Strona 1 z 2
Co może powodować wichrowanie tarcz hamulcowych?
: 2016-02-22, 21:34
autor: Kamil_2.7BiT
Panowie auto kupilem i czulem że hamulce są nie teges. Bicie przy hamowaniu. Stare tarcze wizualnie super, grube i wcale nie zeszmacone.
Poszły nowe tarcze Zimmermany plus klocki.
Po przejechaniu ok 3-4 tys km bicie znów sie pojawilo. Tarcze bede reklamować ale zastanawia mnie jakim cudem tarcze znowu na tym aucie sie zwichrowały? Co może na to wpływać?
świadomy jestem że rozgrzane tarcze po spotkaniu dużej ilości wody mogą chcieć iść na emeryturę - nic takiego sie nie zdarzyło ;)
: 2016-02-22, 21:47
autor: atom1
krzywa piasta, za mocno dokrecone kola, zle oczyszczona piasta z syfu przy montazu tarcz, teoretycznie smar miedzy piasta a tarcza (choc w to nie uwierze:-))
najlepiej sprawdzic bicie na zlozonym zestawie, potem wrzucic tarcze na tokarke, i tak samo zmierzyc bicie piasty
ew- przetoczyc zestaw na aucie
: 2016-02-22, 21:54
autor: Kamil_2.7BiT
najbardziej prawdopodobne wydają się więc krzywe piasty. Jak to sprawdzić?
Stare tarcze które wygladały bardzo dobrze poddałem toczeniu na aucie...1000 km i powrót depresji :/
: 2016-02-22, 22:48
autor: Gracjan
Potrzebujesz czujnik zegarowy...
: 2016-02-22, 22:52
autor: atom1

o takie cos

)
musisz sobie skonstruowac jakis stelaz zeby to bylo stabilne, tarcze do piasty przykrecic srubami najlepiej przez jakies podkladki czy nakretki zeby odsadzic troche sruby (zasymulowac felge:D) no i krecisz tarcza i patrzysz co sie dzieje na czujniku, powinno byc ze 3-4 setki (jeden caly obrot czujnika to 1mm)
: 2016-02-23, 09:57
autor: males93
Kiedyś byłem na jakimś szkoleniu z IC i gościu powiedział że przegrzanie hamulców ma też wpływ na bicie bo klocek który zawiera dużo węgla nawęgli tarcze hamulcową i robi się twarda w nie których miejscach później się ściera nie równo i masz bicie.
: 2016-02-25, 00:18
autor: Kamil_2.7BiT
Rozmawiamy o tym?
http://www.pbauto.pl/lozysko-kola-przod ... -3492.html
albo mam cos zjebane z autem albo mam pecha. Jakby wibracje pow 110 wzrosly ostatnio. Zmienie a letnie to sie zweryfikuje czy to nie kola...
: 2016-02-25, 01:04
autor: Arthur
możne jakiś luz w zawieszeniu? i w jakim stanie są tylne hamulce ?
: 2016-02-25, 02:07
autor: emay
Miałem to u siebie. Wymiana łożysk i piast na nowe załatwiło sprawę.
: 2016-02-25, 07:55
autor: Wojt3q
Kamil a te wubracje to masz tylko przy hamowaniu czy i podczas jazdy ciaglej z dana predkoscia tez ?
: 2016-02-25, 09:08
autor: pawelosinski83
U mnie wibracje przy hamowaniu powodowały opony.
Te same fele z zimówkami - zero drgań, na letnich przy 120-140 rzucało kierownicą , ale tylko przy hamowaniu, przy przyspieszaniu i przy stałej prędkości - nic a nic.
: 2016-02-25, 10:38
autor: Kamil_2.7BiT
Przy hamowaniu czasem az lomocze... Wibracje natomiast mam tak od 110 do 180 z roznym nasileniem.
Tylne sa ok, lekko zaciagalem reczny z duzymi predkosciami i zero objawow.
: 2016-02-25, 10:46
autor: Wojt3q
wibracje przy mormalnej jezdzie jak masz tez to zacznij od sprawdzenia kol w6czysc sprawdz wywazenie i czy nie pogiete bo tak sie zdarza ze po jakims czasie zajada blotem odklei sie ciezarek i powyzej 100 zaczyna rzucac . pozniej szukaj grubszych przyczyn . Tymbardziej jak mowisz ze roznie nasilone te wibracje to zaczalbym od tego
: 2016-02-25, 22:21
autor: Kamil_2.7BiT
No wlasnie zimowkom swym jakos nie ufam do konca... ;)
Kompletne piasty przod sa w ogole do dostania? Widze jedynie lozyska...
Podpore walu podejrzewalem o wibracje ale jest OK. Tarcze mam na gwarancji ale nie chce powtorki i musze problem zdiagnozowac. Bede drazyc :)
: 2016-02-27, 12:24
autor: emay