Strona 1 z 1

kolektor wylotowy

: 2014-08-11, 21:10
autor: kleon
Witam Wszystkich

Od jakiegoś czasu obserwuję dziwne odgłosy od strony kierowcy z kolektora wydechowego (metaliczny dźwięk). Na początku był cichy, i występował przy bardzo rozgrzanym silniku, problem występował np po włączeniu klimy ( dodatkowe obciążenie). Teraz jest tak ze jak odpalam auto, jest na ssaniu to normalnie jak by szklanki obijał o kolektor. no i to samo jest podczas przyspieszania. Na biegu jałowym jest oki . Jak stoję na światłach i depne ostro na gaz (bez ruszania) też dzwoni.
Teraz pytanie. Obstawiać kolektor i jego koniec, czy spodziewać się czegoś więcej np upalonych zaworów ( znajomy posłuchał tych odgłosów i zaczął mnie straszyć że tak może być)

Pozdrawiam.

: 2014-08-11, 21:13
autor: mik-17
Tak czy tak musisz wywalić silnik . Ciekawe czy resztki kolektora nie wpadły na wirnik turbiny .

: 2014-08-11, 21:26
autor: kleon
nic nie trzeba wywalać mam a6 trochę tam więcej miejsca (jest również pierwsza sprawność ginekologa :-P ). turbo było wyrywane już parę razy bez wyjmowania silnika. a i z głowicami sobie radzili. pytanie czego to mogą być objawy. i czy znajomy może mieć rację.

: 2014-08-11, 22:21
autor: mik-17
Jak masz tak dużo miejsca to postukaj małym młoteczkiem w kolektory. Jeżeli to one to od razu usłyszysz :mrgreen:

: 2014-08-12, 08:45
autor: skalarx
kleon pisze:nic nie trzeba wywalać mam a6 trochę tam więcej miejsca (jest również pierwsza sprawność ginekologa :-P ). turbo było wyrywane już parę razy bez wyjmowania silnika. a i z głowicami sobie radzili. pytanie czego to mogą być objawy. i czy znajomy może mieć rację.
Czego objaw? w środku żeliwa jest stalowy płaszcz, który z czasem zaczyna się ruszać, potem dzwonić (właśnie twój metaliczny dźwięk), potem zacznie się zaginać do wewnątrz kolektora pod wpływem temperatury i ciśnienia spalin. Następnie ten zagięty kawałek urwie się i wpadnie do turbiny. Wirnik zostanie zmielony. Może się na tym skończyć, a może się dodatkowo wirnik urwać. I teraz dwa rodzaje urwania: albo się ułamie przy samym wirniku i nie będzie palić oleju w wydechu, albo ułamie się w z kawałkiem wałka, rozszczelniając obieg oleju, a olej będzie palił się w wydechu, co spowoduje dobre maskowanie samochodu w korku :mrgreen:

: 2014-08-12, 17:24
autor: kurpiu
Tak czy owak kolektor do wymiany:)

: 2014-08-12, 20:33
autor: kleon
spoko dzięki
na razie auto stoi, pod koniec tygodnia albo w przysłym zobaczymy co w trawie piszczy, mam nadzieje że jakiejś większej niespodzianki nie będzie

Pozdrawiam