Strona 1 z 1
Dziwny problem z zapłonem?
: 2010-12-27, 12:07
autor: BKMM
Auto nie paliło na 2-3 gary (cewki nowe) na ciepłym na zimnym nic mu nie pomagało, w końcu już nie chciał odpalić.
U mojego mechaniora wykręciliśmy cewki, świece - wszystko okazało się zalane w cholerę.
Przy okazji do silnika zajrzeliśmy kamerką, wszystko przeschło złożyliśmy do kupy i odpalił jak ta lala bez problemu
Dodam, że wcześniej w dłuższych odstępach czasu dwa razy się tak stało, że sobie chwilę prychał ale przechodziło mu samo po 5 minutach - nigdy tak żle jak teraz nie było.
O co chodzi??? Kabelki dochodzące do cewek ok, wytczki ok, cewki nowe, świece nowe. Co jeszcze może mieć na to wpływ? Najdziwniejsze, że pomogło po prostu rozebranie i złożenie
: 2010-12-27, 13:29
autor: sportmile
jakie masz wtryski ?.
Najprawdopodobniej dawka startowa za duza dlatego na duzym mrozie zalewa sie. Nie jest to pierwsza s4 z tym problemem przy - 10 w gore
: 2010-12-27, 13:54
autor: BKMM
Wtryski siemens deca 630 tylko ze auto w tym roku jeszcze mrozów nie uswiadczylo stoi na hali w +16 odstawilem go ponad miesiąc temu i czekał na sprzeglo... Opcja z mrozem może jeszcze wyjdzie ale póki co to nie to...
No i wcześniej dwa razy podczas jazdy tak się stało jakieś dwa miesiące temu tylko ze samo ptaszki po chwili
: 2010-12-27, 19:49
autor: pi
Moim zdaniem masz problem z modułami zapłonowymi,jeden z nich zaczyna dawać ciała,dlatego takie obiawy

: 2010-12-27, 21:43
autor: aw69
jakie masz świece zapłonowe ?
[ Dodano: 2010-12-27, 21:47 ]
u mnie był niedawno tez taki motyw....odpaliłem go bez problemu ale tak deko jakby kulał (kulał na zimnym silniku na ssaniu)...zgasiłem odpaliłem ponownie popracował kilka sekund i zgasł, juz go nie mogłem odpalić wogole.....Wykręcałem swiece (Irydowe Denso IK24) okazało sie ze cale zalane.....próbowalem je podsuszyć ale widocznie tak mocno w środku były zalane wachą że nic to nie dało.....wkręciłem stare NGK z RS4 i odpaliło ze strzału.....Wydaje mi się że na zime świece stopien albo dwa zimniejsze niz zaleca producent nie zdają egzaminu.
: 2010-12-27, 22:46
autor: BKMM
Świece mam Boscha od RS4 tylko tak jak pisałem moj problem nie może mieć związku z mrozami bo auto stoi w ogrzewanym warsztacie a wcześniej było minimalnie powyżej zera no i wcześniej działo się coś dziwnego podczas jazdy raz jak było 10 stopni. Może faktycznie te moduły zaplonowe? Ale nawet nie wiem co one robią

?
: 2010-12-27, 22:57
autor: SID
moduły zpłonowe ktore sa na obbudowie filtra powietrza wlasnie powoduja nierowna prace na poszczegolne garczki,
ale one raczej jak padna to sie nie podniosa

: 2010-12-27, 23:13
autor: nosb
Adam ma na 99% racje z zalewaniem poprzez niewlasciwa dawke. Mialem podobnie z moim 1,8T i przyczyną bylo zalewanie na zimnym ( jak bylo np - 15 byla lipa zawsze : zalapywalo od strzala ale palilo na 2-3 garczki ... zostawialem tak na kilka minut , deczko sie zagrzala i chodzila ok ) . Takze tam szukac przyczyny.
Jesli bylyby to jak mowisz moduly zaplonowe to by raczej nie naprawilyby sie :)
Skoro auto zalewa tzn ze dostaje za duzo paliwa - czujnik temp wody ok ?
: 2010-12-28, 07:48
autor: gelon
Jeśli padłby moduł zapłonu to dostał by dziwnych drgawek i nie chodził na jeden cylinder. Do tego może też lekko popuszczać czarny dymek z wydechu. Mój odpalał normalnie. I raczej nie ma opcji żeby mu przeszło dopóki się go nie wymieni

Tutaj raczej coś innego zawiniło.
: 2010-12-28, 10:24
autor: Gracjan
Podłącz pod VAG, napewno coś wyjdzie.
: 2010-12-28, 11:43
autor: BKMM
A czy awaria sondy lambda może powodowac zalewnanie? Bo jakiś czas temu miałem błąd sondy ale po skasowaniu już się nie pojawił, jednak bez błedu może nadal żle działać?