Strona 1 z 5

Poprawianie fabryki

: 2010-11-02, 19:07
autor: deSigner
Witam,

od wiosny razem ze Sportmile chcemy ulepszyć kilka rzeczy w moim RS-ie. I tak o ile na niektóre jestem zdecydowany, o tyle co do innych nie wiem co wybrać? Auto ma zostać daily driverem, ale też musi latać na spotach "bez zadyszki". Celujemy w ok 450KM i ok 550Nm. A więc plan jest taki:

1) FMIC - to wiadomo, że seryjne SMIC-e nie dają rady. Pytanie czy uderzyć w chińczyka czy inwestować w coś lepszego?

2) Sprzęgło - już jedna seria spalona, teraz na zimę mam założonego LUK-a, ale na wiosnę na 99,9% wjedzie Cluchmasters FX400, chyba że do tego czasu pojawi się coś równie dobrego i mocnego w podobnej cenie.

3) Zawieszenie - zostawić ori czy gwint? Jaki?

4) Turbiny - myślę o K04 z RS6, ale to jak ogarnę w/w rzeczy. Warto się w nie pakować czy zostać na fabrycznych przy planowanej mocy?

5) Wtryski - 630 Siemens czy jakieś inne propozycje?

6) Wydech - już mam wycięty środkowy tłumik, katy i wspawaną rurę 3".

7) Hamulce przód - tu jestem zielony totalnie :-|

Coś jeszcze byście radzili? Oczywiście program i strojenie obowiązkowo ;-)

Chciałbym przez zimę skompletować sobie już trochę rzeczy, dlatego prośba albo o podawanie konkternych firm/modeli lub wklejanie linków. Liczę na waszą pomoc, bo macie dużo większe doświadczenie.

PS Auto nie może ulec zmianie z zewnątrz, jedyną rzeczą jaką dopuszczam to felgi ( myślę o BBS-ach CH w czarnym kolorze ) :mrgreen:

: 2010-11-02, 20:42
autor: buba
podstawowe pytanie czego oczekujesz od auta, ma byc killer Nicolasa czy bezawaryjny dupowoz po bułki i na deske w zime

: 2010-11-02, 20:48
autor: deSigner
buba pisze:podstawowe pytanie czego oczekujesz od auta, ma byc killer Nicolasa czy bezawaryjny dupowoz po bułki i na deske w zime
Ma zawieźć mnie z rodziną na narty i startować z odcinki bezawaryjnie :-P

: 2010-11-02, 20:51
autor: buba
to idz przetartym szlakiem jak aw69 czy bracus ;-) bedzie i szybko i bezawaryjnie :mrgreen:

: 2010-11-02, 20:55
autor: deSigner
buba pisze:to idz przetartym szlakiem jak aw69 czy bracus ;-) bedzie i szybko i bezawaryjnie :mrgreen:
Szlak mam +/- wyznaczony, potrzebuję teraz sprawdzonych konkretów, żeby nie eksperymentować ;-)

: 2010-11-02, 20:59
autor: buba
na allegro masz turbiny z rs6 w dobrej cenie o regeneracji i na gwarancji

Gwint H&R lub KWv1

wtryski 440 mysle ze wystarcza

: 2010-11-02, 21:08
autor: LCQ
pompa Bosch 040, 044 (chyba że masz)

: 2010-11-02, 21:09
autor: deSigner
LCQ pisze:pompa Bosch 040, 044 (chyba że masz)
Mam 044 :mrgreen:

: 2010-11-02, 21:19
autor: LCQ
ad3)dobre pytanie, trochę wygody, czy prowadzenie :mrgreen: sam mam serie+ sportowe springi, ale KW leży i czeka na montaż od dawna ;-), najlepszą opcją jest gwint z pełną regulacją, problem cena

ad4) zależy od zapotrzebowania, myślę że lepiej z RS6, przynajmniej zapas, chyba że chcesz szybciej wstające to zostaw te, chodź okolice 450 KM to chyba ich kres... tu niech się wypowiedzą mądrzejsi :mrgreen:

ad7)od hamulców mamy Sida :lol:, ale seryjne tarcze+ dobry zacisk, lepsze klocki, przewody w oplocie i dobry płyn powinny wystarczyć ;-)

zaciski np: z Audi R8

klocki: moim zdaniem jedne z lepszych na ulicę Ferodo DSy (trzeba sprawdzić jak z dostępnością)

przewody: Goodridge

płyn Motul RBF 660/600

Re: Poprawianie fabryki

: 2010-11-02, 22:29
autor: SID
deSigner pisze:Witam,

od wiosny razem ze Sportmile chcemy ulepszyć kilka rzeczy w moim RS-ie. I tak o ile na niektóre jestem zdecydowany, o tyle co do innych nie wiem co wybrać? Auto ma zostać daily driverem, ale też musi latać na spotach "bez zadyszki". Celujemy w ok 450KM i ok 550Nm. A więc plan jest taki:

1) FMIC - to wiadomo, że seryjne SMIC-e nie dają rady. Pytanie czy uderzyć w chińczyka czy inwestować w coś lepszego?

2) Sprzęgło - już jedna seria spalona, teraz na zimę mam założonego LUK-a, ale na wiosnę na 99,9% wjedzie Cluchmasters FX400, chyba że do tego czasu pojawi się coś równie dobrego i mocnego w podobnej cenie.

3) Zawieszenie - zostawić ori czy gwint? Jaki?

4) Turbiny - myślę o K04 z RS6, ale to jak ogarnę w/w rzeczy. Warto się w nie pakować czy zostać na fabrycznych przy planowanej mocy?

5) Wtryski - 630 Siemens czy jakieś inne propozycje?

6) Wydech - już mam wycięty środkowy tłumik, katy i wspawaną rurę 3".

7) Hamulce przód - tu jestem zielony totalnie :-|

Coś jeszcze byście radzili? Oczywiście program i strojenie obowiązkowo ;-)

Chciałbym przez zimę skompletować sobie już trochę rzeczy, dlatego prośba albo o podawanie konkternych firm/modeli lub wklejanie linków. Liczę na waszą pomoc, bo macie dużo większe doświadczenie.

PS Auto nie może ulec zmianie z zewnątrz, jedyną rzeczą jaką dopuszczam to felgi ( myślę o BBS-ach CH w czarnym kolorze ) :mrgreen:
tak jak koledzy pisali i ja pisze,

1- chinol bo tani i sprawdza sie do 450ps, lub WG dwa boczne ale kasa 1550euro
2- sprzegło już masz mieć ponoc, będzie OK
3- tylko gwint H&R lub KV
4- tylko K04 z RS6 bo tanie i do 500ps, przykładów sporo ostatnio w S4
5- wtryski Bosch 520cc lub łatwiej dal stroicieli 630cc
6- tłumnik masz, szkoda kasy na nast.
7- hamulce zostaw jesli ci hamują, bo lepsze to spora kasa. Ewent. z RS6 C5 używki ale różnie z nimi jest, zależy na jakie trafisz.
oczywiscie można inne ale 5-7 tyś zł co znacznie zwiększy koszta

- dobre opony, łądne felgi, sprawdzić wszelkie podpory wału, silnika, poduszki, kolektory wydechowe

: 2010-11-02, 22:40
autor: deSigner
OK dzięki za odp.

Większość ogarniam, mam tylko pytanie dotyczące zawieszenia. Które modele H&R / KV są dedykowane do RS4? Interesują mnie takie do "normalnej" jazdy na codzień...

: 2010-11-02, 22:44
autor: SID

: 2010-11-02, 22:45
autor: LCQ

: 2010-11-02, 23:00
autor: Arek_RS4
A propo zawieszenia to ja u siebie mam gwint Bilstein PSS 9 i nie narzekam.

: 2010-11-02, 23:49
autor: sportmile
zdecydowanie pss9 jak masz kase , nie znam lepszego zawieszenia na codzien.