Strona 1 z 1
zmiana wiązki silnika ze starych cewek na fsi?
: 2015-11-14, 21:12
autor: cybul
Czy wiązka silnika z 2.7t na cewkach nowszego tylu bedzie pasowac p&p do wersji ze starymi cewkami?
Re: zmiana wiązki silnika ze starych cewek na fsi?
: 2015-11-16, 08:10
autor: pawelosinski83
cybul pisze:Czy wiązka silnika z 2.7t na cewkach nowszego tylu bedzie pasowac p&p do wersji ze starymi cewkami?
nie, bo w "starym" typie są inne wtyczki do cewek i dodatkowo moduły, a w "nowszych" nie ma modułów wcale...
: 2015-11-16, 09:34
autor: cybul
Tak wiem tylko że juz mam zalozone nowsze cewki od fsi do ajk i nie jestem pewien czy wszystko z wiązka jest ok bo wyrzuca mi błąd nowej sondy boscha i wypadanie zaplonu... wiazka jest dosyć mocno wygrzana i pęka izolacja, dlatego myślałem nad zmiana calej wiazki bez żadnego przerabiania
: 2015-11-16, 09:38
autor: skalarx
robiłem nową wiązkę od modułów do cewek:
viewtopic.php?t=7521
stara instalacja "leży" obok.
(miniatur zdjęć nie pokazuje, ale jak naciśniesz to się otwierają.)
: 2015-11-16, 12:23
autor: pawelosinski83
Kumam...
Z tego co kojarzę, to te wersje 2.7 na "nowe" cewki były na przepływce hitachi i 4 sondach, do tego pompka powietrza do ekologii.
Więc pinologia może być inna... trzeba wziąć schematy i przejrzeć czy te dodatkowe manele są osobno czy wymieszali piny...
: 2015-11-16, 14:09
autor: skalarx
pawelosinski83 pisze:Kumam...
Z tego co kojarzę, to te wersje 2.7 na "nowe" cewki były na przepływce hitachi i 4 sondach, do tego pompka powietrza do ekologii.
Więc pinologia może być inna... trzeba wziąć schematy i przejrzeć czy te dodatkowe manele są osobno czy wymieszali piny...
teraz ja nie kumam. Każde 2.7 da się zrobić na FSI bez względu na hitachi czy Boscha czy inne...
: 2015-11-17, 08:56
autor: pawelosinski83
skalarx, przeczytaj uważnie pytanie, ze zrozumieniem :)
dobra, podpowiem... chodzi o to czy można wrzucić plug and play wiązkę "nowego typu" na silnik, gdzie była wiązka "starego typu", jeśli cewki są już tfsi.

: 2015-11-17, 19:50
autor: skalarx
jasne, że można. Robisz instalację, podłączasz do wtyczek modułów zapłonowych (w każdej esie są takie same, więc tak samo podłączone), plus, minus w odpowiednim miejscu i do nowych cewek.
: 2015-11-18, 09:02
autor: pawelosinski83
a reszta wiązki? jest taka sama? wszystkie czujniki i inny szajs?
dodatkowe sondy są na miejscu "wolnych" pinów starej wiązki?
: 2015-11-18, 10:44
autor: skalarx
pawelosinski83 pisze:a reszta wiązki? jest taka sama? wszystkie czujniki i inny szajs?
dodatkowe sondy są na miejscu "wolnych" pinów starej wiązki?

chyba nie mówimy o tym samym. Nie ma esek i eresów B5 z cewkami FSI (fabrycznych). Chcąc założyć cewki z FSI, trzeba przerobić instalację: obciąć stare trzy pinowe wtyczki od cewek, założyć nowe cztero pinowe od cewek FSI, odpowiednio połączyć do wtyczek od modułów itd. Nie da się przełożyć całej instalacji od "czegoś" co miało cewki FSI fabrycznie. Ja nie chcąc niszczyć starej instalacji S4, dorobiłem nową instalację od modułów zapłonowych do cewek tak, żeby była p&p. Wymieniasz cewki, podłączasz wtyczki do modułów i cewek i działa. Na zdjęciu w moim poście jest instalacja dla jednej strony (3 cylindry). Zrobiłem takie dwie podłączyłem i działa.
: 2015-11-18, 10:50
autor: Baloosh
Koledze chodzi o taki scenariusz:
Ma a6 przedliftowe na cewkach (3piny) z modułami.
Chce przełożyć CAŁĄ wiązkę z a6 poliftowego (z silnikiem BES), który fabrycznie wyszedł z cewkami "a la FSI" (4piny).
Rozkminiałem temat w teoretycznie łatwiejszym przypadku (mam poliftowe a6 z silnikiem ARE) wg mnie wiązka silnika NIE JEST przekładalna plug&play...
: 2015-11-18, 11:47
autor: pawelosinski83
skalarx, co ty pijesz...
już dotarło???
: 2015-11-18, 15:15
autor: skalarx
ok. nie wiedziałem, że były 2.7 na jakiś "nowszych" cewkach. Nie było tematu

: 2015-11-21, 07:44
autor: cybul
I dziekuje za odpowiedz. A teraz drugie pytanie... przedwczoraj audi chodziła na 5 garow... wyjalem cewke na 2 gdzie bylo tez stukowe... nie ma iskry, ale przełożyłem cewki i jest na obu... podgialem piny w kostkach i nie ma wypadania i nawet stukowego

ale nadal wyrzuca błąd p1358 czyli przerwany obwód prądowy na 2... jakies pomysly? No i caly czas wyrzuca blad sondy p1113 i p1131 mimo ze rok temu sonda nowa boscha
: 2015-11-21, 09:12
autor: kurpiu
Do nowszej instalacji musisz zmienic tez kompa stary to ME7.1 a nowszys to ME7.1.1 Sa inaczej piny we wtyczce od kompa.