Strona 1 z 1

Problem po wymianie rozrządu

: 2011-01-15, 19:58
autor: DOGI
Tak jak w temacie dałem do wymiany w eSce kompletny rozrząd z pompą wody termostatem itd.

Temat jest taki mam wrażenie że auto dużo bardziej grzeje olej. Przy średniej jeździe w trybie mieszanym raz but raz luz trzyma temperature około 100 stopni czasami ciut mniej jakieś 90-95 czasami troche wiecej do 110 stopni. Wcześniej mam wrażenie że miałem takie temperatury latem po kilku startach a teraz troche ostrzejsza jazdai juz.... przy czym nacisłem jej ostatnio do jakichś 2,5 zł na troche dłuższy dystans i temperatura ilekroć dochodziła do 110-115 stopni to później troche spadała i za chwile cykl się powtarzał.

Temperatura wody utrzymuje swoje 90 stopni. Boje sie że jak zrobi się ciepło auto bedzie biło temperaturami pod 120 stopni- mam 8100 X-cessa ale to juz chyba nie jego zakres temperatur.

Teraz jaka może być przyczyna, jakiś błąd w złożeniu?? Termostat z jakiejś innej jednostki np 2.8?? Bo wydaje mi się że przed rozrządem temperatury były o dobre 10 stopni niższe. Auto seria jedynie MBC na 1.1 bar.

Z góry dzięki za pomoc

Ps. Wymieniałem również oleje i filtry- czy filtr oleju mógł się okazać kiepskiej jakości i przez to temperatura jest wyższa??

[ Dodano: 2011-01-16, 20:05 ]
pomoże ktoś coś lub doradzi jakoś w temacie??

: 2011-01-18, 00:19
autor: BKMM
Nikt z mądrych się nie wypowiedział...
Moim zdaniem choć jestem laikiem to ewidentnie źle ustawiony rozrzad. Zawory wydechowe za wczenie się zamykają przez co rośnie EGT i cały motor się grzeje??... Ale może się mylę...
W każdym razie Przy tej pogodzie to co Ci się dzieje to jakaś masakra

: 2011-01-18, 01:14
autor: DOGI
Panowie czy ktoś jest w stanie potwierdzić tą teorię?? Czy mogę to w jakiś sposób sprawdzić Vagiem??

: 2011-01-18, 08:46
autor: bolo-s4
Kto ci robił rozrząd ,czy on ogarnia temat
Na vagu powinno pokazywać jak żle wałki choć nie koniecznie

: 2011-01-18, 11:26
autor: DOGI
gościu który robi przy rozrządach grupę VAG głównie a faktem jest że robił jakieś 2.8 ,2.5 TDI a 2.7 było pierwsze.

Błędów vag nie bije żadnych może coś da rade o jakiejś nieprawidłowości po logach sprawdzić. Muszę mieć jakąś konkretną podstawe żeby zgłosić mu to że robota jest źle wykonana.

Dziwie się że nie odczuwam jakichś spadków mocy, ładowanie w normie.... :roll:

[ Dodano: 2011-01-18, 12:57 ]
ogólnie komp raczej nic nie wykazuje, rozmawiałem z gościem powiedział że wyklucza możliwość źle ustawionego rozrządu i zaczął coś mówić o ewentualnym sprawdzeniu chłodnicy oleju

: 2011-01-18, 21:23
autor: nosb
moze i deko przestawil. Zalezy zy robil ksiazkowo czy sobie pozaznaczal :) Chociaz nie wiem czy mialoby to wplyw na temperatury.

: 2011-01-19, 08:33
autor: sportmile
totalne bzdury piszecie. W s4 nie ma chlodnicy oleju tylko jest wymiennik ktory znajduje sie przy filtrze oleju i ktory rozgrzewa i studzi olej do temp wody czyli ok 90-95 st. To ze masz na zegarze 90 w pionie znaczy ze masz 90 ----> patrz temp na vagu ( wariant z chujowym termostatem to ponad 100-105 st ) to olej automatycznie tez bedzie mial wiecej. W lato twoje temp moga sie wogole nie zmienic wiec bez paniki. Jakbys mial zle ustawiony rozrzad wywalalby missfire , nie rowno chodzil , aut nie mialoby mocy .

Temp 105-115 to nic nie normalnego dla oleju . Rs4 b7 notorycznie jezdzi w miescie na 108 a na zawodach driftowych na motulu lapie i po 130-140

: 2011-01-19, 12:06
autor: DOGI
Vag pokazywał temperature wody 87-90 stopni. Potem jazda po mieście i dalej 5 startów od 0-180km/h i temperatura wody wynosiła 95 stopni na vagu.

Tak jak pisałem raczej żadnych różnic w mocy nie odczuwam i błędów nie ma. Troche mnie uspokoiłeś wypowiedzią bo już maiłem załamke. Czyli moje temperatury oleju nie są najgorsze najwyżej pozostanie montaż chłodnicy oleju latem jakby było za ciepło.

Dzięki wielkie za radę :mrgreen:

: 2011-01-20, 00:27
autor: nosb
Generalnie te silniki produkuja w cholere ciepla :)