Strona 1 z 1
					
				Brak zasilania na pompie paliwa s4b5 sedan
				: 2015-12-12, 12:39
				autor: mato22
				Witam Szanownych kolegów z forum.
Ręce rozkładam bo sam niestety nie potrafię sobie poradzić.
Pacjent to Audi jak w temacie - pompa działa, sprawdzana na zasilaniu bezpośrednio z akumulatora.
Oczywiście jak na projekt przystało nie jest to normalna pompa a taka o :
http://www.tomson.com.pl/product-pol-20 ... 0-LPH.html
I teraz sprawa jest taka - przekręcam kluczyk o jeden poziom i powinna pompa zadziałać - cóż, nie działa.
Co sprawdziłem :
Zasilanie nie dochodzi do pompy oraz bezpiecznika nr 28
Zmieniłem przekaźnik na inny taki sam, sprawdzałem na 2 gim ecu i to samo.
Spotkał się ktoś z takim problemem?
Odnośnie alternatywnego rozwiązania problemu, w ostatecznosci chcę zrobić oddzielny układ zasilania dla pompy.
W tym  celu zakupiłem:
Przekaźnik 30A
Bezpiecznik 30A
Kabel o odpowiednim przekroju.
I tu pytanie - czy ktoś robił takie oddzielny obwód? 
Skąd pobudzenie do zamknięcia obwodu (sterowanie) - myślałem o stacyjce - ale może ma ktoś inny pomysł?
Za wszelkie in formacje z góry dziękuję.
 
			
					
				
				: 2015-12-12, 17:37
				autor: vwmariusz
				a wiesz czy sterownik daje sygnal aby zasilic pompe?? bo jak nie daje sygnalu to nie ma rowniez pradu na cewkach. I nawet jak zrobisz odzielne zasilanie, ktore stanowczo odradzam to nic nie da, bo skoro nie ma napiecia tzn ze auto cos boli i trzeba znalezc co.
			 
			
					
				
				: 2015-12-12, 22:34
				autor: mato22
				Zasilanie jest normalnie na cewkach - jest i iskra - ciśnienie jak napompuje paliwo - to nawet przekręci motor.
Wygląda jakby coś blokowało sygnał do przekaźnika..
I tu rodzi się pytanie - co może to blokować?
			 
			
					
				
				: 2015-12-13, 13:31
				autor: martin s4
				ecu daje masę na przekaźnik i dalej + na pompe ,wez probówkę i daj masę na przekaźnik zobacz czy pójdzie ew sprawdź czy na przekaźnik dochodzi zasilane
			 
			
					
				
				: 2015-12-13, 17:08
				autor: mato22
				Ok, 
czyli muszę dać masę na pin przekaźnika (ten najcieńszy) i wtedy powinien przekaźnik się zamknąć i dać + na bezpiecznik nr 28 i dalej zasilanie na pompę??
			 
			
					
				
				: 2015-12-13, 21:52
				autor: martin s4
				dokladnie
			 
			
					
				
				: 2015-12-13, 22:05
				autor: mato22
				Dobrze, jutro koło 19 sprawdzę i dam znać.
Dzięki z góry za podpowiedzi!
			 
			
					
				
				: 2015-12-14, 14:10
				autor: mogi90
				przechodzilem przez to. Bylo zabawy i szukania, okazalo sie ze sterownik  

 Po przekreceniu kluczyka swieci Ci ECU na zegarach czy nie? Jak nie swieci to sterownik nie ma zasilania tak jak bylo w moim przypadku  

 
			
					
				
				: 2015-12-14, 18:06
				autor: mato22
				Mogi90 mozesz szerzej opisac jak u Ciebie wygladal problem? I co dokladnie sprawdzales? Sterownik - czyli ecu wymieniales??
Widze, ze sie to powtarza, tak wiec dla potomnych sie przyda..
I oczywiscie, ja rowniez bede bardzo wdzieczny!
Dzis jeszcze rozbiore stacyjke i sprawdze wszystko z nowa koscia laczeniowa. Na tą chwile jade do domu (sory za brak pl znakow).
			 
			
					
				
				: 2015-12-14, 18:26
				autor: martin s4
				Na liczniku swieci Epc a jak jest błąd to kontrolka silnika sie zapala tak mi sie wydaje Ew sprawdź czy masz diagnozę z silnikiem . 
[ Dodano: 2015-12-14, 18:26 ]
A i jeszcze jedno sterownik po krótkich czasach nie bedzie zawsze włączam pompy tylko po dłuższych , po krótkich podaje wtedy po kręceniu silnikiem
			 
			
					
				
				: 2015-12-14, 19:46
				autor: mogi90
				o EPC chodzilo sorki za pomylke :D tez mozesz jak martin s4 wspomnial sprawdzic czy mozesz sie polaczyc z silnikiem za pomoca vaga. U mnie nie bylo to mozliwe. Ja sprawdzalem tak jak Ty, od bezpiecznikow po kable, zasilanie na pompie itd. Chwile to trwalo  

 U mnie nie bylo zasilania na sterowniku czyli nic nie dzialalo. Bylem zmuszony kupic inny. Zreszta nie oznacza to ze u Ciebie jest ten sam problem. Dodepnij vaga i zobacz czy mozesz bledy czytac z silnika. Jeszcze prosciej jak nie zaswieci Ci sie kontrolka EPC po przekreceniu kluczyka oznacza to ze nie masz zasilania na sterowniku. 
Powodzenia  

 
			
					
				
				: 2015-12-17, 20:31
				autor: mato22
				Ok, troszkę sprawdziłem, fakty następujące:
VAG łączy się z ECu
Po podaniu masy na Przekaźnik, przekaźnik się zamyka, pompa zaczyna pracować,
Sprawdzane na 2ch sprawnych ECU - więc chyba to nie jest tego sprawa.
I dodatkowo - nie sprawdzę dziś kostki stacyjki - przyszła niewłaściwa.
Ponadto, może to jakiś czujnik - jeśli już to jaki? 
Wiązka została ponownie podpięta do silnika - może coś przeoczyłem?
Sprawdzałem połączenie Halla i wsio jest ok - mogę jeszcze zmienić czujnik położenia wału - ale skoro jest iskra - to czy jest sens? 
Chodzi o to że z niewiadomych przyczyn blokuje coś sygnał do przekaźnika, który to dalej puszcza zasilanie na pompę.
Hmm w innym aucie - te samo ecu działa i podaje zasilanie.
I i pytanie do was - mam masę we wtyczce ECCU na 2ch pinach ale co do plusa to jest tylko jeden, powinno tak być?
Mały update:
Jest jeszcze błąd VAG : 18010 ale czy on ma coś z tym wspólnego? 
[ Dodano: 2015-12-17, 20:31 ]
Ok,
kolejny update:
Pompa odpala po dołożeniu masy na przekaźnik.
Tak podłączona pompa pozwala odpalić samochód - i tu już masy nie trzeba trzymać - można jeździć auto działa. Po zgaszeniu auta - raz na kilka razy pompa załapie.
Coś ktoś kojarzy, spotkał się z czymś takim??
			 
			
					
				
				: 2016-09-10, 06:28
				autor: hasiek6
				Witam!
Odświeżę temat gdyż pojawiło sie u mnie to samo...
Rano gdy jest zimny nie zapala sie EPC, natomiast zapalają sie ABS I ESP... Po południu jest juz dobrze, EPC sie swieci i auto pali normalnie :/
Sprawdzę dzis przekaźniki przy kompie...
Pozdrawiam 
[ Dodano: 2016-09-10, 06:28 ]
Problem tkwił w sterowniku, udało sie go naprawić i hula!  
