Strona 1 z 2
Pompa wspomagania kierownicy S4, RS4 B5 - jak nowa, to która
: 2015-01-13, 08:09
autor: tyrkal
Problem, który dotyka wielu...
Zmieniałem już używki, kombinacje z olejami nie w jednym samochodzie,
na jakiś czas był spokój ale problem powracał.
Spotkałem się też ze sprawną pompa wydającą dziwne odgłosy prawdopodobnie uszkodzonego łożyska.
Zamieszczam temat, bo może pomoc nie tylko mi.
A więc pytanie zasadnicze: jeśli chce kupić nową pompę to którą?
- ORI ASO około 1000zł (SID jeszcze sprawdzi dokładniej, podobno od RS4 jest o 100zł droższa)
- Zamiennik? Jaka cena? Jaka firma?
Jeśli ktoś wymieniał pompę na nową, to będę wdzięczny za podzielenie się wiedzą :)
: 2015-01-13, 08:47
autor: skalarx
z tego co czytałem na forum to jedyna rozsądna opcja to ori

. Też mi się kończy.
: 2015-01-13, 14:45
autor: ghost
Gdy miałem jeszcze 3.0 ASN pod maską to też padła mi pompa wspomagania. Mimo ,ze teoretycznie nie było żadnego zamiennika podpasowała bez problemu ta 2.5 TDI. Chodziła aż silnik padł. Zamiennik był firmy SNR i złego słowa na nią nie powiem. Kosztowała jakieś 250 zł...
EDIT: pamiętam ,ze jeden króciec pompy wystarczyło tylko obrócić w własciwą strone i cała reszta była P&P mimo ,ze numery były zupełnie inne a według katalogu miała nie pasować... Coś mi się obiło o uszy ,ze pompy wspomagania w wszystkich benzynowych v6 audi są zamienne ale ręki sobie nie dam uciąć

: 2015-01-13, 19:40
autor: tyrkal
Zamiennie są 2.4 , 2.6 , 2.8 quattro
2.5 TDI ma inny numer
S4 ma inny i RS4 ma inny
być może chodzi o to, ze pompy pasują p&p natomiast w tej kolejności, co napisałem generują większe ciśnienie.
W grę może wchodzić masa pojazdu oraz koła, tj. wielkość seryjnej felgi i szerokość opony.
seryjna 16" z oponą 195 nie będzie potrzebować tak wydajnej pompy jak rs4 z oponą 255 ??
: 2015-01-13, 20:03
autor: !patryk
Nie trzeba kupować typowo od S4/RS4. Sprawdź aby wyjścia były takie same i ciśnienie takie same. Z tego co widze RS4 / S4 ma 120 bar. Wystrzegałbym się niewiadomego pochodzenia zamienników.
: 2015-01-13, 22:19
autor: ghost
Moja pompa miała 120 bar... i co ciekawe te z a6 c5 2.5 TDI AKE też są 120 bar więc nie widze problemu aby ją zastosować zamiennie

Ważne aby pasowała i działała tak jak należy. Mój dostawca częsci sprzedał ich ponad 50szt i żadna nie wróciła więc ta opinia mi wystarczyła w 100%. Przez 2 lata nie padła a lekko nie miała...
tak na szybko :
http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-tdi-ak ... 25561.html
: 2015-01-13, 22:27
autor: RooS
tyrkal pisze:Zamiennie są 2.4 , 2.6 , 2.8 quattro
2.5 TDI ma inny numer
S4 ma inny i RS4 ma inny
być może chodzi o to, ze pompy pasują p&p natomiast w tej kolejności, co napisałem generują większe ciśnienie.
W grę może wchodzić masa pojazdu oraz koła, tj. wielkość seryjnej felgi i szerokość opony.
seryjna 16" z oponą 195 nie będzie potrzebować tak wydajnej pompy jak rs4 z oponą 255 ??
tyrkal pisze:...
W grę może wchodzić masa pojazdu oraz koła, tj. wielkość seryjnej felgi i szerokość opony.
seryjna 16" z oponą 195 nie będzie potrzebować tak wydajnej pompy jak rs4 z oponą 255 ??
Obalając teorię która powyżej powstała zamontowaliśmy zamiennik jakiś tańszy do cayenne 3,2 dobierana po maksymalnym ciśnieniu i tam było chyba 120 barów, mocowaniach i wyglądzie. Króciec trzeba było przekręcić ale pompa śmiga do dziś, a opony i auto duuuuużo większe niż taki kurdupel jakim jest s4 lub nawet rs4.
Operacja odbyła się jakieś 12 miesięcy temu. Nowa pompa do cayenna jakieś 4 klocki i nie kupi jej się w żadnych salonach vw :D PS nie pasuje od żadnego Touarega ;)
: 2015-01-14, 06:56
autor: tyrkal
Twierdzisz, ze te pompy niczym sie nie roznia procz numeru?
: 2015-01-14, 17:33
autor: Rusher
Grzesiek kupuj nowa od 2.5 TDI albo od 2.8 V6.
Używka to zawsze jest loteria np. taka:
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-aud ... 96640.html ta ma 120bar
a ta ma 110 bar
http://allegro.pl/audi-a4-b5-pompa-wspo ... 26125.html
Nowe części Wąsik tel. 12 412 21 07 albo daj mi znać bo mam rabat w hurtowni Motorol na ul. Bociana.
: 2015-01-14, 18:52
autor: RooS
tyrkal pisze:Twierdzisz, ze te pompy niczym sie nie roznia procz numeru?
W wielu wypadkach praktycznie ustawieniem króćca, istnieje wiele wariacji adapterów pod koło średnic wałka itp itd. Czasem obudowa w innym wykonaniu Luk, ZF, Saginaw. Jak ktoś pompę rozkręcał to wie, że tam cudów nie ma. Proste jak budowa cepa jeżeli króćce podejdą i węże nie będą przeszkadzać to jak rozstaw pasuje na koło pompy i ciśnienie to samo to będzie latać.
: 2016-08-23, 11:44
autor: ZicoPL
Panowie prośba o pomoc. Chyba u mnie też pompa zdycha, poniżej filmik
https://youtu.be/GEUxM-HA7vE
Ładować używkę, czy zamiennik?
Z góry dzięki za pomoc
: 2016-08-23, 22:58
autor: atom1
no raczej rozgladaj sie za innym egzemplarzem, mozesz jeszcze przejsc na mineralny olej jak masz zielony pelny syn ale to tylko chwile rozwiazanie wiec lepiej zmien pompe:-)
: 2016-08-24, 09:22
autor: luk448
A nie pomoze jej regeneracja?Kiedys robiles regeneracje pompy do wspomagania badz co badz do innego Audi i dzialala az milo bylo krecic.Koszty tez byly sporo mniejsze.
: 2016-08-24, 09:25
autor: emay
ZicoPL pisze:Panowie prośba o pomoc. Chyba u mnie też pompa zdycha, poniżej filmik
https://youtu.be/GEUxM-HA7vE
Ładować używkę, czy zamiennik?
Z góry dzięki za pomoc
Na końcu skrętu zawsze tak będzie jak pompa ma niskie ciśnienie. Tylko w nowych tego nie będzie. Nie ma sensu tego robić. Jak będzie wyła przy każdym ruchu kierownicą wtedy się tym martw.
: 2016-08-24, 12:03
autor: ZicoPL
Eksperymentalnie zamówiłem zamiennik ZF, oryginał dam do regeneracji i jak się to wysypie to podmienię wtedy. Będę wymieniał rozrząd teraz, także za jednym zamachem wszystko ogarnę. Tak wyje zaraz po odpaleniu, jak się mocniej rozgrzeje to słychać ją przy każdym ruchu kierownicą.
BTW Nasiliło się to, jak uzupełniłem płyn w układzie, jak było na minimum to było ciszej :)
Dzięki za pomoc.