Strona 1 z 2

Hamulce rs4 b5 s4 ogarnął może ktos sprawdzony temat

: 2014-06-18, 13:10
autor: Murzyn
Witam mam pytanie ogarnął ktoś może u siebie badz ma jakieś info na temat zastosowania innych hamulców do audi rs4 b5 niż seria bo nawet przód od b7 nie hamuje ;/ w b5 w rozsądnych cenach ? Dzieki za góry za podpowiedzi :D

: 2014-06-18, 13:33
autor: SID
no to załóż heble ori od S4 B5 321x30mm
wiele osób ma +400 ps i mówi że im starcza hebel :mrgreen:
z tego co wiem masz zużyte tarcze RS4 B7 i może przez to masz słaby hamulec,
kup tarcze 380mm do tego setu lub tarcze AP Racing i ich nie zabijesz

: 2014-06-18, 13:49
autor: Wojt3q
Ja na trasie mragowo spychowo pospiesznym :D juz 4 razy tarcze rozwalilem w 3 roznych autach .wiec na mazury trzeba naprawde mocne tarcze ;)

: 2014-06-18, 13:58
autor: Murzyn
SID pisze:wiele osób ma +400 ps i mówi że im starcza hebel
może i starcza :) ale jak porównasz hamulce np bmw 535d to jest przepaść nawet ich budowa przemawia z nimi :D tarcze zmieniłem na jakieś od W 12 niestety dalej to nie jest rewelacja no hamuje ja wiem :D szybko poddają się teperaturze nawet bez gwałtownego hamowania problem polega pewnie na tym ze w audi tył jest słaby i obciąża przód ale moge się mylić. 380 wchodzi pod zaciski rs4 b7 rozumiem ? :D

[ Dodano: 2014-06-18, 13:58 ]
Wojt3q pisze:Ja na trasie mragowo spychowo pospiesznym :D juz 4 razy tarcze rozwalilem w 3 roznych autach .wiec na mazury trzeba naprawde mocne tarcze ;)
dokładnie nawet przy umiejętnej jezdzie trzeba dobre hamulce i dobre zawieszenia na mazurach :D w innym wypadku samochodu z dużą mocą i dużymi kołami nie mają sensu bycia :D

: 2014-06-18, 14:41
autor: buba
Jak macie takie problemy to tylko ceramika ;-)

: 2014-06-18, 14:49
autor: SID
pod 18" ori z RS4 B5 ET20 wchodzi 370mm (ja mam takie) i 380mm może też wejść
w 19" RS4 B7 wejdzie 390mm też bo sprawdzane

na dniach będę miał te tarcze AP Racing, ponoć nie do zdarcia i przyjmują sportowe klocki jak DS Ferodo

Obrazek

: 2014-06-18, 15:10
autor: Murzyn
buba pisze:Jak macie takie problemy to tylko ceramika
http://allegro.pl/hamulce-przod-tarcza- ... 03588.html
-zdjecie poglądowe
tył jest w tym modelu nie wiele mniejszy i uwierz mi że ceramika jest tu zbędna :D nawet jak ktoś nadużywa hamulca bo są i tacy ;) tylko że tam hamowanie nie polega na tym ze hamuje przód a tył mu pomaga tylko auto równomiernie przód i tył przysiada i poprostu spokojnie posłusznie hamuje :) poprostu maja dobre rozwiązanie nie reklamuje oczywiscie tu marki żeby nie było :P

: 2014-06-18, 16:10
autor: quadysz
ale porownanie, bmw ma rozklad 50/50 wiec tarcze sa tak wlasnie dobrane, prawie takie same z przodu i z tylu. masa takiej E60 w co nie chcialo mi sie wierzyc bo to kolumbryna to ok 1500kg wiec musi to lepiej hamowac. W audi duza tarcza z tylu wg mnie nie jest dobrym rozwiazaniem, tzn tak samo duza jak z przodu. Aczkolwiek slyszalem tez inne opinie.

Jedno trzeba oddac beemce, reakcja na hamulec jest o niebo lepsza niz mam w audi

A co do zaciskow porsche (ja mam 6-cio tloka, nie wiem jak 8-mio tlok ale) one hamuja bardzo dobrze moim zdaniem, tylko trzeba hamowac zdecydowanie, jak sie lekko tylko dohamowywuje albo ni w pipe ni w oko to zaraz zaczynaja huczec, trzeba je po mesku traktowac i jest ok wg mnie.

: 2014-06-18, 16:12
autor: RooS
Murzyn pisze:... równomiernie przód i tył przysiada i poprostu spokojnie posłusznie hamuje :) poprostu maja dobre rozwiązanie...
zdaje ci się, dużo większe tarcze są z tyłu i napęd na tył... stąd wrażenie równomiernego siadania... 6 tłok na przód i będzie to jakoś hamować

: 2014-06-18, 16:16
autor: buba
Z tym tylem to faktycznie cos jest bo u mnie tez duza roznica byla po wymianie tylu na 300.

Korektor sily hakowania powinien zalatwic sprawe.

: 2014-06-18, 22:12
autor: quadysz
idea jest taka zeby sila podczas hamowania byla rozlozona po rowno, zeby zadne z kol za szybko nie chcialo sie zablokowac, z uwzglednieniem rozlozenia mas, sil w ukladzie napedowym etc. tyle teorii ;)

a audi ma bardzo slabe tylne hamulce, za slabe nawet biorac pod uwage strasznie ciezki przod, takze troche wieksze z tylu robia roznice szczegolnie przy gorszej przyczepnosci



kiedys w oczy mi sie rzucilo ze devastation z forum A4 ponoc testowal rozne heble w a4-rce i ponoc zadowolony byl dopiero z 330mm z tylu :D ale nie wiem jak oni to testowali i gdzie, tez zalezy jaki przod mieli ;)

: 2014-06-18, 23:14
autor: Sibul
przecież BMW ma tarczo-bęben z tyłu, przynajmniej w e46, stąd mała różnica w średnicy tarczy przód tył :idea:

: 2014-06-19, 08:53
autor: quadysz
a co to ma do rzeczy?

: 2014-06-19, 11:24
autor: Wojt3q
jade zaraz włąsnie rozgrzac tarcze na mej ulubionej trasie :D . W BMW tarcze sie nie niszcza bo przed zakretem dokładasz gazu żeby wejśc bokiem zamiast dohamowywać :D

: 2014-06-19, 17:46
autor: Sibul
quadysz zmierz powierzchnię cierną, i sprawdź ile zajmuję "bęben", a sam sobie odpowiesz na to pytanie ;)