Strona 1 z 13

Nowy nabytek RS6 C5, kilka pytań do znawców.

: 2015-03-29, 18:06
autor: k4mil3k
Witam.

Stałem się posiadaczem upragnionego Audi RS. Pierwotnie miało to być RS4 B7 Avant, ale ostatecznie wybór padł na RS6 C5 Avant głównie z kilku powodów:
- tańsze w zakupie
- mniejsze koszty podstawowej eksploatacji jak tarcze, klocki, itp
- B6 i B7 nie grzeszą miejscem dla pasażerów z tyłu, a mam rodzinę
- i największe przeciw to silniki FSI i ich znane problemy z osadami węgla i mocą

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Auto przy zakupie wydawało się ok, oczywiście liczyłem się że będzie mnie czekać pewien "pakiet startowy" po zakupie. Obecnie auto w Kołobrzegu, służy zdecydowanie jako rodzinny (_I_)-wóz i takie ma pozostać....rano dzieci do szkoły i do pracy. Czasami dalszy wyjazd.

To co zostało zrobione w aucie po zakupie:
- kompletny zestaw rozrządu z pompą
- kompletny zestaw paska PK i rolek, nowe płyny eksploatacyjne
- przy okazji gdy pas był zdemontowany, przegląd osprzętu silnika, oraz regeneracja jeśli coś tego wymagało
- zakute całkowicie nowe przewody do chłodnic oleju, skrzyni biegów (gdyż zakuwki na poprzednich były skorodowane)
- wymienione przewody podciśnieniowe
- wyczyszczone IC
- wymienione świece
- kompletne zawieszenie przód Lemforder
- drobne usterki centralnego zamka - krańcówki w zamkach
- kompletne czyszczenie tapicerek i konserwacja w firmie zajmującej się auto-detailingiem

Ogólnie jest ok, jednak mam jeszcze dwie wątpliwości:

1. Zawieszenie
Obecnie auto jest na gwincie H&R, jednak od sprzedającego otrzymałem również oryginalne amory DRC ze sprężynami - opisane jako cieknące zawory w tylnych amorach.
Powiem wprost - nie odpowiada mi sztywność i charakterystyka obecnego zawieszenia. Autem poruszam się na codzień i zależy mi bardziej na komforcie. Podniesienie auta na regulacji sprężyn nie podniosło komfortu...
Pytanie: co robić ? co wsadzić na miejsce H&R ?
zająć się regeneracją DRC ? szczerze mówiąc boje się eksperymentować z DRC, oryginalna instalacja niby została pod autem, ale też nie wiem w jakim to jest stanie. Ktoś blisko Zachodniopomorskiego się tym zajmuje ?
czy może inny gwint z oferty SID ? Np kusi mnie KW Street Comfort do A6 + porządne stabilizatory ? lub inny gwint który da trochę więcej komfortu podróżowania po naszych drogach ?
czy to ma sens ? biorąc pod uwagę że w 80% przemieszczam się z dziećmi i rodziną, nie w głowie mi żadne rajdy, auto pozostaje na seryjnych 18" gdyż lokalne drogi nie są najlepsze.

2. Silnik
Podczas jazdy jest wszystko ok, nie czuje poszarpywania, auto przyśpiesza płynnie. Podczas pracy na biegu jałowym silnik też pracuje płynnie, po delikatnym dodaniu gazu w okolicach 2000 rpm pojawia się wyczuwalne na budzie drżenie. Jak silnik nie ma jeszcze temperatury pracy to jest to niemal nie wyczuwalne. Wymieniałem świece, wcześniej czasami zatrząsł się również na niskich obrotach jałowych. Po wymianie świec poprawiło się, ale nie do pełnej satysfakcji.
Pytanie: Czy one tak mają ? czy niesie się jakiś rezonans od wydechu ?
Zamierzam w związku z tym zrobić sobie dzień na diagnostykę i posprawdzać pracę cewek, MAF i sond. Czy ktoś mógłby mi podać jakie powinny być wartości MAF przy pewnych obrotach ?
Ewentualnie na co zwrócić uwagę i czy znacie, polecacie jakiegoś ogarniętego człowieka w VAGiem w mojej okolicy ?

: 2015-03-29, 22:17
autor: SID
Ori DRC jest komfortowe,
Dla RS6 masz Blistein gwint który ustawisz sobie jak chcesz, ma kilkadziesiąt możliwych regulacji, wada to cena
Napełnienie DRC to koszt 1800-5000 zł w zależności gdzie obecnie znajduje się sprzęt do nabijania ciśnienia,

: 2015-03-29, 23:54
autor: Tomek_RS
Heh, auto było wczoraj w zakupie kontrolowanym, ładna sztuka gratulacje :)
A co do wibracji na jałowym to u mnie jest dokładnie to samo i też nie mogę dojść czy to normalne czy coś jest nie halo
Co do zawiasu miałem u siebie 3 konfiguracje gwint KW nie nadawał się do jazdy z rodziną, plomby wypadały, teraz mam bilstein b8 na sprężynach oem rs6 i jest nareszcie wygodnie i mogę taką konfigurację polecić.

: 2015-03-30, 00:14
autor: Papol
Wlasnie ogladam zakup kontrolowany... eres swietny... ale kupujacy bez wiedzy totalnie... ciekawe czy auto sie zmarnuje czy trafilo w dobre rece ...

: 2015-03-30, 08:10
autor: k4mil3k
Owszem, kupujący nie grzeszył wiedzą....ale to nie byłem ja. Auto kupiłem 06.01.2015, gdy TVN zwrócił je z planu poprzedniemu właścicielowi w grudniu 2014.
Trafiło raczej w dobre ręce ;-) Lubie tą markę. Od zawsze ujeżdżałem A4 (B5 i B6), wyłącznie z 1.8T, chwilowo A6 C5 lub A3 8P tak więc RS to cel który gdzieś tam zawsze chciałem osiągnąć.

Wracając do kwestii zawieszenia:
Tomek_RS: Poprostu B8 ? czy jakaś jego pełna nazwa/odmiana ? jak auto zachowuje się przy pełnym załadunku ? powiedzmy 4-5 osób ? chciałbym uniknąć ewentualnego dobijania do odbojów, gdyż tak się teraz dzieje na moim gwincie na dość nierównych drogach.

SID: Właśnie dlatego że do serwisowania DRC potrzebny jest specjalny sprzęt który na dodatek jest trudno dostępny....wolałbym odstąpić od tego planu, niewiem zresztą w jakim stanie jest reszta instalacji pod autem. Owszem, cena B16 jest powalająca, a co możesz jeszcze polecić z Twojej oferty co będzie bardziej przystępne dla "kowalskiego" ?

: 2015-03-30, 09:39
autor: Masta_J
Gratuluje zakupu.
Jakie świecie wkładałeś?

Dzięki i pozdrawiam,

: 2015-03-30, 09:45
autor: k4mil3k
Dzięki :D
NGK PFR7Q - takie wykazywał katalog online NGK, oraz katalog części Inter-Cars.

: 2015-03-30, 11:27
autor: Mortiis
Świetne autko ;-) ale mam pytanko czy jasne siedzenie do codzienności nie będą zbyt problematyczne? co prawda w jakim wieku są pociechy ale na pewno jakieś "wypadki" będą ;-)

: 2015-03-30, 11:39
autor: k4mil3k
Jest ok :) właśnie wolałem jasną tapicerkę, nie widać na niej spękania skór od wieku i UV tak jak na czarnej. A może też podoba mi się ten kontrast i to że jest inne. Inna kwestią są ciemne skóry latem....nigdy więcej :)

Pociechy to 7 lat i 8 miesięcy. Starszy jest już przeszkolony w zakresie "BHP i higieny" w aucie :) a nad młodszym jeszcze długo nie zapanuje :)

: 2015-03-30, 11:44
autor: Mortiis
Heheh no ok jeśli BHP opanowane :-D

: 2015-03-30, 16:32
autor: IreK_PV808
k4mil3k, ja mam takie pytanko... Jaką masz wersje HR ? Bo u mnie jest miękko (tylko moje zdanie) , a śmigam na 19" Lato/Zima. Ja bym chętnie wymienił na coś twardszego albo najlepiej TWARDEGO !!!

: 2015-03-30, 16:40
autor: k4mil3k
IreK: Nie pamiętam niestety numerów. Jak będę pod autem to spojrze.
Pamiętam jedynie że sprężyny czerwone...o ile ma to znaczenie.

: 2015-03-30, 17:09
autor: IreK_PV808
Nom jak byś mógł luknąć będę wdzięczny. Sprężyny zapewne z kpl HR tak jak u mnie :) p.s. twardo to jest w R8 i MB SL 65 AMG Black Series ( tam to jest TWARDO ) wiem co mówię :mrgreen:

aha gratuluje zakupu :mrgreen: , pozazdrościć tylko :-P

: 2015-03-30, 20:35
autor: k4mil3k
Witam Panów :) Jako że internet "nie boli", a pewne tematy nie dają mi spokoju postanowiłem poszukać na anglojęzycznych forach jak ludzie sobie radzą z DRC i natrafiłem na ciekawy temat:
Amortyzatory Koni dedykowane do A6 4B 4.2 Quattro ze sportowym zawieszeniem. Podchodzą pod sprężyny OEM od DRC.
Przód: 82-2516Sport
Tył: 82-2526Sport
Co ciekawe...jako amorki z cenowej półki dla "kowalskiego" mają regulację tłumienia. Wprawdzie można to regulować tylko podczas montażu....ale jednak można! ;-)
Tutaj opis sposobu regulacji: http://www.koni-na.com/adjustment.cfm
Drugą regulacją jest regulacja wysokości podstawy sprężyny w tylnich amorach.

Tutaj szerzej opisany wątek z mnóstwem opinii i zdjęć.
http://www.rs6.com/showthread.php/23946 ... low-Sports

Co sądzicie ?

: 2015-03-30, 21:09
autor: Tomek_RS
k4mil3k pisze:Tomek_RS: Poprostu B8 ? czy jakaś jego pełna nazwa/odmiana ? jak auto zachowuje się przy pełnym załadunku ? powiedzmy 4-5 osób ? chciałbym uniknąć ewentualnego dobijania do odbojów, gdyż tak się teraz dzieje na moim gwincie na dość nierównych drogach.
Ja założyłem B8 dedykowane do S6 C5 na seryjnych sprężynach z RS'a (tak mi polecił Sportmile), nie ma problemu z obcieraniem przy przewożeniu większych ciężarów a też takie czasami wożę (w bagażniku 200kg), bo za siadanie auta odpowiadają sprężyny które zostały seryjne...

Jakbyś doszedł do tego dlaczego auto dostaje tych wibracji to podziel się wiedzą bo nie ukrywam że jest to irytujące....