Strona 1 z 2

S4 2.7t czy A4 1.8t mod

: 2014-04-23, 18:37
autor: baoui71
Stoję właśnie przed decyzją taką jak w temacie. S4 b5 miałoby być w serii lub max 300-320 koni. A4 b5 lub b6 quattro + silnik 1.8t 225 koni od audi tt + mod (zmiana turbo, coolera, remap) na około 300 koni. Dodam, że 2.7t zaczynam poznawać a 1.8t znam dobrze. Wiem ile kosztuje S4 b5 godne uwagi. Chodzi mi o to jak będzie się to miało do zmodzonego A4 pod względem kosztów i efektu końcowego.

: 2014-04-23, 19:26
autor: quadysz
wez jeszcze pod rozwage B6 i swapa na 2,7

jezeli chodzi o silniki mysle ze 2,7 bylby lepszy, ale do B6 to trzeba liczyc kupno zdrowej budy plus ok 15k na swapa

: 2014-04-23, 19:48
autor: baoui71
Swap b6 na 2.7 to świetny pomysł, niestety na tą chwilę finansowo odpada. Wiem, że modzone 1.8t to półśrodek i nigdy nie dorówna S4, ale będzie lżejsze (lżejszy silnik i mniej gratów) i tańsze w zakupie i użytkowaniu. Pytanie tylko o ile tańsze. Na S4 nie wymagające wkładu liczę 30tyś zł.

: 2014-04-23, 20:56
autor: luk448
baoui71, wybralbym 2.7 z tego wzgledu ze chociazby przy 300-350 ps motor nie bedzie wcale wysilony a 1.8 T potrzebuje wiecej modow i kasy na takie 350ps.Nie wiem tak mi sie wydaje,moze i zle mysle.

: 2014-04-23, 21:45
autor: Matleniuszek
Swojego czasu byłem ostro napalony by kupić S4 b5, tematem interesowałem się dłuższy czas ale pozostałem przy 1.8T (moje pierwsze było `97 przedlift i FWD). Teraz mam 1.8T w Q, żadna tajemnica że auto to `99 rok i dałem za nie prawie 15 klocków w zeszłym roku. Ceny zaczynają się od ~9 kafli ale "tanio kiełbase to psy jedzo".
Moja sztuka 100% bezwypadkowa, kupiona z przebiegiem mniejszym niż 170tys, niejedno auto oglądałem w życiu, niejedno 1.8T widziałem i wiem że ten przebieg w tym aucie jest możliwy, bo jego stan nawet mnie dziwi. S4 bym kupił gdybym tylu km nie trzaskał, a tak podstawowe wymiany na "dzień dobry" po zakupie, montaż lpg, hamowania i z teoretycznych 150km wyszło mi prawie 180km na lpg więc auto kupione z niespodzianką.
Nie wierzę w auta nie wymagające wkładu, najważniejsze by auto było niezastane tylko regularnie użytkowane, wtedy wymiana eksploatacyjnych elementów nie jest problemem tylko sprawą oczywistą i najczęściej na ich wymianie się kończy, a nie wieczna skarbonka. Dziś wiem, że 1.8T na obecną chwilę to dla mnie najlepsza opcja z racji kosztów użytkowania, choćby spalanie które na lpg przy mojej jeździe 30% miasto i 70% trasa waha się w graniach 10,5 - 12 litrów lpg. Więc ekonomicznie jest, a stan auta mnie cieszy i zadowala.

Jeśli możesz sobie pozwolić na EWENTUALNE większe koszta wkładu początkowego to ja bym celował w S4, mnie niestety nie było stać i wolę mierzyć siły na zamiary, bo auto ma jeździć a nie stać... ;-)

: 2014-04-23, 22:37
autor: buba
BAM do budy B5/B6 to chyba niezla dlubanina musi byc

: 2014-04-24, 00:20
autor: baoui71
Wielkie dzięki za odpowiedzi. Z tego co wiem 1.8t 225km od tt-tki jest fabrycznie zakuty więc 300 koni na większym turbo i ic nie powinno być ani trudne ani drogie. Dłubanina to inna sprawa. Ciekawi mnie ile taki swap może kosztować. I trzeba trafić jeszcze na A4 Q w dobrym stanie i najlepiej z padniętym silnikiem na którego miejsce wjeżdża 225. Jeżeli chodzi o przebiegi to nie jeżdżę dużo.

: 2014-04-24, 08:29
autor: bracus
a co to za problem poszukać a4 B6 Q 2.5TDI z padniętym motorem ? co druga na otomoto ;-)

: 2014-04-24, 08:53
autor: robertukf
bracus pisze:a co to za problem poszukać a4 B6 Q 2.5TDI z padniętym motorem ? co druga na otomoto
dodaj jeszcze że większość to automat multitronik to cena jeszcze w dół. Robisz swap silnika i skrzyni na manual i jazda

: 2014-04-24, 16:46
autor: baoui71
Pojawia się problem bo 1.8T BAM 225km jest montowany poprzecznie a w a4 musi być oczywiście wzdłużnie i się ponoć nie zmieści a jeśli nawet to zbyt wiele dłubania. Inne motory 150 i 180km nie są zakute i chyba bez tego nie zniosą około 300 koni przez zbyt długo.

: 2014-04-24, 16:59
autor: Fiko
A to dlaczego miałyby nie znieść? Byle znaleźć motór z szerokimi kanałami chłodzenia i nowszymi sterownikami, np. AEB/AGU i będzie git

: 2014-04-24, 17:48
autor: buba
baoui71 pisze:Pojawia się problem bo 1.8T BAM 225km jest montowany poprzecznie a w a4 musi być oczywiście wzdłużnie i się ponoć nie zmieści a jeśli nawet to zbyt wiele dłubania. Inne motory 150 i 180km nie są zakute i chyba bez tego nie zniosą około 300 koni przez zbyt długo.
o tym pisałem troche wcześniej :lol:

jeśli nie ogarniasz który jest wzdłużnie a który poprzecznie to lepiej kup "gotowca" którym będziesz się cieszył

: 2014-04-24, 18:01
autor: baoui71
AGU mam w tej chwili nawet w a3 :) Położenie silników ogarniam, wiem jak jest poprowadzony napęd torsen i haldex. W BAM jest chyba w innym miejscu turbo ulokowane i stąd problemy. Na s4 zdecyduje się chyba głównie przez radość z jej posiadania bo tego kręcone a4 nie da :)

: 2014-04-24, 18:09
autor: buba
akurat położenie turbo nie ma tutaj żadnego znaczenia. wsadzenie poprzecznego silnika to budowa komory od zera. począwszy od łap poprzez wszystkie przewody, kabelki, wężyki i dalej napędy. jest to po prostu nieopłacalne i samochod robi się bardzo awaryjny

: 2014-04-24, 18:55
autor: baoui71
buba dzięki za rzeczową odpowiedź