Nowy nabytek RS6 C5, kilka pytań do znawców.
: 2015-03-29, 18:06
Witam.
Stałem się posiadaczem upragnionego Audi RS. Pierwotnie miało to być RS4 B7 Avant, ale ostatecznie wybór padł na RS6 C5 Avant głównie z kilku powodów:
- tańsze w zakupie
- mniejsze koszty podstawowej eksploatacji jak tarcze, klocki, itp
- B6 i B7 nie grzeszą miejscem dla pasażerów z tyłu, a mam rodzinę
- i największe przeciw to silniki FSI i ich znane problemy z osadami węgla i mocą




Auto przy zakupie wydawało się ok, oczywiście liczyłem się że będzie mnie czekać pewien "pakiet startowy" po zakupie. Obecnie auto w Kołobrzegu, służy zdecydowanie jako rodzinny (_I_)-wóz i takie ma pozostać....rano dzieci do szkoły i do pracy. Czasami dalszy wyjazd.
To co zostało zrobione w aucie po zakupie:
- kompletny zestaw rozrządu z pompą
- kompletny zestaw paska PK i rolek, nowe płyny eksploatacyjne
- przy okazji gdy pas był zdemontowany, przegląd osprzętu silnika, oraz regeneracja jeśli coś tego wymagało
- zakute całkowicie nowe przewody do chłodnic oleju, skrzyni biegów (gdyż zakuwki na poprzednich były skorodowane)
- wymienione przewody podciśnieniowe
- wyczyszczone IC
- wymienione świece
- kompletne zawieszenie przód Lemforder
- drobne usterki centralnego zamka - krańcówki w zamkach
- kompletne czyszczenie tapicerek i konserwacja w firmie zajmującej się auto-detailingiem
Ogólnie jest ok, jednak mam jeszcze dwie wątpliwości:
1. Zawieszenie
Obecnie auto jest na gwincie H&R, jednak od sprzedającego otrzymałem również oryginalne amory DRC ze sprężynami - opisane jako cieknące zawory w tylnych amorach.
Powiem wprost - nie odpowiada mi sztywność i charakterystyka obecnego zawieszenia. Autem poruszam się na codzień i zależy mi bardziej na komforcie. Podniesienie auta na regulacji sprężyn nie podniosło komfortu...
Pytanie: co robić ? co wsadzić na miejsce H&R ?
zająć się regeneracją DRC ? szczerze mówiąc boje się eksperymentować z DRC, oryginalna instalacja niby została pod autem, ale też nie wiem w jakim to jest stanie. Ktoś blisko Zachodniopomorskiego się tym zajmuje ?
czy może inny gwint z oferty SID ? Np kusi mnie KW Street Comfort do A6 + porządne stabilizatory ? lub inny gwint który da trochę więcej komfortu podróżowania po naszych drogach ?
czy to ma sens ? biorąc pod uwagę że w 80% przemieszczam się z dziećmi i rodziną, nie w głowie mi żadne rajdy, auto pozostaje na seryjnych 18" gdyż lokalne drogi nie są najlepsze.
2. Silnik
Podczas jazdy jest wszystko ok, nie czuje poszarpywania, auto przyśpiesza płynnie. Podczas pracy na biegu jałowym silnik też pracuje płynnie, po delikatnym dodaniu gazu w okolicach 2000 rpm pojawia się wyczuwalne na budzie drżenie. Jak silnik nie ma jeszcze temperatury pracy to jest to niemal nie wyczuwalne. Wymieniałem świece, wcześniej czasami zatrząsł się również na niskich obrotach jałowych. Po wymianie świec poprawiło się, ale nie do pełnej satysfakcji.
Pytanie: Czy one tak mają ? czy niesie się jakiś rezonans od wydechu ?
Zamierzam w związku z tym zrobić sobie dzień na diagnostykę i posprawdzać pracę cewek, MAF i sond. Czy ktoś mógłby mi podać jakie powinny być wartości MAF przy pewnych obrotach ?
Ewentualnie na co zwrócić uwagę i czy znacie, polecacie jakiegoś ogarniętego człowieka w VAGiem w mojej okolicy ?
Stałem się posiadaczem upragnionego Audi RS. Pierwotnie miało to być RS4 B7 Avant, ale ostatecznie wybór padł na RS6 C5 Avant głównie z kilku powodów:
- tańsze w zakupie
- mniejsze koszty podstawowej eksploatacji jak tarcze, klocki, itp
- B6 i B7 nie grzeszą miejscem dla pasażerów z tyłu, a mam rodzinę
- i największe przeciw to silniki FSI i ich znane problemy z osadami węgla i mocą




Auto przy zakupie wydawało się ok, oczywiście liczyłem się że będzie mnie czekać pewien "pakiet startowy" po zakupie. Obecnie auto w Kołobrzegu, służy zdecydowanie jako rodzinny (_I_)-wóz i takie ma pozostać....rano dzieci do szkoły i do pracy. Czasami dalszy wyjazd.
To co zostało zrobione w aucie po zakupie:
- kompletny zestaw rozrządu z pompą
- kompletny zestaw paska PK i rolek, nowe płyny eksploatacyjne
- przy okazji gdy pas był zdemontowany, przegląd osprzętu silnika, oraz regeneracja jeśli coś tego wymagało
- zakute całkowicie nowe przewody do chłodnic oleju, skrzyni biegów (gdyż zakuwki na poprzednich były skorodowane)
- wymienione przewody podciśnieniowe
- wyczyszczone IC
- wymienione świece
- kompletne zawieszenie przód Lemforder
- drobne usterki centralnego zamka - krańcówki w zamkach
- kompletne czyszczenie tapicerek i konserwacja w firmie zajmującej się auto-detailingiem
Ogólnie jest ok, jednak mam jeszcze dwie wątpliwości:
1. Zawieszenie
Obecnie auto jest na gwincie H&R, jednak od sprzedającego otrzymałem również oryginalne amory DRC ze sprężynami - opisane jako cieknące zawory w tylnych amorach.
Powiem wprost - nie odpowiada mi sztywność i charakterystyka obecnego zawieszenia. Autem poruszam się na codzień i zależy mi bardziej na komforcie. Podniesienie auta na regulacji sprężyn nie podniosło komfortu...
Pytanie: co robić ? co wsadzić na miejsce H&R ?
zająć się regeneracją DRC ? szczerze mówiąc boje się eksperymentować z DRC, oryginalna instalacja niby została pod autem, ale też nie wiem w jakim to jest stanie. Ktoś blisko Zachodniopomorskiego się tym zajmuje ?
czy może inny gwint z oferty SID ? Np kusi mnie KW Street Comfort do A6 + porządne stabilizatory ? lub inny gwint który da trochę więcej komfortu podróżowania po naszych drogach ?
czy to ma sens ? biorąc pod uwagę że w 80% przemieszczam się z dziećmi i rodziną, nie w głowie mi żadne rajdy, auto pozostaje na seryjnych 18" gdyż lokalne drogi nie są najlepsze.
2. Silnik
Podczas jazdy jest wszystko ok, nie czuje poszarpywania, auto przyśpiesza płynnie. Podczas pracy na biegu jałowym silnik też pracuje płynnie, po delikatnym dodaniu gazu w okolicach 2000 rpm pojawia się wyczuwalne na budzie drżenie. Jak silnik nie ma jeszcze temperatury pracy to jest to niemal nie wyczuwalne. Wymieniałem świece, wcześniej czasami zatrząsł się również na niskich obrotach jałowych. Po wymianie świec poprawiło się, ale nie do pełnej satysfakcji.
Pytanie: Czy one tak mają ? czy niesie się jakiś rezonans od wydechu ?
Zamierzam w związku z tym zrobić sobie dzień na diagnostykę i posprawdzać pracę cewek, MAF i sond. Czy ktoś mógłby mi podać jakie powinny być wartości MAF przy pewnych obrotach ?
Ewentualnie na co zwrócić uwagę i czy znacie, polecacie jakiegoś ogarniętego człowieka w VAGiem w mojej okolicy ?