Strona 1 z 3
Kolektor ssacy a6c5 2.7 allroad
: 2016-04-04, 11:31
autor: Arkadio
Czy ktos moze zakladal takowy kolektor do s4 ? Podobno ma wieksze srednice kanalow, Prawda ? O jakim nr katalogowym szukac, bo jest kilka rodzai( BC, BD , AK ..) ?
: 2016-04-06, 19:06
autor: DobrzanskiS4B5
Dobre pytanie,i czy to ma sens? Bo od rs4 ciężka sprawa
: 2016-04-06, 19:11
autor: buba
Ma ksztalt taki jak rs
: 2016-04-06, 19:28
autor: bartektrn
buba pisze:Ma ksztalt taki jak rs
Czyli każdy z allroda może być ?? Czy musi mieć konkretny nr bo jest kilka z różną końcówką na allegro ?
: 2016-04-06, 20:33
autor: buba
Ksztalt ma jak rs. Co wiecej to nie wiem. Mam w piwnicy i kiedys z ciekawosci pomierze
: 2016-04-06, 20:37
autor: Papol
Mam takowy ... kanaly sa wieksze na bank... nie wiem jaki ma numery ale jest wiekszy kanalami i i aczej konstruowany... Digitun skladal mi auto i mowil ze jest odpowiedni... jedynie trzeba instalacje cisnienia przerobic z tylu..
: 2016-04-06, 20:42
autor: DobrzanskiS4B5
To może niech ktoś pomierzy też ori s4 b5 i będzie jasno i wyraźnie pokazana wreszcie różnica.Wyglądać może jak ten z rs4 ale kanały już mieć jak s4
[ Dodano: 2016-04-06, 20:42 ]
Papol pisze:Mam takowy ... kanaly sa wieksze na bank... nie wiem jaki ma numery ale jest wiekszy kanalami i i aczej konstruowany... Digitun skladal mi auto i mowil ze jest odpowiedni... jedynie trzeba instalacje cisnienia przerobic z tylu..
Odpowiedni pod oryginalne glowice tak, Bo chyba innych nie zakladales?
: 2016-04-06, 20:47
autor: bartektrn
I przede wszystkim z jakim nr ma być . Fajnie by było jakby Papol doszedł jaki ma
: 2016-04-06, 22:08
autor: SID
ramiona ma podobne, komorę ma mniejszą, wejście na przepustnicę ma mniejsze i wyjście ramion do głowicy ma wąskie jak S4
Ogólnie lepszy od S4 przed 2000r (bo w S4 2001r już takie kolektory seryjnie były) ale gorszy od RS4
: 2016-04-06, 22:19
autor: DobrzanskiS4B5
Czyli jak by przerobić wejście przepustnicy na 75mm rs4 i wyjscia do glowic obrobić pod głowicę 2.4 to może by to jakiś sens miało

: 2016-04-06, 22:33
autor: SID
Dobrzanskis4b6 pisze:Czyli jak by przerobić wejście przepustnicy na 75mm rs4 i wyjscia do glowic obrobić pod głowicę 2.4 to może by to jakiś sens miało

wyjścia pod głowice nie przerobisz
na OEM S4 kolektorach robią dobre moce ale nikt nie miał okazji przetestować w praniu wszystkich opcji na raz
są jakieś pomiary przepływu w USA ale na sucho tzn na stole
: 2016-04-06, 22:35
autor: pawelosinski83
http://www.myaudis4.com/old-style-intake-manifold/
Conclusion:
While the ‘new style’ intake manifold looks better than the ‘old style’ when measured on the flowbench there is negligible flow difference. Individual runner flow is close enough between the two items tested that test variations could be responsible for differences measured. With all runners open there was no measurable difference in airflow between either intake manifold.
tyle w temacie "lepszości" kolektorów z allroada
ale porting można zrobić
http://www.myaudis4.com/extrude-honed-intake-manifold/
: 2016-04-06, 22:36
autor: SID
dokładnie
: 2016-04-07, 09:05
autor: Arkadio
SID pisze:ramiona ma podobne, komorę ma mniejszą, wejście na przepustnicę ma mniejsze i wyjście ramion do głowicy ma wąskie jak S4
Ogólnie lepszy od S4 przed 2000r (bo w S4 2001r już takie kolektory seryjnie były) ale gorszy od RS4
Czyli rozumiem , ze ten zabieg w przypadku polifta nie ma sensu, bo wychodzi na to samo ? Mam glowice 2.4 APS , dlatego padlo pytanie. Szukam najlepszej i najtanszej z mozliwych opcji do wykonania :)
: 2016-04-07, 09:50
autor: SID
dopiero w 2001r w S4 był ten sam kolektor co w Allroad
będzie on lepszy niż OEM w S4 97-00
koszt nie wielki wiec można się bawić