Strona 1 z 3

Odrywanie na zakrętach - zawieszenie

: 2015-05-25, 08:11
autor: emay
Cześć.

Gdy zakupiłem Audi S4 to miałem zamontowane seryjne amortyzatory BERG plus jakieś sprężyny progresywne, dodatkowo obie sprężyny z tyłu miałem pęknięte. Wrzuciłem od razu gwint AP SPORTFAHRWERKE. Wahacze nowe Lemfordera, stabilizatory komplet H & R 21 mm.
Auto ustawione tak ( od ziemi do nadkola ):
- przód 643 mm
- tył 650 mm

Zauważyłem, że na zakrętach jak cisnę to mam wrażenie, że strona wewnętrzną mi się odrywa tak jakby amortyzator się unosił. Np jak jest mocny łuk w lewo to lewa strona tak jakby mi się unosiła. Co zrobić aby tego nie było. Może to kwestia tych zakrętów, że są źle wyprofilowane ?
Czy zamontowanie większego betonu coś pomoże ? Czy musi to być gwint z regulacją odbicia i dobicia czy wystarczy z regulacja dobicia ?

: 2015-05-25, 10:33
autor: igor_bb
To wina tego zawieszenia. Za zawias który działa w zakrętach musisz dać 25000 a nie 2500.

: 2015-05-25, 12:14
autor: Wojt3q
jak ustawiłeś stabilzatory ? Na maksa twardo ?

: 2015-05-25, 16:51
autor: Trewor
emay pisze:Czy musi to być gwint z regulacją odbicia i dobicia czy wystarczy z regulacja dobicia ?
Nie ma zawieszeń z samą regulacją dobicia. "Pojedyncza" jest tylko regulacja odbicia.
emay pisze:stabilizatory komplet H & R 21 mm.
Czyli teoretycznie masz zestaw 33372-2 przód/tył - 32/21mm?

Gwint sam w sobie nie powinien w taki sposób oddziaływać na auto. Poszedłbym za sugestią Wojt3qa i sprawdził stabilizator. Spróbuj ustawić go na miękko i wtedy sprawdź jak to wpłynęło na zachowanie auta

: 2015-05-25, 16:55
autor: Papol
Kurna u mnie jest na miekko i jest w uj dobrze bo i tak sztywny... ale na max sztywnosci musi byc przesadnie chyba ...

: 2015-05-25, 17:01
autor: Wojt3q
na max sztywności i naszych drogach to można zrobić :shock: :shock: :shock:

: 2015-05-25, 18:11
autor: emay
Mam ten zestaw 32/21 i stabilizatory mam przykrecone na ostatnie oczko na zewnątrz tyl i przod.

: 2015-05-25, 18:15
autor: Papol
Cznyli masz na miekko... ja wlasnie nie bralem tylu wiekszego bo slyszalem ze bedzie nie za fajnie na droge... u mnie nie mam problemow z prowadzeniem wrecz kombi stalo sie gokartem

: 2015-05-25, 18:24
autor: Wojt3q
emay gwint masz na maksa opuszczony ? jak masz stary tylni stabilizator to go załóż i zobacz czy będzie różnica bo masz sedana i dupa lekka :mrgreen:

: 2015-05-25, 18:36
autor: emay
Gwint nie jest na max glebie a stary stabilizator poszedł na złom. Zastanawiam się nad kw v 3 czy to pomoże.

: 2015-05-25, 18:54
autor: Wojt3q
nie wydaje mi się żeby to była wina ap raczej stabilizator na tył jest nazbyt koks dla sedana chcesz to mogę Ci za darmo oddać stabilizator żebyś sobie sprawdził

: 2015-05-25, 19:49
autor: emay
Dziwna teoria, załaduje worki z piaskiem i spróbuje jeszcze raz :mrgreen:

: 2015-05-25, 20:22
autor: LCQ
zrobiłeś pełną geometrię z kątami?

: 2015-05-25, 20:45
autor: Trewor
Papol pisze:nie bralem tylu wiekszego bo slyszalem ze bedzie nie za fajnie na droge
Fajnie czy niefajnie to zależy od preferencji. Ale na pewno bardziej bezkompromisowo ;-)

: 2015-05-25, 20:58
autor: Papol
Trewor pisze:
Papol pisze:nie bralem tylu wiekszego bo slyszalem ze bedzie nie za fajnie na droge
Fajnie czy niefajnie to zależy od preferencji. Ale na pewno bardziej bezkompromisowo ;-)
I wlasnie moze sie okazuje ze 21 jest za twardy na tyl... ja mam 16..