Strona 1 z 2

Znikajace ladowanie

: 2014-08-02, 19:22
autor: kurpiu
Mam taki problem jak pojezdze i wszystko sie dobrze nagrzeje to znika ladowanie. Odpalam auto jest 14.2 pojezdze i spada do 13.2. Wymienilem juz dwa alternatory jeden wyciagniety z auta w ktorym nie bylo takiego problemu. Auto postoi ostygnie i jest ok na czas dogrzania. Na vagu najmniejsze ladowanie mialem 12.4 czyli niebylo ladowania

Jakies ktos ma pomysly.

: 2014-08-02, 19:29
autor: mik-17
Miałem tak.
wymieniłem alternator i regulator napięcia na nowy.

Kolejny przypadek był taki że kabel od akumulatora się przełamał .
A następny że pękła obejma klemy akumulatora.
Masz aku w ori miejscu czy przekładałeś ?

: 2014-08-02, 19:41
autor: kurpiu
Aku w ori miejscu alternator jeden poszedl do regeneracji wszystko bedzie nowe. Dolozylem nawet przewod od alternatora do aku i dalej dupa.

Auto postalo 20 minut i ladowanie wzroslo o 0.2V

[ Dodano: 2014-08-02, 19:41 ]
Do tego stopnia gubi mi ladowanie ze blad sterownik wywala zbyt niskiego napiecia i cewki nie daja iskry dobrej

: 2014-08-03, 00:26
autor: males93
spróbuj podać na krótko masę (obudowa alternatora a aku)i sprawdź stan przewodów plusowych zobacz czy masz napięcie na kostce przed i po zapłonie

: 2014-08-03, 03:24
autor: mik-17
kurpiu pisze: [ Dodano: 2014-08-02, 19:41 ]
Do tego stopnia gubi mi ladowanie ze blad sterownik wywala zbyt niskiego napiecia i cewki nie daja iskry dobrej
taki błąd miałem jak aku było na wykończeniu

: 2016-07-14, 10:00
autor: peacenotwar
Czyli akumulator może być powodem słabego ładowania (pokazywanego na vagu i na zegarach)?
Też mam słabe ładowanie, Już miałem przejrzany alternator i wszystko ok, ale akumulator mam ewidentnie na wykończeniu.

: 2016-07-14, 10:06
autor: pawelosinski83
Zależy co masz na myśli mówiąc słabe ładowanie.
U mnie miałem aku trupa już takiego co śmierdzi :mrgreen:
ładowanie na poziomie 13,8
zmieniłem na nowy aku świeżynka... ładowanie dalej 13,8 ;-)
ponad 14V było tylko rano po chłodnej nocy, jak się silnik trochę nagrzał to zaraz spadało do swoich 13,8... (na starym i nowym aku)
Kolesie co sprzedawali aku mówili, że to za mało i że może paść aku i jak padnie z takim ładownaiem to nie uznają gwarancji. ~2 lata jeździ i ma się świetnie.

: 2016-07-14, 10:31
autor: peacenotwar
Takie słabe ładowanie że odbija się to na osiągach. U mnie też ładowanie zależy od różnych czynników. Czy pada deszcz, czy jest chłodno itp.
Mam chyba jakieś inne aku, wsadzę i sprawdzę na dniach.

: 2016-07-14, 11:43
autor: gustav
Sprawdź czy kable od Aku nie są gorące bo można biedy narobić.

: 2021-04-09, 12:23
autor: iceman
Kurpiu mógłbyś podać przyczynę usterki?U mnie to samo alternator wymieniony

: 2021-04-10, 19:42
autor: vegetagt
u mnie znacząco poprawiło się po wymianie kabli alternator/rozrusznik -> akumulator.
Jeszcze zostaje mi kabel akumulator->skrzynka bezpiecznikow i sądze, że dojdziemy do porozumienia z tym szajsem ;-)

: 2021-05-05, 12:08
autor: Dawcio05
vegetagt, kupiłeś gdzieś nowy ori z klemami czy poi prostu dobrałeś na wymiar kabel ? Średnica została taka jak była czy dałeś większą ? I co masz dokładnie na myśli mówiąc że się poprawiło? Na jakim poziomie masz ładowanie?

: 2021-05-05, 12:26
autor: RobertZ1993
Ja po przebojach z podmiankami altków i akumulatorów wziąłem się za okablowanie, podobnie jak vegetagt.

Przed grzebaniem z okablowaniem, na logach:
- zimny silnik: 13,6V - 13,8V
- rozgrzany silnik: 13,1V - 13,5V
- mocno rozgrzany silnik, pod pełnym obciążeniem, w upalny dzień: 12,2V (NAJNIŻSZA WARTOŚĆ JAKĄ ODNOTOWAŁEM)

Wartości sprawdzane miernikiem na aku pokrywały się z tymi z VCDS:
- zimny silnik: 13,8V
- rozgrzany silnik: 13,3V

Przeczyściłem wszystkie punkty masowe, wymieniłem klemę plusową na akumulatorze (przewód niemiłosiernie się grzał, klema praktycznie w rękach odpadła od przewodu), przelutowałem wszystkie połączenia przewód -> zakuwka/konektor, pomiędzy alternatorem, rozrusznikiem i akumulatorem i karoseria, zostało mi jedynie połączenie akumulator -> skrzynka bezpieczników (czuć, że skrzynka się nagrzewa).

Na chwilę obecną:
- zimny silnik: 14,0V - 14,2V
- rozgrzany silnik: 13,3V - 13,8V
- mocno rozgrzany silnik, pod pełnym obciążeniem, w upalny dzień: 12,9V (NAJNIŻSZA WARTOŚĆ JAKĄ ODNOTOWAŁEM)

Wartości sprawdzane miernikiem na aku:
- zimny silnik: 14,6V
- rozgrzany silnik: 14,0V

Zajmę się w najbliższym czasie tym ostatnim nieszczęsnym przewodem akumulator -> skrzynka bezpieczników i zobaczymy jaki będzie efekt na VCDS'ie ;)

: 2021-05-06, 10:23
autor: Dawcio05
RobertZ1993, No to ja mam podobnie. Zmieniłem alternator na ten od 3.0ASN 150A , Na zimnym mam 14.5 na rozgrzanym 13.7-6 a mega mega ciepło i wgl to ok 13.2. Na VCDS czasem są chwilowe spadki na 12.8V takie mrygnięcia. Tez będę chciał się zająć wymianą tych kabli na całkowicie nowe jak i nowe klemy.

Informuj na bieżąco co tam się u Ciebie zmienia :)

: 2021-05-06, 13:11
autor: vegetagt
Dawcio05, kupiłem https://tefro.pl/Akcesoria-spawalnicze/ ... flex-35mm2 (czyli grubszy i termicznie odpowiedni, bo nic innego nie spełniało tego kryterium) i zaprasowałem końcówki.

Dawno robiłem więc niestety konkretów nie podam. Chwilowe wachnięcia napięcia na vcdsie w ecu benzynowym niestety pozostały. Na sterowniku ABS jest i było ok.
Natomiast przed dotykaniem, to wskazówka na zegarach na luzaku potarfiła spaść poniżej 12v przy pełnym obciążęniu i zgrzanym motorze (nawet w zimę :D). Po wymianie już mi taka sztuczka się nie udała.

Ale w porównaniu do innych aut - według mnie dalej kibel :P