Strona 1 z 1

Sprawdzamy RS6 Przed Zakupem

: 2015-04-27, 19:34
autor: pawelgawel35
Szukalem podobnego watku i nie znalazlem nic odpowiedniego.
Do Moderacji i Administracji forum: jesli podobny temat istnieje prosze o usuniecie tego watku, jesli zalozylem go w nieodpowiednim dziale, prosze o przeniesienie.

Do rzeczy. Wiele osob przygotowuje sie do zakupu swojego wybranego cacka, czy jest to S czy RS. Info na temat tychze aut poza tym forum jest jak na lekarstwo. Fajnie by bylo, gdyby znawcy tematu oraz posiadacze mogli wypisac na co zwracac uwage, oraz jak sprawdzic potencjalne auto przed zakupem. Ja osobiscie chcialbym wiedziec jak sprawdzic skrzynie tiptronic, bo nigdy stycznosci z taka skrzynia nie mialem.
Tak wiec gdyby ktos majacy pojecie mogl napisac od czego zaczac sprawdzanie powiedzmy gdy juz umowilismy sie z wlascicielem auta na ogledziny i mamy auto przed soba. Dodatkowo, dobrze by bylo wiedziec jak powinno wygladac sprawdzenie auta w warsztacie, juz po tym pobieznym sprawdzeniu przedwarsztatowym.
Wierze, ze taki watek przyda sie nie tylko mi, ale tez innym przyszlym nabywcom RS6 i innych modeli, a wiem ze wielu takiego info szuka.
Mam nadzieje ze nie zamotalem zbytnio i wszyscy czytajacy wiedza o co chodzi.

: 2015-04-27, 20:18
autor: k4mil3k
Obawiam się że wymagana będzie osoba obeznana z diagnostyką i VCDS. Sam niedawno kupiłem RS6 wierząc swojej wiedzy zebranej z doświadczeń co do aut grupy VAG i VCDS. Auto zapewne i tak bym kupił, ale dzięki wiedzy takiego człowieka zapewne więcej bym utargował :)
Czy znajdziesz idealny egzemplarz który nie wymaga żadnego wkładu ? Wątpie, zawsze coś się znajdzie do zrobienia ale pytanie czy za pół wypłaty czy za całą, czy za dwie :-)

: 2015-04-27, 20:22
autor: pawelgawel35
No tak, oczywistym jest, ze najlepiej zabrac ze soba kogos kto sie zna i po ogledzinach wstepnych pojechac do warsztatu najlepiej do specjalizujacego sie w RS6 (w UK sa takie). Jednak to wiaze sie z kosztami, nieraz bardzo duzymi jesli do obejrzenia jest 4-5 aut, ktore oddalone sa od siebie o kilkdziesiat/kilkaset km.
Jest jeszcze jedno wyjsce: nie kupowac wcale i zmienic zainteresowania :)

: 2015-04-27, 20:26
autor: k4mil3k
Hmmm....myślisz o zakupie w UK ?

: 2015-04-27, 20:33
autor: pawelgawel35
Tak, jezdze i szukam. Narazie sam bo nie mam tu zadnego znawcy. Auta o wiele tansze niz w Polsce.

EDIT: k4mil3k widze ze jestes szczesliwym posiadaczem RS, napisz prosze jak podczas zwyklej jazdy probnej lub na postoju sprawdzic czy tiptronic dziala. Nigdy nie mialem stycznosci z takim typem skrzyni i nawet nie wiem jak to powinno dzialac np czy biegi 2-3-4-5 mozna wrzucic na postoju i jak na to powinno zareagowac auto?
Zapewne pytania z serii tych irytujacych dla znawcow, ale uwazam ze po to jest forum zeby dowiedziec sie jesli sie z czyms nie mialo stycznosci :)

: 2015-04-27, 20:50
autor: k4mil3k
Tańsze ale zepsute - LHD :)

Jeśli mówisz o Tipie, tzn że szukasz generacji C5 ?
Skrzynia: powinna zmieniać biegi płynnie, beż żadnych szarpnięć - niezależnie od obciążeń. Biegów 2 - 5 nie wrzucisz na postoju. Możesz sobie przełączać ręcznie lub z kierownicy a i tak skrzynia stoi na "1" :) Przy zmianie D - R na postoju nie powinno być czuć żadnych mocnych szarpnięć lub uderzeń. Raczej nie powinna opóźniać się przy zmianie biegu do tego stopnia żeby obroty silnika doszły do odcięcia przy pełnym obciążeniu. Skrzynie te mają też tendencje do pocenia się przy przednim napędzie oraz wale. Nie powinna się ślizgać - to można chyba sprawdzić w VCDS(różnice obrotów) ?
Przednie przeguby wewnętrzne niemal niedostępne więc warto sprawdzić ich luz.

Zawieszenie DRC - trudne do serwisowania, drogie, najlepiej chyba jak auto już będzie na jakimś dobrym gwincie. Ale są też metody alternatywne na zawieszenie jak amortyzatory Bilistein B8 albo Koni Sport założone na oryginalne sprężyny od DRC (nawet jak auto będzie na gwincie, OEM sprężyny lub całe amory sprzedający powinien Ci dać) sam tak właśnie mam bo na gwincie brakowało mi bardzo komfortu.

Centralny zamek i drobna elektronika pokładowa - częste usterki mikrostyków w zamkach. Zapchane odpływy wody na grodzi silnika mogą doprowadzić do zalewania elektroniki. Ale to standard w A6 C5.

Silnik - teoretycznie pancerna V8, ale cały osprzęt i sterowanie dość skomplikowane dla zwykłego mechanika. Największy problem z tym motorem to bardzo trudny dostęp dla mechanika żeby cokolwiek zrobić. Tutaj też bardzo przyda się VCDS i osoba która umie odczytać logi z bloków pomiarowych aut VAG. Ważne parametry to: Doładowanie, EGT, Sondy, MAF, kąty VVT, zapłon. Auto warto też odpalić na zimno po dłuższym postoju, nie powinno rzęzić przy odpaleniu.
Nie wiem czy mają tendencje do brania oleju....moja nie bierze.

: 2015-04-27, 20:56
autor: pawelgawel35
o posze, dzieki za ten post. Wlasnie o cos takiego mi chodzilo, takie podstawy, ktore napewno pomoga. W poscie wyzej dopisalem prosbe do Ciebie, a Ty w tym czasie wrzuciles swoj post. Dzieki jeszcze raz,

Mam nadzieje ze jeszcze ktos cos doda od siebie i z tematu zrobi sie taka mini kopalnia wiedzy.

: 2015-04-27, 21:05
autor: k4mil3k
Czy szczęśliwym ? Hmmm....Jak skończą się wydatki związane z "pakietem startowym" to pewnie taki będę :) Za znawcę też się nie uważam, zwyczajnie przekazuje swoje doświadczenia.

Jeszcze hamulce - taką masę trzeba też wyhamować, więc dobrze by było gdyby nie wymagały nakładów - bo najtańsze nie są.
A co do pocenia się - generalnie najlepiej aby z dołu był cały suchy.

: 2015-04-28, 15:40
autor: Masta_J
Nie zgadzam się z k4mil3k jeśli chodzi o zawieszenie, podstawa to fabryczne DRC i długo szukałem pojazdu bez gwintu.
A czy jest drogie? 2,5K za amora? W tym aucie generalnie nic nie jest tanie.

Pozdrawiam,

: 2015-04-28, 18:19
autor: leviath
Nie zgadzam się z k4mil3k jeśli chodzi o zawieszenie, podstawa to fabryczne DRC i długo szukałem pojazdu bez gwintu.
A czy jest drogie? 2,5K za amora? W tym aucie generalnie nic nie jest tanie.
co racja to racja. Żaden gwint nie zastąpi fabrycznego drc .

: 2015-04-28, 18:37
autor: k4mil3k
Macie racje, nie twierdze że DRC jest złe. Chodzi tylko o koszty jego serwisowania.

: 2015-04-28, 19:04
autor: Masta_J
Jakie to są koszty?

: 2015-04-28, 19:20
autor: leviath
auto posiadam ponad 2 lata , drc sprawdzane w aso , szczelne , brak zapoceń/wycieków , pracuje jak należy - poniesiony do tej pory kosz równy jest zero. (więc nie jest tak źle jak mówią ;)