Strona 1 z 1

2,7 TT BES falowanie mocy

: 2015-11-17, 18:37
autor: Kamil_2.7BiT
Problem pojawił się pare tyg temu.
Auto zaczęło przyśpieszać falowo t.j. czasem ma OGROMNĄ turbodziurę i do 2000 obr z groszem dosłownie NIC sie nie dzieje, a potem łapie nagle moc, leci fajnie żeby przy 4 tys znowu słabnąć dosłownie na chwilę i potem znowu leci i kolejny spadek jest przy jakiś 5 tys.
Są chwile że lata jak szalone (jak na 250 Kucy) a czasem jakbym miał lawete z drugą A6 za sobą :/ ma humory jakby tubo nic nie ładowało a moc była tylko z pojemności silnika.
Robiliśmy testy dynamiczne ze znajomym. Przepływka i dawki paliwa w normie. EGT było robione. Nie ma żadnych błędów. Akurat tego dnia szedł dobrze i ładowanie było cacy.
Dvki sprawdzone - szczelne.
Spalanie w normie - 15/100 LPG

Miałem sie juz wcześniej umawiać na chiptuning (http://www.turbodiesel.pl/) ale szkoda mojego zachodu skoro silnik nie ładuje jak trzema, na wykresie byłaby zapewne dobra sinusoida.

Macie jakieś sugestie za co sie zabrać?

: 2015-11-17, 20:01
autor: xan
Ja miałem identycznie przy padniętym N75. Na zegarze od boosta było dobrze widać jak spadało doładowanie chwilowo. Nie sprawdzałeś doładowania na kompie?

: 2015-11-17, 22:22
autor: Kamil_2.7BiT
no to jest jakiś trop! tylko jak sprawdzić n75? czy pozostaje droga eliminacji? widziałem u Sida w sklepie n75 to cos koło 350 pln :/

na vagu ładowanie w normie, nie przeładowuje, więc chyba nieszczelności nie powinno być.
wróciłem z jazdy i teraz fruwał fajnie, MOC była ale znowu niejednostajnie ją oddawał, tak samo na lpg jak na pb...

nie lubie jak coś nie tak jest w aucie, na dodatek wysrały mi się popychacze bo na wolnych cyka z lewej strony jak najęty :)

edit: sorry u Sida 280PLN ten zawór...

: 2015-11-18, 06:58
autor: slawek21400
u mnie było podobnie wymieniłem n75 i śmiga.nie było nieszczelności po prostu zawór miał już dosyć. można kupić taniej jak się poszuka :) ja zapłaciłem za ori aso 245 pln.

: 2015-11-18, 07:43
autor: xan
Ja swój zawór regenerowałem i było wszystko ok przez bardzo długi czas. Niestety drugiego rozbierania już nie przeżył i musialem kupic nowy. Zawsze warto spróbować zanim się wyda prawie 300zł

: 2015-11-18, 08:39
autor: mylek
U mnie było podobnie. Turbo wstawało raz przy 2500 obrotów, raz przy 3500-4000 obrotów - zupełnie losowo. Po czasie (1-2 miesiące) zaczęło wyrzucać błąd związany z jednym czujnikiem położenia wałka rozrządu. Po jego wymianie auto odżyło.

: 2015-11-18, 14:36
autor: Kamil_2.7BiT
Dzięki panowie!
Kurde żeby to nie była taka pierdola albo żeby bylo tańsze, a to takie małe gowno a płacisz jak za kawior :)

Korci mnie regeneracja samodzielna ale obawiam sie że zawor nie będzie po zmontowaniu go z powrotem dobrze skalibrowany i będzie sie dziac herezja :/
Wpadne jeszcze do skody i zapytam o cenę. Nr katalogowy mam.

: 2015-11-18, 17:49
autor: xan
Nie będą się dziać herezje. Ja jeździłem na regenerowanym przez prawie rok i nie było problemów. Mam fotki z czyszczenia tego. Jak chcesz mogę później wrzucić gdzieś na forum. Poza tym jakby nawet się nie udała regeneracja to wtedy można pojechać po nowy ale to Twój wybór.

: 2015-11-26, 22:14
autor: Kamil_2.7BiT
Kompletny brak czasu dobija. Dopiero w nast tygodniu wybiore sie na konkretne logi do sprawdzonego czlowieka (Zaprzal). Juz z nim gadalem i mówi że na pewno wyjdzie co niedomaga. Poza falowaniem mocy zdarza sie czasem że powyżej 4 tys obr traci wigor (jak diesel ;).

: 2016-01-18, 18:43
autor: szymekk11
doszedłeś co ją bolało ? ps. mam ten sam problem