Strona 1 z 2
					
				Wywiało uszczelke pod głowicą
				: 2014-05-22, 20:42
				autor: małolat
				Witam stała się tragedia z moją eSką, wczoraj wymieniłem na nowy olej i troche polatałem piecem po mieście  aż w pewnym momencie wywaliło uszczelke pod głowicą, zaczął strasznie dymić 

 . Jakie mogą być konsekwencje w silniku, czy tylko wymiana uszczelki i planowanie głowicy, czy niema sensu remontować i uciekać z autem 

 
			
					
				
				: 2014-05-22, 21:01
				autor: Papol
				Dymic.. ale co kopci??? Moze turbo co??? Bo jakie sa objawy??? Wpde zgubil,?? Zagrzal sie?,? Moze nie panikuj tylko opisz objawy....
			 
			
					
				
				: 2014-05-22, 21:05
				autor: małolat
				Stracił moc, strasznie kopci na biało, temperatura skoczyła, ubytku płynu nie zauważyłem, podczas jazdu usłyszałem huk i wszystko sie zaczeło
			 
			
					
				
				: 2014-05-22, 21:06
				autor: Papol
				A olej???? Ubylo??? Gwizdze....   weze twarde???? Wywala wode ??? Co to bylo ??? Stral czy co??? A szarpalo autem???? I co znaczy kopci ... z wydechu tak... a smrod  jak olej czy jak para,?? Do kielc masz niedaleko wiec wal do nosb-a... on to ogarnie .. nie pakuj sie w lokalnych mechanikow bo bedzie  dopiero wtedy tragedia...
			 
			
					
				
				: 2014-05-22, 21:17
				autor: marko
				jak wywali ci uszczelke to plyn jest w oleju albo olej w plynie albo spaliny dostaja sie do plynu i kopci na bialo i jest ubytek plynu dosc szybki jak odkrecisz korek to wywala plyn takie sa objawy
			 
			
					
				
				: 2014-05-22, 21:19
				autor: Papol
				Mnie zastanawia ten huk... mi jak padlo turbo to bylo szarpnoecie i maly strzal.... potem niemoc i kopcil...
			 
			
					
				
				: 2014-05-22, 21:31
				autor: robertukf
				Czuć spaliny w zbiorniku wyrownawczym plynu chłodzącego?  Czy na korku od wlewu oleju jest jasna maź? Ogladales na kanale turbiny?
			 
			
					
				
				: 2014-05-22, 21:32
				autor: RooS
				Przede wszystkim nie odpalać ponownie... Sprawdzić płyn na obecność oleju i odwrotnie czy olej się w szlam nie zamienił. No i czy olej nie poszedł przez turbo w dolot.
Nie jeździć autem, sprawdzić wszystko paski, płyny itp itd. Póki co to wróżenie z kuli. Nie oddawać auta rzeźnikom. Sprawdzić co się stało, skalkulować co się opłaci remont czy wymiana motoru (z rozrządem).
			 
			
					
				
				: 2014-05-22, 22:58
				autor: SID
				mi kiedyś urwało wirnik w K03, kiedyś wywaliło mi płyn jak miałem gazownie,
fajnie powspominać,
tak jak koledzy piszą "
- sprawdż płyn w zbiorniku i zapach
- sprawdz stan oleju, barwę i zapach
Jeśli będzie podejrzenie na padnięte turbo to w S4 jest dostęp aby ściągnąć rurę dolotową do turbo i zakręcić w palcach wirnikiem turbo i wszystko będzie jasne
			 
			
					
				
				: 2014-05-23, 08:39
				autor: skalarx
				najlepiej wydech odkręcić i wirnik wpadnie do łapki 

 
			
					
				Re: Wywiało uszczelke pod głowicą
				: 2014-05-23, 09:29
				autor: buba
				małolat pisze:czy niema sensu remontować i uciekać z autem 

 
tzn?
 
			
					
				
				: 2014-05-23, 09:40
				autor: aw69
				buba i jego szklana kula da ci odpowiedź na nurtujące Ciebie pytania
			 
			
					
				
				: 2014-05-23, 09:59
				autor: buba
				aw69 pisze:buba i jego szklana kula da ci odpowiedź na nurtujące Ciebie pytania
szklana kula to już przeszłość. kiepskie efekty. byłem na szkoleniu i testuje nową metodę

 
			
					
				
				: 2014-05-23, 10:02
				autor: bracus
				buba pisze:testuje nową metodę 
Zbyszek się już parę razy w życiu pomylił tak że wiesz....pewności nie ma  

 Musisz metodę dopracować we własnym zakresie  

 
			
					
				
				: 2014-05-23, 10:19
				autor: buba
				dlatego napisałem że testuje. tutaj niestety występuje problem związany z tym iż po drugiej stronie osoba może popełnić błąd (przykład - w tym przypadku prosiłbym o włożenie palca do zbiorniczka płynu chłodzącego - osoba po drugiej stronie może włożyć np do plynu hamulcowego albo nie będzie chciała z obawy przed poparzeniem) muszę dopracować bardzo dokładnie procedurę