Strona 1 z 1

błąd 17865

: 2011-02-03, 10:54
autor: bartek75
tak po weekendowym przelocie w góry, auto przy powrocie jakby straciło moc. wywaliło 4 błędy i między innymi 17865 związany z egt i ubogą mieszanką. czy utrata mocy mogła być spowodowana przez ten błąd? (motorownia jest dla bezpieczeństwa bardziej zalewana paliwem?). czy można doraźnie poruszać się z taką usterką?
podpowiedzcie co z tym zrobić i od czego zacząć.
dzięki z góry

: 2011-02-03, 11:58
autor: ms_4
Kod oznacza 17865 - Exhaust gas temperature sensor 2 open/short to B+ , raczej EGT do wymiany(możesz sprawdzić połaczenie wtyczka egt, a nóż pomoże) Cena w ASO to ok. 700zł, uzywane wiadomo loteria. Z tego co wiem(sam mam jedno EGT do wymiany nawet ten sam bank co Ty) ecu podlewa paliwo i boost jest ciueniutki. Spalanie w miescie zwłaszcza rośnie, jesli szybko nie wymienisz to kasa pójdzie i tak przez wydech do atmosfery. Nic się stać innego nie powinno, tylko taka jazda do kitu burcy burcy i nie idzie :-P
Jest alternatywa gość regeneruje elektronike czujnika EGT naprawa
Sam układ to nic skoplikowanego, sygnał rezystancyjny z termopary jest zamieniany na impulsy i tak trafia do ECU. Im wyższa temperatura tym częstotliwość impulsów większa, koszt podzespołów to kilkanaście najwyzej kilkadziesiąt zł. Tak się wymądrzam sam bym zbudował ale umiejętności brak ;-)

nr części to 078 919 529K(czarny) lub 078 919 529L(brązowy), który kolor u Ciebie padł trzeba sprawdzić pod maską, bank 2 czyli egt z prawej strony auta patrząc od przodu. Obudwa EGT(puszki z elektroniką od których odchodzi kabelek z termoparą) są chyba w RS za rurą Y z lewej strony.

tutaj zdjęcia EGT

: 2011-02-03, 12:11
autor: bartek75
a dzięki ms_4. tak jeszcze przy okazji egt może powodować sporadyczne błędy sond lambda, które też sie pokazały razem z 17865?
no nic. w sobotę porozbieram połączenia elektryczne i zobaczymy..

: 2011-02-03, 12:39
autor: ms_4
Błędy sond lambda nie mają raczej zwiazku z uszkodzonym EGT. Choć niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą.