystarczy mu chwilę odpuścić i spokojnie jechać a za jakiś czas doładowanie samo wraca :)

Obejrzałem WG turbin - pracują przy mocnym przegazowaniu, sprawdziłem DV, są szczelne i otwierają się na podciśnienie, sprawdziłem zaworek sterujący DV - działa, sprawdziłem instalację od ECU do zaworu sterującego DV - jest ok, jutro jeszcze sprawdzę N75 i instalację od niego, a także WG pompując powietrze pompką.
Wszystkie przewody gumowe i metalowe do WG wyglądają ok, nie ma żadnych korozji, nie są sparciałe ani popękane.

Komp nie pokazuje żadnych błędów, prócz błędu przeładowania - błąd chwilowy.
ECU seryjny, bez żadnego programu.

HELP.........Proszę o pomoc które kanały zlogować.

: 2016-05-12, 19:44
autor: mik-17
Wygląda jak by próbował nadrobić doładowaniem . Nie ma dziury w dolocie ? możliwe ze n75 się też przycina.

: 2016-05-12, 20:58
autor: k4mil3k
Raczej nie, na IC-kach ani żadnych widocznych gumach nie widać żadnych śladów oleju ani nic wydobywającego się z układu. Przewody twardnieją po przygazowaniu na postoju.
Mam nadzieję że to tylko N75, lub czujnik ciśnienia wariuje, ale żadnych konkretnych błędów nie ma.

Najgorsze jest to że przeładowanie występuje w zupełnie losowych sytuacjach ;/ Nie wiem czego się kompletnie chwytać, raz jest i można dzidować, a raz wyjeżdzam z pod domu a doładowanie mam dopiero po kilku km....

Pomożecie które kanały i na co zwrócić uwagę w VCDS ?

: 2016-05-12, 21:57
autor: mik-17
Poszukaj kanału gdzie widać prace n75 i tam będziesz widział czy się zacina itd.
Jak masz VCDSa to lecąc po kolejnych kanałach n75 będzie podpisane.
To że rury twardnieją na postoju albo czy olej nie cieknie nie znaczy ze dolot jest szczelny.

: 2016-05-13, 11:45
autor: k4mil3k
Znalezione.....pęknięty trójnik podciśnienia do sterowania WG który jest pomiędzy N75 a turbinami....ten za silnikiem....ale ku@!wa ? :) czy na prawdę trzeba wyciągnąć silnik żeby go wymienić ?!
Czy jest na to jakiś ginekologiczny patent ?

: 2016-05-13, 12:50
autor: Masta_J
Tam mało do czego nie trzeba wyciągać motoru :)

: 2016-05-13, 20:05
autor: k4mil3k
No dobra, wiem :) Turbo, rozrusznik, itp...ale mały plastikowy trójniczek na przewodzie podciśnienia ?

[ Dodano: 2016-05-13, 15:32 ]
Udało się wymienić przewody od N75 bez wyciągania motoru, oba WG pracują teraz tak samo, ale dolegliwość nadal jest zauważalna, proszę o pomoc które kanały logować.

[ Dodano: 2016-05-13, 20:05 ]
Finalnie skończyło się tak że zrobilem tymczasową nową instalację podcisnieniową, i poprowadzoną zupełnie inną drogą. Stara instalacja została odłączona od układu WG i N75 i została z tyłu.

Przeładowanie finalnie rozwiązane. Ale nowy trójnik uniwersalny pękł prawie natychmiast a poza tym od temperatury która z tamtędy zieje zmienił się w coś co nie przypomina trójnika. Wymieniłem na metalowy i jest ok.

Do czasu aż silnik nie będzie na wierzchu, ta musi wystarczyć, ale ile namęczyliśmy się aby nałożyć przewody na WG od prawej turbiny.....to nasze :) Długie szczypce chirurgiczne powyginane specjalnie aby tam dojść i nasunąć opaskę to konieczność :)

: 2016-05-13, 23:51
autor: Kornetto
gratulacje :) chirurdzy sezon 4 i pół :P

: 2016-05-14, 09:43
autor: Masta_J
Gratulacje, niektórzy się poddają i rwą motor :)