Strona 1 z 4
3 dziwne objawy po rozgrzaniu sie silnika 2.7bt
: 2014-07-17, 11:13
autor: hiszpan123
Witam
Problem dotyczy auta a4 b6 z 2.7 biturbo. Mianowicie kiedy silnik jest zimny czy też nie dogrzany do 90 stopni slychać swiszczące turbinki, wspomaganie chodzi jak rzeba nie słychac wichury z pod maski mam na myśli szalejące wisko. Natomiast gdy tylko auto sie rozgrzeje kierownicą kręci sie mega cieżko (nie slychac pompy)wisko momentami jest głosniejsze niz silnik i mam wrażenie że delikatnie spada moc , świst turbin zanika nie słychać ich tak jak do mometu rozgzania sie silnika
: 2014-07-17, 11:25
autor: robertukf
Po mojemu to mamy temperatury +30 i się grzeje pod maską, Jak masz Seryjne IC to nie chłodzą jak trzeba (nie są wydajne przy tych temp.) i spada moc. Wyczekuj chłodniejszych dni

: 2014-07-17, 11:26
autor: Flyer
Wspomaganie to kiepski temat, plyn sie grzeje i pompa nie daje rady. Ja zalozylem servotronic, ale w upaly nawet on nie daje rady. Trzeba dorzucic chlodniczke plynu, moze pomoze.
Auto slabnie... bo masz pewnie boczne coolery. One w lato nie daja rady kompletnie, bo w B6 powietrze za ICkami trafia na sciane, nie ma przeplywu. TYLKO FMIC!
: 2014-07-17, 13:46
autor: Bieniek
Nie wiem jak w b5,ale w b6 przy 2.7 pod maska jest istne pieklo.
I tak zrezygnowałem już z płyty pod silnikiem, ale przydałoby się coś jeszcze.
Szkoda tylko szpecić maskę wlotami.
: 2014-07-17, 14:05
autor: gustav
Na rzadkim powietrzu to i auta 500ps słabną ;).
: 2014-07-17, 14:28
autor: buba
Zalejcie plyn LHM to zobaczycie jaka roznica bedzie we wspomaganiu

pompa przestaje wyc

: 2014-07-17, 14:48
autor: hiszpan123
Buba pompa nie wyje, ale zaleje tym płynem i załoze małą chłodniczke. Zamówiłem tez nowe wisko. FMICA tez mam w planach ale troche musi poczekac bo portfel sie kurczy
: 2014-07-17, 15:00
autor: buba
A w B6 nie ma mozliwosci zeby zrobic dziury w blotnikach jak w ;b5
: 2014-07-17, 15:02
autor: Flyer
buba pisze:A w B6 nie ma mozliwosci zeby zrobic dziury w blotnikach jak w ;b5
Zamiast ciąć błotniki żeby dać przepływ SMICom wolałem zrobić centralny cooler :) W dodatku kiedyś przymierzałem boczne coolery RS4 i nie wchodzą.
: 2014-07-17, 15:30
autor: buba
No ale jest mozliwosc czy nie ma?
: 2014-07-17, 18:15
autor: Flyer
buba pisze:No ale jest mozliwosc czy nie ma?
To tak jakbyś zapytał, czy jest możliwość zrobienia z sedana cabrio - jest, ale to zajebista rzeźba, która i tak nie poprawi specjalnie problemu. Za bocznymi IC w B6 jest po prostu blacha (element karoserii), a potem dopiero nadkole [z tym cieciem blotnikow zle sie wyrazilem].
Na oko w B6 po bokach jest mniej miejsca, z jednej strony idą jeszcze przewody od klimy, wszystko to trzebaby przerabiać. Kompletnie bez sensu, a koszt większy niż porządny FMIC z orurowaniem.
: 2014-07-18, 16:44
autor: quadysz
wg mnie da sie wyciac tam dziury, myslalem o tym wczesniej ale tez zrobilem FMIC :D
do tego dziury w nadkolach i powinno byc przewiewniej, nie jest to zaden element konstrukcyjny wg mnie. Zwykle blacha przed kolem...
: 2014-07-18, 22:49
autor: Flyer
No zwykła blacha... można zrobić rzeźbę, czyli wziąć diaksa i jechać z koksem, ale jakoś nie uznaję takich druciarstw :) Można też zlecić robote blacharzowi żeby wyciał, zabezpieczył i polakierował, potem wsadzić nieco wydajniejsze coolery... i pewnie będzie tylko niewiele lepiej :D
: 2014-07-18, 23:41
autor: buba
Chodzilo mi wlasnie o to czy jest jak w b5 ale jak jest blacha to faktycznie lepiej w IC zainwestowac
: 2014-07-18, 23:46
autor: quadysz
jak komus starczy 300+ to mozna rzezbic, po co podcinac przednia belke i pchac sie w koszty
aaale, komu na dluzsza mete starcza 300+ ? :)