S4 B5 Nogaro blue by emay
: 2015-01-16, 15:00
Cześć. Pozdrowienia dla wszystkich fanów OOOO.
W sierpniu 2014 roku wpadłem na pomysł, że Skoda Superb 2 3,6 ma za mało kuni.

Pomysły były różne co by tutaj kupić następnego... ( BMW E46 , Mazda RX-8 ,...)
Po dłuższym czasie podjąłem decyzję, że będzie to Audi S4 B5 ze względu na potencjał silnika. Poszukiwania zawęziłem do Nogaro Blue z wiadomych przyczyn. Wiadomo najlepiej polift, ale cóż. Oblukałem alledrogo, a tam był jakiś składak itd. Szybko mobile.de i jest 3 sztuki nogaro blue. Załatwiłem szybko kolegę Roberta Kucińskiego aby pojechać do Niemiec. Niestety Robert był już ustawiony na kolejne dwa tygodnie do Niemiec. Jedna fajna sztuka za 5000 euro poszła w ciągu dwóch dni. Znalazłem w sumie ostatecznie dużo powyżej 5000 euro.
Rok 1998 przejechane 144 tyś km. Serwis Audi do końca, sprawdzony VIN i pojechali. Niemiecki dealer także full obsługa. Z małymi przygodami przyciągnąłem ją do Polski.

SILNIK: 2.7 Bitrubo AGB K04 RS6, SMIC Wagner + karbonowe kierownice powietrza, DV 710P, Sterownik D Anti Lag, Flat Shift, Launch Control na 4500 rpm, Wtryskiwacze 630cc Bosch, Pompa Bosch 040
UKŁAD WYDECHOWY: Custom DP 2 x 3 cale na dwóch tłumikach przelotowych RM Motors zakładane w ECU Project
ZAWIESZENIE: AP-Sportfahrwerke + AntiRoll H&R 32/21mm, przód lemforder, tył poliuretan AKmotorsport Street
UKŁAD HAMULCOWY: Przód RS4 B7 OEM 365mm DBA 5000 series + HAWK HPS 5.0, Tył 330mm Zimmermann Coat-Z + Zimmermann, stalowy oplot, płyn hamulcowy RBF600 Motul
WYGLĄD ZEWNETRZNY: Lampy przód polift VALEO, lampy tył II Lift HELLA, osłony słupków połysk z polifta, folia ochronna LLUMAR + Ceramic PRO 9H
WNĘTRZE: Niebieska Alkantara, zegar doładowania turbo D1Spec, ShortShifter
CAR-AUDIO: BOSE SoundSystem
Wyposażenie:
- Skrzynia 6b od 2.5 TDI DQT - czwarty bieg do 235 km/h :)
- Sprzęgło Sachs Performance do 600 Nm + dwumas
- Quattro
- Osram Xenarc Cool Blue Intense + LED postojówki + Osram H7 Cool Blue Hyper
- Tempomat
- Pełen FIS
- Kierownica trójramienna
- Szyby elektrycznie otwierane/zamykane przód/tył
- Elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Felga B6 S-line + Michelin Pilot Sport 4 235/40/R18
- Podłokietnik z przodu i z tyłu
- Kolor LZ5M - Nogaro Blue
- Centralny zamek i domykanie szyb z pilota
- Fotele tylne dzielone
- Fotele przednie podgrzewane
- Pakiet oświetlenia klamek, pedałów, otwartych drzwi
- Dekory ALU
- LED podświetlenie tablicy rejestracyjnej
- Zegar doładowania turbo D1SPEC
- Turbo Timer APEXI
- Całe podświetlanie w środku LED
- ShortShifter
Modyfikacje:
- Stabilizatory Antiroll H&R 21mm
- Zawieszenie gwintowane AP-Sportfahrwerke
- Poliuretanowe zawieszenie z tyłu street AKmotorsport + Meyle HD + Lemforder
- Wkład filtra K&N
- Short Shifter
- Trójnik aluminiowy przepustnicy
- SMIC Wagner + karbonowe kierownice powietrza
- Hamulce 365mm 8 tłok RS4B7 DBA 5000 series + HAWK HPS 5.0 - przód
- Hamulce 330mm Zimmermann Coat-Z perforowane + Zimmermann - tył
- Przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- Wydech custom DP 2x2,75" potem 3" na dwóch tłumikach RM Motors
- Skrzynia DQT
- Świece NGK
- Turbo K04 RS6
- Kierownice powietrza + osłony hamulców od Phaeton
- Pompa paliwa Bosch 040
- Wtryskiwacze paliwa Bosch 630cc
- ECU 8D0907551D
- Strojenie auta w SPORTMILE na 463 KM / 581 Nm + AntiLag, Flat Shift oraz Launch Control 4500 rpm
- Custom kolektory wydechowe by DIGITUN
- Ceramic PRO 9H
- Folia ochronna LLUMAR na zderzak, maskę, lampy, błotniki, lusterka oraz progi
Zrealizowane:
- Wkład K&N - wrzesień 2014
- Większe SMIC ALU - marzec 2015
- Wymiana oleju na Motul 5w40 300V - marzec 2015
- Wymiana oleju w skrzyni i dyfrze na Motul Gear 75w90 - marzec 2015
- Gwintowane zawieszenie AP - marzec 2015
- Komplet wahaczy Lemforder - marzec 2015
- Stabilizatory H&R 21mm - marzec 2015
- Hamulce S4 B6/7 345mm Zimmermann Coat-Z perforowane + Ferodo DS - marzec 2015
- Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - marzec 2015
- Płyn hamulcowy Motul RBF 600 DOT4 - marzec 2015
- Wymiana obu DV na 710P - marzec 2015
- Wymiana węży podciśnień na silikon niebieskie
- marzec 2015
- Wymiana F-Hose - marzec 2015
- Wymiana napinacza + łańcuch 4-6 cylinder - marzec 2015
- Uszczelnienie góry - marzec 2015
- Wydech Custom DP 2x2,75" potem 3" na dwóch tłumikach - marzec 2015
- Zegar doładowania turbo D1Spec - kwiecień 2015
- Dołożenie tempomatu - kwiecień 2015
- Zmiana lamp tylnich na II polift - maj 2015
- Zmiana czujnika wody chłodzącej na 021 919 369 - lipiec 2015
- Zmiana zbiornika wyrównawczego na 8D0121403M - lipiec 2015
- Zmiana słupków na polift 8D0853289JY9B oraz 8D0853290JY9B - lipiec 2015
- Zmiana korka wlewu oleju na 420103485B - lipiec 2015
- Zmiana żarówek wnętrza na LED - wrzesień 2015
- Wymiana uszczelek w skrzyni DQT + zalanie nowego oleju 75W90 - listopad 2016
- Wymiana osłony przegubu wewnętrznego prawy tył - listopad 2016
- Montaż Short Shifter - styczeń 2017
- Wymiana oleju na Millers 10W60 NT - styczeń 2017
- Wymiana filtra powietrza K&N, oleju, paliwa - styczeń 2017
- Renowacja felg OEM - styczeń 2017
- Wymiana koła pasowego pompy wspomagania, napinacz wielorowkowy - styczeń 2017
- Wymiana płynu hamulcowego RBF 600 Motul - luty 2017
- Remont kompletny zawieszenia tył, poliuretan street AKmotorsport + Meyle HD + Lemforder + geometria - maj 2017
- Wymiana czujnika ABS - maj 2017
- Wymiana łożyska lewy tył - maj 2017
- Wyczyszczenie i uszczelnienie górnej oraz dolnej miski olejowej ( nowe uszczelki i silikon ) - czerwiec 2017
- Wymiana kolektorów wydechowych na Custom by DIGITUN - czerwiec 2017
- Wymiana SMIC ALU na SMIC Wagner + karbonowe kierownice powietrza - czerwiec 2017
- Ceramik PRO 9H - lipiec 2017
- Folia ochronna LLUMAR na zderzak, maskę, lampy, błotniki, lusterka oraz progi - lipiec 2017
- Wymiana odmy - sierpień 2017
- Wymiana cewek zapłonowych na NGK - wrzesień 2017
- Wymiana oleju na Millers 10w60 CFS NT+ - grudzień 2017
- Wymiana oleju w skrzyni i dyfrze Motul Gear 300 75w90 - grudzień 2017
- Wymiana filtra oleju, powietrza na K&N, kabinowego - grudzień 2017
- Uszczelnienie dyfra - grudzień 2017
- Wymiana osłony termicznej miedzy wydechem a wałem - grudzień 2017
- Zmiana jarzma tarcz i klocków tył na 330 mm - październik 2018
- Wymiana podszybia na nowe - luty 2019
- Wymiana oleju w silniku - luty 2019
- Zmiana miski olejowej na polift - luty 2019
- Wymiana filtra kabinowego - luty 2019
- Zamontowanie ramion wycieraczek z Passata B5 FL - luty 2019
- Wymiana hamulców przód na set z RS4 B7 8 tłok 365 mm - kwiecień 2019
- Wymiana obu czujników ABS na przedniej osi - kwiecień 2019
- Wymiana obu przegubów zewnętrznych na tylnej osi - kwiecień 2019
- Montaż trójnika aluminiowego przepustnicy - lipiec 2019
- Wymiana rotorów przód na DBA 5000 series + klocki HAWK HPS 5.0 - wrzesień 2019
- Nowe opony Michelin Pilot Sport 4 - czerwiec 2020
Serwis Sportmile - kwiecień 2020:
Pełen zakres prac:
- kompletny rozrząd
- zimniejszy termostat (80 stopni)
- pompa wody
- zimniejsze świece NGK
- Motul 10w60
- filtr oleju
- uszczelka dekla zaworowego
- rury dolotowe ( stare były źle docięte przez co nie trzymało doładowania )
- uszczelniacze wałków
- obie osłony rozrządu
- nabicie klimy
- płyn chłodniczy g13
- sprawdzenie szczelności układu dolotowego i wydechowego
- hamownia
Pakiet wykonany w Sportmile - listopad 2015:
- Wymiana skrzyni biegów z DSY na DQT
- Wymiana oleju w skrzyni Motul Gear 75w90
- Wymiana alternatora
- Wymiana rozrusznika
- Wymiana świec zapłonowych komplet 6 sztuk NGK od RS4
- Wymiana poduszek silnika oraz skrzynia
- Wymiana rozrządu, pompa wody oraz termostat
- Wymiana rolek napinacza
- Wymiana ślizgu napinacza + łańcuch 1-3 cylinder
- Wymiana uszczelniaczy wałków
- Wymiana uszczelniacza wału przód oraz tył
- Wymiana filtru oleju oraz oleju na Motul 300V 5w40
- Planowanie koła zamachowego
- Wymiana uszczelki pod dodatkową pompą wody
- Wymiana wentylatora wiskozy
- Wymiana turbo na K04 od RS6 po rewizji ( stare muszle, nowe core`y )
- Wymiana flansz, DP oraz siatek wydechu
- Wymiana wtryskiwaczy paliwa na Bosch 630cc
- Wymiana pompy paliwa na Bosch 040
- Dołożenie dodatkowej chłodnicy oleju + podstawka Mocal z termostatem
- Dorobienie przewodów olejowych do dodatkowej chłodnicy oleju
- Wymiana hamulców tył z przedlift 245mm na S4 B6/B7 OEM 300mm
- Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
- Wymiana płynu hamulcowego Motul 600 RBF DOT 4
- Demontaż halogenów + zamontowanie kratek bez miejsca na halogeny
- Wymiana ECU na nowszy z końcówką D
- Malowanie sanek
- Montaż kierownic powietrza od RS6 C5
- Wymiana płynu chłodniczego G12 +
- Wymiana płynu wspomagania
- Geometria zawieszenia
- Wymiana uszczelek pod fazatorami
- Nabicie układu klimatyzacji
- Strojenie auta na 458 KM/ 570 Nm + AntiLag, Flat Shift oraz Launch Control 4500 rpm
Foty i filmy:

























- b16
Pozdro
W sierpniu 2014 roku wpadłem na pomysł, że Skoda Superb 2 3,6 ma za mało kuni.
Pomysły były różne co by tutaj kupić następnego... ( BMW E46 , Mazda RX-8 ,...)
Po dłuższym czasie podjąłem decyzję, że będzie to Audi S4 B5 ze względu na potencjał silnika. Poszukiwania zawęziłem do Nogaro Blue z wiadomych przyczyn. Wiadomo najlepiej polift, ale cóż. Oblukałem alledrogo, a tam był jakiś składak itd. Szybko mobile.de i jest 3 sztuki nogaro blue. Załatwiłem szybko kolegę Roberta Kucińskiego aby pojechać do Niemiec. Niestety Robert był już ustawiony na kolejne dwa tygodnie do Niemiec. Jedna fajna sztuka za 5000 euro poszła w ciągu dwóch dni. Znalazłem w sumie ostatecznie dużo powyżej 5000 euro.
Rok 1998 przejechane 144 tyś km. Serwis Audi do końca, sprawdzony VIN i pojechali. Niemiecki dealer także full obsługa. Z małymi przygodami przyciągnąłem ją do Polski.
SILNIK: 2.7 Bitrubo AGB K04 RS6, SMIC Wagner + karbonowe kierownice powietrza, DV 710P, Sterownik D Anti Lag, Flat Shift, Launch Control na 4500 rpm, Wtryskiwacze 630cc Bosch, Pompa Bosch 040
UKŁAD WYDECHOWY: Custom DP 2 x 3 cale na dwóch tłumikach przelotowych RM Motors zakładane w ECU Project
ZAWIESZENIE: AP-Sportfahrwerke + AntiRoll H&R 32/21mm, przód lemforder, tył poliuretan AKmotorsport Street
UKŁAD HAMULCOWY: Przód RS4 B7 OEM 365mm DBA 5000 series + HAWK HPS 5.0, Tył 330mm Zimmermann Coat-Z + Zimmermann, stalowy oplot, płyn hamulcowy RBF600 Motul
WYGLĄD ZEWNETRZNY: Lampy przód polift VALEO, lampy tył II Lift HELLA, osłony słupków połysk z polifta, folia ochronna LLUMAR + Ceramic PRO 9H
WNĘTRZE: Niebieska Alkantara, zegar doładowania turbo D1Spec, ShortShifter
CAR-AUDIO: BOSE SoundSystem
Wyposażenie:
- Skrzynia 6b od 2.5 TDI DQT - czwarty bieg do 235 km/h :)
- Sprzęgło Sachs Performance do 600 Nm + dwumas
- Quattro
- Osram Xenarc Cool Blue Intense + LED postojówki + Osram H7 Cool Blue Hyper
- Tempomat
- Pełen FIS
- Kierownica trójramienna
- Szyby elektrycznie otwierane/zamykane przód/tył
- Elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Felga B6 S-line + Michelin Pilot Sport 4 235/40/R18
- Podłokietnik z przodu i z tyłu
- Kolor LZ5M - Nogaro Blue
- Centralny zamek i domykanie szyb z pilota
- Fotele tylne dzielone
- Fotele przednie podgrzewane
- Pakiet oświetlenia klamek, pedałów, otwartych drzwi
- Dekory ALU
- LED podświetlenie tablicy rejestracyjnej
- Zegar doładowania turbo D1SPEC
- Turbo Timer APEXI
- Całe podświetlanie w środku LED
- ShortShifter
Modyfikacje:
- Stabilizatory Antiroll H&R 21mm
- Zawieszenie gwintowane AP-Sportfahrwerke
- Poliuretanowe zawieszenie z tyłu street AKmotorsport + Meyle HD + Lemforder
- Wkład filtra K&N
- Short Shifter
- Trójnik aluminiowy przepustnicy
- SMIC Wagner + karbonowe kierownice powietrza
- Hamulce 365mm 8 tłok RS4B7 DBA 5000 series + HAWK HPS 5.0 - przód
- Hamulce 330mm Zimmermann Coat-Z perforowane + Zimmermann - tył
- Przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- Wydech custom DP 2x2,75" potem 3" na dwóch tłumikach RM Motors
- Skrzynia DQT
- Świece NGK
- Turbo K04 RS6
- Kierownice powietrza + osłony hamulców od Phaeton
- Pompa paliwa Bosch 040
- Wtryskiwacze paliwa Bosch 630cc
- ECU 8D0907551D
- Strojenie auta w SPORTMILE na 463 KM / 581 Nm + AntiLag, Flat Shift oraz Launch Control 4500 rpm
- Custom kolektory wydechowe by DIGITUN
- Ceramic PRO 9H
- Folia ochronna LLUMAR na zderzak, maskę, lampy, błotniki, lusterka oraz progi
Zrealizowane:
- Wkład K&N - wrzesień 2014
- Większe SMIC ALU - marzec 2015
- Wymiana oleju na Motul 5w40 300V - marzec 2015
- Wymiana oleju w skrzyni i dyfrze na Motul Gear 75w90 - marzec 2015
- Gwintowane zawieszenie AP - marzec 2015
- Komplet wahaczy Lemforder - marzec 2015
- Stabilizatory H&R 21mm - marzec 2015
- Hamulce S4 B6/7 345mm Zimmermann Coat-Z perforowane + Ferodo DS - marzec 2015
- Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - marzec 2015
- Płyn hamulcowy Motul RBF 600 DOT4 - marzec 2015
- Wymiana obu DV na 710P - marzec 2015
- Wymiana węży podciśnień na silikon niebieskie

- Wymiana F-Hose - marzec 2015
- Wymiana napinacza + łańcuch 4-6 cylinder - marzec 2015
- Uszczelnienie góry - marzec 2015
- Wydech Custom DP 2x2,75" potem 3" na dwóch tłumikach - marzec 2015
- Zegar doładowania turbo D1Spec - kwiecień 2015
- Dołożenie tempomatu - kwiecień 2015
- Zmiana lamp tylnich na II polift - maj 2015
- Zmiana czujnika wody chłodzącej na 021 919 369 - lipiec 2015
- Zmiana zbiornika wyrównawczego na 8D0121403M - lipiec 2015
- Zmiana słupków na polift 8D0853289JY9B oraz 8D0853290JY9B - lipiec 2015
- Zmiana korka wlewu oleju na 420103485B - lipiec 2015
- Zmiana żarówek wnętrza na LED - wrzesień 2015
- Wymiana uszczelek w skrzyni DQT + zalanie nowego oleju 75W90 - listopad 2016
- Wymiana osłony przegubu wewnętrznego prawy tył - listopad 2016
- Montaż Short Shifter - styczeń 2017
- Wymiana oleju na Millers 10W60 NT - styczeń 2017
- Wymiana filtra powietrza K&N, oleju, paliwa - styczeń 2017
- Renowacja felg OEM - styczeń 2017
- Wymiana koła pasowego pompy wspomagania, napinacz wielorowkowy - styczeń 2017
- Wymiana płynu hamulcowego RBF 600 Motul - luty 2017
- Remont kompletny zawieszenia tył, poliuretan street AKmotorsport + Meyle HD + Lemforder + geometria - maj 2017
- Wymiana czujnika ABS - maj 2017
- Wymiana łożyska lewy tył - maj 2017
- Wyczyszczenie i uszczelnienie górnej oraz dolnej miski olejowej ( nowe uszczelki i silikon ) - czerwiec 2017
- Wymiana kolektorów wydechowych na Custom by DIGITUN - czerwiec 2017
- Wymiana SMIC ALU na SMIC Wagner + karbonowe kierownice powietrza - czerwiec 2017
- Ceramik PRO 9H - lipiec 2017
- Folia ochronna LLUMAR na zderzak, maskę, lampy, błotniki, lusterka oraz progi - lipiec 2017
- Wymiana odmy - sierpień 2017
- Wymiana cewek zapłonowych na NGK - wrzesień 2017
- Wymiana oleju na Millers 10w60 CFS NT+ - grudzień 2017
- Wymiana oleju w skrzyni i dyfrze Motul Gear 300 75w90 - grudzień 2017
- Wymiana filtra oleju, powietrza na K&N, kabinowego - grudzień 2017
- Uszczelnienie dyfra - grudzień 2017
- Wymiana osłony termicznej miedzy wydechem a wałem - grudzień 2017
- Zmiana jarzma tarcz i klocków tył na 330 mm - październik 2018
- Wymiana podszybia na nowe - luty 2019
- Wymiana oleju w silniku - luty 2019
- Zmiana miski olejowej na polift - luty 2019
- Wymiana filtra kabinowego - luty 2019
- Zamontowanie ramion wycieraczek z Passata B5 FL - luty 2019
- Wymiana hamulców przód na set z RS4 B7 8 tłok 365 mm - kwiecień 2019
- Wymiana obu czujników ABS na przedniej osi - kwiecień 2019
- Wymiana obu przegubów zewnętrznych na tylnej osi - kwiecień 2019
- Montaż trójnika aluminiowego przepustnicy - lipiec 2019
- Wymiana rotorów przód na DBA 5000 series + klocki HAWK HPS 5.0 - wrzesień 2019
- Nowe opony Michelin Pilot Sport 4 - czerwiec 2020
Serwis Sportmile - kwiecień 2020:
Pełen zakres prac:
- kompletny rozrząd
- zimniejszy termostat (80 stopni)
- pompa wody
- zimniejsze świece NGK
- Motul 10w60
- filtr oleju
- uszczelka dekla zaworowego
- rury dolotowe ( stare były źle docięte przez co nie trzymało doładowania )
- uszczelniacze wałków
- obie osłony rozrządu
- nabicie klimy
- płyn chłodniczy g13
- sprawdzenie szczelności układu dolotowego i wydechowego
- hamownia
Pakiet wykonany w Sportmile - listopad 2015:
- Wymiana skrzyni biegów z DSY na DQT
- Wymiana oleju w skrzyni Motul Gear 75w90
- Wymiana alternatora
- Wymiana rozrusznika
- Wymiana świec zapłonowych komplet 6 sztuk NGK od RS4
- Wymiana poduszek silnika oraz skrzynia
- Wymiana rozrządu, pompa wody oraz termostat
- Wymiana rolek napinacza
- Wymiana ślizgu napinacza + łańcuch 1-3 cylinder
- Wymiana uszczelniaczy wałków
- Wymiana uszczelniacza wału przód oraz tył
- Wymiana filtru oleju oraz oleju na Motul 300V 5w40
- Planowanie koła zamachowego
- Wymiana uszczelki pod dodatkową pompą wody
- Wymiana wentylatora wiskozy
- Wymiana turbo na K04 od RS6 po rewizji ( stare muszle, nowe core`y )
- Wymiana flansz, DP oraz siatek wydechu
- Wymiana wtryskiwaczy paliwa na Bosch 630cc
- Wymiana pompy paliwa na Bosch 040
- Dołożenie dodatkowej chłodnicy oleju + podstawka Mocal z termostatem
- Dorobienie przewodów olejowych do dodatkowej chłodnicy oleju
- Wymiana hamulców tył z przedlift 245mm na S4 B6/B7 OEM 300mm
- Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
- Wymiana płynu hamulcowego Motul 600 RBF DOT 4
- Demontaż halogenów + zamontowanie kratek bez miejsca na halogeny
- Wymiana ECU na nowszy z końcówką D
- Malowanie sanek
- Montaż kierownic powietrza od RS6 C5
- Wymiana płynu chłodniczego G12 +
- Wymiana płynu wspomagania
- Geometria zawieszenia
- Wymiana uszczelek pod fazatorami
- Nabicie układu klimatyzacji
- Strojenie auta na 458 KM/ 570 Nm + AntiLag, Flat Shift oraz Launch Control 4500 rpm
Foty i filmy:
Lipiec 2020:

Wrzesień 2019:

Marzec 2019:



Październik 2018:















Wrzesień 2018:

Maj 2018:
Luty 2018:
Pomiar Racelogic zmiana z 9,7 na 9,3 :)


Październik 2017:


























Wrzesień 2017:



Lipiec 2017:



Czerwiec 2017:


Styczeń 2017:
Listopad 2016:

Wrzesień 2016:
Czerwiec 2016:
Kwiecień 2016:



Grudzień 2015:


Pomiar 60-100 oraz 100-200 ( waga auta 1650 kg ):

Lipiec 2015:
Czerwiec 2015:
Marzec 2015 - Custom wydech:





Styczeń 2015



Plany:- b16
Pozdro