Strona 1 z 5
Ubywa płynu chłodniczego
: 2011-03-08, 17:41
autor: Gracjan
Witam :)
Od pewnego czasu zauważyłem że ubywa mi płynu chłodniczego, mniej więcej 80ml/100km podłożyłem karton na noc pod auto, rano sucho, zbiorniczek czysty, bez oleju, na bagnecie czysty olej, na korku też nic niepokojącego nie zauważyłem. Pompy wody nie słychać, auto trzyma normalną temperaturę.
Pomocy

: 2011-03-08, 17:43
autor: SID
pod kolektorem ssacym jest pompka wody ktora czesto lubi siadac i lac,
mogla siasc uszczelka he he - sprawdz olej
chlodnica
przewody ...
: 2011-03-08, 17:47
autor: Gracjan
Olej normalny - czysty, jakby uszczelka padła to olej był by w płynie chłodniczym nie ?
Jakby chłodnica czy jakiś przewód lał to nie miałbym pod autem chociaż małej plamy ?
[ Dodano: 2011-03-08, 17:49 ]
Zapomniałem dodać że auto nie jest słabsze, jedzie tak samo, dymi troche na biało ale to raczej para.
: 2011-03-08, 17:50
autor: sebastian855
Gracjan, może nie być plamy, bo może odparować zanim do ziemi doleci.
Posprawdzaj węże i trójnik od zbiorniczka,
mnie kiedyś ten trójnik delikatnie pękł i nie było nic widać,
dopiero jak pękło bardziej to kapało na ziemie.
: 2011-03-08, 17:51
autor: buba
kopci?
: 2011-03-08, 17:59
autor: Gracjan
Węże to co widać to sprawdzone, zostaje trójnik, opaski jeszcze bardziej pozaciskałem.
Powinien być biały nalot jak płyn chłodniczy odparuje nie ?
Kopcić kopci na biało ale to raczej para wodna,nie są to kłęby dymu, spaliny pachną jak spaliny, nie czuć płynu chłodzącego.
: 2011-03-08, 18:02
autor: buba
jak odparuje to takie gluty zostaja
: 2011-03-08, 18:02
autor: sebastian855
Gracjan, dokładnie, płyn jak odparuje zostawia biały bądź różowy nalot.
: 2011-03-08, 18:06
autor: Gracjan
Jutro muszę jeszcze raz przejrzeć pokolei wszystko.
Zobacze tą pompkę pod kolektorem ssącym bez jego demontowania ?
Węże też nie są mega twarde.
: 2011-03-08, 18:07
autor: sebastian855
Gracjan, niestety ale kolektor musisz ściągnąć żeby się do niej dostać.
: 2011-03-08, 18:08
autor: Gracjan
: 2011-03-08, 18:18
autor: buba
a najlepiej zamiast kombinować to jedz do jakiegoś mechanika niech ciśnieniowo sprawdzi układ bo jak podczas ostrzejszej jazdy wyleci płyn to będzie gorzej
: 2011-03-08, 18:23
autor: skalarx
sebastian855 pisze:Gracjan, niestety ale kolektor musisz ściągnąć żeby się do niej dostać.
tak, ale żeby się upewnić, wystarczy trochę pokombinować latarką i widać, że to pompka. Była mokra plama i odparowany, różowy nalot. Miałem to samo i wymieniałem pompkę na ori z ASO. Potem okazało się, że taki sam BOSCH w sziku (miejscowy sklep) kosztuje połowę mniej

: 2011-03-08, 18:24
autor: deSigner
Jak patrzysz na zimnym silniku to ma prawo być go mniej, bo podczas zimna się kurczy

. Jeżeli po jeździe na rozgrzanym silniku jest go coraz mniej to zaczyna być to niepokojące... Ja po nocy mam stan na minimum, a jak dojadę do roboty 12 km mam równiutko na zgrzewie

: 2011-03-08, 18:49
autor: Gracjan
To że przybywa i opada to wiem, ale u mnie się traci gdzieś ten płyn.
Pojadę popytać po mechanikach odnośnie sprawdzenia dla pewności zawartości spalin w płynie chłodniczym i na anlize spalin, nie słyszałem że sprawdzają ciśnieniowo układ chłodzenia, muszę popytać, szkoda że w mojej okolicy nie ma kumatych mechaników
