Strona 1 z 2

zmiana skrzynia z 2.7bit na 2.5 tdi

: 2014-06-04, 08:55
autor: siwy087
Witam panowie mam pytanie ! planuje zmiane skrzyni do esy s4 b5 na skrzynie 2.5tdi mozecie mi cos powiedziec o tym np.jest sens wogule czy przede wszsytkim bedzie pasowalo bo wiem ze sie da tylko czy jest jakas wieksza zamota .ogolnie chodzi mi o mniejsza awaryjnosc ? z Gory dzieki

: 2014-06-04, 08:58
autor: SID
pasować będzie bo wiele ludzi w S4 na tym jezdzi, jeśli nie jezdzisz +300 km/h to prawie biegów 5/6 nie będziesz używać :-D

: 2014-06-04, 09:13
autor: ghost
200km/h jest przy 3,600 rpm... na 6 biegu. Tak jest na skrzyni z 2.5tdi 180ps. Nie widzę problemów aby lecieć sobie trasą i mieć cicho w środku... i palić mało paliwka :-) Chyba ,ze wolisz piłować cały czas silnik pomiędzy 6-7 k*rpm ? Pierwsze 3 biegi są praktycznie takie same... 4 bieg jakies 220-230 km/h. Skrzyń z 2.5tdi jest kilka rodzajów i np. takie DQT występowało jednocześnie w 2.5 TDI i 2.7T... więc co ma nie pasować ?

Wszystko zależy jaką mocą auto dysponuje i do czego ma służyć :-)

tutaj można sobie zobaczyć jaka jest różnica w trwałośći:
http://www.pasun.ee/audi/kast/P4040064.JPG
a tutaj dowiedzieć się czegoś więcej o skrzynkach 01E i ich budowie :
http://elektro.cmhnet.org/~charlie/phot ... trans.html

: 2014-06-04, 10:15
autor: Papol
Kurcze taka to by mi pasila... ja wale same trasy...

: 2014-06-04, 10:39
autor: Telo
Ja w swoim mam skrzynie EKM z 2.5tdi i np na 6 biegu przy 100km/h mam 1900obr. na 4 biegu dociągam do 240km/h a na 5 biegu 300km/h no a 6 biegu nie wypróbowalem jeszcze :mrgreen: Skrzynia typowo na trasy i można na niej zejsc ze spalaniem w dół.Osobiście bardziej odpowiada mi charakterystyka orginalnej skrzyni z RS i trzeba będzie ją wkoncu naprawic :-D

: 2014-06-04, 12:29
autor: SID
no tak, każdy patrzy na ekonomie a nie wie że po takiej długiej skrzyni auto jest słabsze, wolniejsze,
można dodawać mocy i auto mamy szybsze, można też założyć krótsza skrzynie i auto mamy szybsze !
Mi osobiście marzy się skrzynia w której 6 bieg = max 250-260 km/h do skorupy

: 2014-06-04, 13:05
autor: siwy087
a co do awaryjnosci ta z 2.5 tdi bedzie lepsza od seri s4 b5 bo w sumie to o to mi chodzi najbardziej . bo w seryjnej mam czesto problem z wbiciem 1-biegu i z 1 na 2 i nie wiem czy jest sen naprawiac ja bo koszty sa dosc duze wiec pomyslelem o wlasnie 2.5 tdi .doradzcie prosze :)

: 2014-06-04, 13:16
autor: Telo
Napewno jest bardziej wytrzymała,a niektórzy twierdzą ze PANCERNA,zresztą Ghost wrzucił zdjęcie zębatek ;-)

: 2014-06-04, 19:25
autor: RooS
Ja u siebie mam AEK chodzi według mnie b. dobrze 2 bieg zamyka się na 110 licznikowych. Na 4 biegu 200. Na pewno cierpią na tym ułamki sekund ale jak pisali poprzednicy jest dobrą alternatywą w przypadku zachłostania 1 i 2 biegu w oryginale i regeneracji za 2k złotych. Oszczędności na paliwie są w mojej opinii znikome chyba że ktoś jeździ same trasy, a S4 w mieście nie pozwala na zamulanie.

: 2014-06-04, 20:06
autor: buba
Mozecie mi powiedzie dlaczego wolniejsze? Wyzej pisali ze pierwsze 4 biegi podobne, dopiero reszta sie rozni.

: 2014-06-04, 20:08
autor: mogi90
ja po wakacjach bede zmuszony wymienic skrzynie i nie wiem czy brac od sida czy remontowac moja? Moze jakas inna? Ta z rs4 jak sie spisuje w s4 z orginalna jak na razie moca?

: 2014-06-04, 21:17
autor: tornadoS8
Wolniejsze mogą być z powodu innego przełożenia głównego. A nie można po prostu wymienić zębatek 5 i 6 biegu, jeśli komuś zależy na oszczędności przy wyższych prędkościach?

: 2014-06-04, 22:28
autor: ghost
Są przecież jeszcze skrzynie z 1.9TDI quattro/4motion... ewentualnie wspomniane wcześniej DQT lub coś z strony którą podałem.. Ogólnie niuansów w budowie skrzyń jest dość dużo,mimo ,ze pasują zamiennie! Były 4 typy zębatek 1 biegu , 3 rodzaje walków głównych w różnych średnicach! Różne średnice łożysk... różne obudowy,skrzynki z chłodzeniem i bez... kombinacji od bólu głowy :-D

http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/s105/img01.jpg

polecam przeczytać sobie tutaj : http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/ind1.html

jak ktoś nie kuma to translatorem go! :-)

Auto może być wolniejsze jak ktoś słabo bije biegi a silnik ma w dodatku mało Nm z dołu. W tym przypadku ważne jest nawet w jakich obrotach jest odcinka bo jak swój silnik zakręce do końca to następny bieg już jest w "w ciągu" i leci ostro do przodu 8-)

: 2014-06-04, 22:50
autor: RooS
ghost pisze:...

Auto może być wolniejsze jak ktoś słabo bije biegi a silnik ma w dodatku mało Nm z dołu. W tym przypadku ważne jest nawet w jakich obrotach jest odcinka bo jak swój silnik zakręce do końca to następny bieg już jest w "w ciągu" i leci ostro do przodu 8-)
Według mnie różnice jeżeli są to będą symboliczne bo liczone w 0,5 - 1 sekundzie która czasem może być nawet nadrobiona w lepszym dopasowaniu kierowcy do auta. W każdą skrzynkę trzeba się wjeździć, poznać maksymalne prędkości biegów i optymalne momenty zmian. Wiadomo oryginał to oryginał ale ma swoje słabości, każdy robi jak mu wygodnie można zrobić bez chłodzenia i bardzo popularnego dostępnego wszędzie 2.5 TDi którego każdy naprawi i części ma normalnie dostępne. A do ogarnięcia DSY to raczej nie każdy zakład podoła.

: 2014-07-10, 19:59
autor: zworek
Zna ktoś przełożenia głowne następujących skrzyń?


EKM
FTL
ENV