Witam na forum.
: 2016-01-31, 16:08
witam,
na wstępie przedstawię się jako inżynier z Gdyni, do niedawna zainteresowany praktycznie wyłącznie beemkami. Owocem tego jest auto, które w 90% zbudowałem z kolegą, kompletnie odrestaurowane czarne bezwypadkowe E30 coupe. Pod maską najlepszy chyba wolnossący cywilny R6 czyli m52b28, trochę zdłubałem go i obecnie ma 241 kucy, co jest uważam niezłym wynikiem jak na dość oszczędne modyfikacje. W połączeniu ze szperą z Z3M oraz niską masą na poziomie 1200 kg nie jest problem zrobić około 5.5 do setki i jakieś 15.5 100 - 200, czyli w miarę daje radę. Niestety jak to w życiu bywa, sam mówiłem, że będzie to pożegnanie z młodością i... teraz mam dwa auta, a chcę mieć jedno bardziej praktyczne i czerpać możliwe maksimum frajdy z jazdy całorocznej, codziennej. E30 z uwagi na komfort i poziom bezpieczeństwa słabo się nadaje na dalekie trasy z towarzyszką ;) poza tym szkoda to tłuc zimą i zostawiać byle gdzie...
a tak to wygląda, aktualne zdjęcia te z normalniejszymi znaczkami i lampami




A tak to jeździ:
Pierwszy filmik test licznika, drugi próba przyspieszenia:
0 - 100
https://www.youtube.com/watch?v=-ZqFKESPauM
https://www.youtube.com/watch?v=OIkjvVtBszs
100 - 200
https://www.youtube.com/watch?v=oLiAWxgeMZg
https://www.youtube.com/watch?v=gGm0FzYgpDM
Moim marzeniem było E46 M3, ale to auto chyba znowu by nie rozwiązało wszystkich problemów E30, bo nadal zimą by mi było szkoda i zostawiać wszędzie również. E39 M5 z kolei fajne auto, ale za duże i za ciężkie... mój rozmiar to klasa kompakt/średnia.
Jako, że z wyglądu również S3 8l przykuwały moją uwagę to wziąłem je pod lupę, ale z czasem okazało się, że sposób rozwiązania napędu i mały silnik mogą pozostawić pewien niedosyt. Mimo początkowej niechęci z uwagi na wygląd (passatowaty) i 4 drzwi (czemu zrezygnowało Audi z coupe w klasie średniej na te lata? :/) w końcu zacząłem zerkać też na Audi S4 b5, bo tutaj akurat napęd i silnik jest baaaardzo mocną stroną tego auta. Jest to jeden z wozów jakie biorę pod uwagę właśnie, no i stąd tutaj jestem. :) Mam nadzieję, że pomożecie mi dokonać wyboru i rozwiać pewne wątpliwości... ja ewentualnie mogę wesprzeć ogólną wiedzą elektromechaniczną i wiedzą z zakresu marki śmigła...
Pozdrawiam,
true jiGsaw, bo ktoś zajął już mój nick
na wstępie przedstawię się jako inżynier z Gdyni, do niedawna zainteresowany praktycznie wyłącznie beemkami. Owocem tego jest auto, które w 90% zbudowałem z kolegą, kompletnie odrestaurowane czarne bezwypadkowe E30 coupe. Pod maską najlepszy chyba wolnossący cywilny R6 czyli m52b28, trochę zdłubałem go i obecnie ma 241 kucy, co jest uważam niezłym wynikiem jak na dość oszczędne modyfikacje. W połączeniu ze szperą z Z3M oraz niską masą na poziomie 1200 kg nie jest problem zrobić około 5.5 do setki i jakieś 15.5 100 - 200, czyli w miarę daje radę. Niestety jak to w życiu bywa, sam mówiłem, że będzie to pożegnanie z młodością i... teraz mam dwa auta, a chcę mieć jedno bardziej praktyczne i czerpać możliwe maksimum frajdy z jazdy całorocznej, codziennej. E30 z uwagi na komfort i poziom bezpieczeństwa słabo się nadaje na dalekie trasy z towarzyszką ;) poza tym szkoda to tłuc zimą i zostawiać byle gdzie...
a tak to wygląda, aktualne zdjęcia te z normalniejszymi znaczkami i lampami




A tak to jeździ:
Pierwszy filmik test licznika, drugi próba przyspieszenia:
0 - 100
https://www.youtube.com/watch?v=-ZqFKESPauM
https://www.youtube.com/watch?v=OIkjvVtBszs
100 - 200
https://www.youtube.com/watch?v=oLiAWxgeMZg
https://www.youtube.com/watch?v=gGm0FzYgpDM
Moim marzeniem było E46 M3, ale to auto chyba znowu by nie rozwiązało wszystkich problemów E30, bo nadal zimą by mi było szkoda i zostawiać wszędzie również. E39 M5 z kolei fajne auto, ale za duże i za ciężkie... mój rozmiar to klasa kompakt/średnia.
Jako, że z wyglądu również S3 8l przykuwały moją uwagę to wziąłem je pod lupę, ale z czasem okazało się, że sposób rozwiązania napędu i mały silnik mogą pozostawić pewien niedosyt. Mimo początkowej niechęci z uwagi na wygląd (passatowaty) i 4 drzwi (czemu zrezygnowało Audi z coupe w klasie średniej na te lata? :/) w końcu zacząłem zerkać też na Audi S4 b5, bo tutaj akurat napęd i silnik jest baaaardzo mocną stroną tego auta. Jest to jeden z wozów jakie biorę pod uwagę właśnie, no i stąd tutaj jestem. :) Mam nadzieję, że pomożecie mi dokonać wyboru i rozwiać pewne wątpliwości... ja ewentualnie mogę wesprzeć ogólną wiedzą elektromechaniczną i wiedzą z zakresu marki śmigła...
Pozdrawiam,
true jiGsaw, bo ktoś zajął już mój nick