Strona 1 z 2

S4 B5 99, brak mocy, biały dym, smród oleju

: 2016-01-07, 12:47
autor: qww
Witam,
Pisze w imieniu kolegi (nasz południowy sąsiad)
Samochód stał 3 dni na mrozie, po tym czasie, po zagrzaniu smród oleju spod maski i chmura białego dymu, spalonego oleju z wydechu.
Oleju na miarce zbytnio nie ubyło, płynu chłodzącego również, w zbiorniczki brak mazi i oleju, więc uszczelka pod głowicą raczej odpada.
Zrobione parę m, przy jeździe powyżej 1,5k ob kopci jak lokomotywa, brak mocy.
Bez lawety się nie obejdzie, jednak na szybko diagnoza, co poszło - turbo ? Jeśli tak, dlaczego nie było wcześniej żadnych objawów (chociaż patrząc po forum Subaru to podobno normalne).
Druga sprawa, w samochód poszło już kupa $, a zapuszczony nie był, na ten sezon planowane było 300+.
Nowe OE turbiny mogę mieć po 2,5k za sztukę, pytanie czy warto się w to w ogóle pchać, czy już nie lepiej lądować coś lepszego pod większe moce ? Jeśli tak, to co konkretnie i jakie tego będą koszty ?
Wybaczcie jeśli tego typu pytania już były, ale problem jest innej natury, przy okazji awarii (która i tak będzie dopiero w 100% potwierdzona u Tyrny).
Jeśli można w podobnych kosztach władować tam większe turbo pod większe przyszłe moce, bez rzeźbienia przy czym innym (tzn na razie przynajmniej ze stand IC itd) ?

: 2016-01-07, 12:52
autor: Masta_J
Władek Ci to ogarnie na luzie, nie ma stresa :-)

: 2016-01-07, 13:07
autor: RADEK1985
objaw ja by odma zamarzła to typowie w 2.7 jak sie ja na mrozie duzym postawi wyjac odme przeczyscic powinno być dobrze :mrgreen:

: 2016-01-07, 13:07
autor: qww
Ja wiem, jesteśmy już umówieni tylko w międzyczasie chciałbym wiedzieć w/w, inne opcje i już się szykować, co by samochód nie musiał niepotrzebnie kwitnąć w warsztacie, czy na placu.

Radek, o odmie tez myslalem, już mu mowilem, ze jak ma opcje na miejscu to z tym zrobić (problem w Ostravie jest taki, że z Skami, RSKami nikt sie tykac tego nie chce ) :mrgreen:

: 2016-01-07, 13:35
autor: luk448
Z odma to ostroznie zebys nie polamal przy takim mrozie

: 2016-01-07, 13:57
autor: RADEK1985
juz nie rz taki przypadek był jak odma zamarznie to wydechem olej wypluwa dlatego co kilkanascie tys trzeba ja czyscic wstawcie auto to garazu nie odmarznie i do roboty ..pewnie było tak ze auto zgrzane postawiliscie na mrozie :) a co za trudnosc odme wyjac trzeba to tylko delikatnie robic jak kolega luk 448 pisze

: 2016-01-08, 18:29
autor: qww
Oddal do jakiegos magika na miejscu. Błedy dwóch sond + oba turba zawalone olejem. Nie wiem co z odma. Czekam na wiecej info.

: 2016-01-08, 19:05
autor: szydera
Odma na bank, przeżyłem to samo 2 lata temu:-) dobrze, że straż pożarna nie zalała mnie na mieście ;-)

: 2016-01-09, 16:01
autor: qww
Tak teraz co ? Turbo do czyszczenia, prekaty z katami rozumiem i tak już out (z reszta miały iść), coś jeszcze po tek akcji ? Czy reszte przepali ? Bledy sond pewnie znikna.

: 2016-01-09, 17:07
autor: RADEK1985
nieee !!! przeczyscic odme sprawdzić stan oleju jak sie zgadza czekać do nocy i jezdzić dymic:) i dobrze prżepałować to ten olej przepali :mrgreen:

: 2016-01-09, 19:04
autor: rwtnt
Jak biały dym to może wybrali nowego papieża :)

: 2016-01-14, 14:48
autor: qww
Samochod gotowy. Zmienione swiece, filtr paliwa. Odma czysta. Co sie okazalo ? Ch... paliwo.
Kiedys ABZ przy podobnej u mnie akcji z "lewa" wachą pokazal przestawiony rozrzad, tu wywalilo podobno tylko sondy.

: 2016-01-14, 17:26
autor: Masta_J
Gdzie on to tankował?

: 2016-01-14, 19:39
autor: Pasi
wystarczy mała stacja, gdzie zdenek robi co chce i ma pare grosików mniej ;)

: 2016-01-14, 21:44
autor: qww
W CZ, stacje sieci OMV (do tanich nie należą), rzekłbym taki PL Orlen, Lotos, w każdym razie nie stacja typu pan Zdzisio zza płota.
Objawy i diagnostyka jednak bardzo mnie dziwią jak na paliwo.