Strona 1 z 4

Kupno RS6 C5

: 2013-10-28, 12:30
autor: kociniak08
Ostatnio zainteresowałem sie kupnem RS6 C5. Mam pytanie jak jest z elsploatacją tego auta, o cześći łatwo bywają jakieś zamienniki dobrych firm czy jedynie ASO. Ogolnie możecie napisać wasze odczucia z posiadanie tego auta i z kosztów ekspoatacji:)

: 2013-10-28, 16:04
autor: ArchitekT
Teraz jest elegancko, kiedys bylo gorzej.Szukaj igly, bo wyprowadzic smietnik na prosta to koszta i czas.

: 2013-10-28, 20:49
autor: SID
kiedyś układ hamulcowy ratował Cię z ASO, dziś za połowę ceny kupujesz poza,
części używek od groma na allegro tanio, bolączki podobne do 2,7 bi,
nie jest zle, auto znane i naprawialne

: 2013-10-28, 22:14
autor: aw69
Jedynie spalanie auta rozpierdala system po całości ! Robiłem jakies tam logi to za 100 zł PB98 35 kilometrów :mrgreen: - taka tam ciekawostka :) Na trasie natomiast nie jest juz tak źle bo 130 kilmetrów i 3/4 zbiornika wyssała :)

: 2013-10-28, 22:32
autor: Szupryk
Rs6 C5 jest zajebiste !

Jeśli kupisz śmietnik to wymienisz całe auto - jak zadbaną sztukę to będzie jeździć.

Takie okazje za 40k na allegro to omijaj szerokim łukiem.

Spalanie - miasto : 21-24l/100km

Trasa : 12-18l/100km

160 km/h na tempomacie - 13l :)

: 2013-10-29, 01:35
autor: kociniak08
A jak z kosztami części zamiennych? Może ktoś napisać przykładowe elementy co i za ile?

: 2013-10-29, 17:29
autor: aw69
inna sprawa, ze to jest prkatycznie nie sprzedawalny wóz, dlatego takie ceny.

: 2013-10-29, 18:44
autor: Tomek_RS
Ale jak ktoś się już decyduje na zakup to musi się liczyć że zostanie z autem na dłużej :) ja co prawda mam auto od 2 miesięcy więc jakiś problemów nie było, podstawowe wymiany typu oleje silnik/skrzynia, rozrząd, płyny, jakaś sonda itp to pierdoły są w cenach jak do każdego innego auta, i spalanie u mnie też nie wychodzi tak źle, może dlatego że wszystko sprawne ale w mieście mieszczę się w 18L przy normalnej jeździe, czasem jakieś przypałowanie, ostatnio trasa 550km ze średnim spalaniem 12,4 więc też przyzwoicie :) jak znajdziesz w dobrym stanie technicznym to brać

: 2013-10-29, 19:31
autor: aw69
12,4 w trasie ja jebie :) to chyba 90 za tirem. Jak wy tymi autami jeździcie, ja nie ogarniam. Moze ja jeździc nie umiem czy coś, weźcie zdradźcie tą tajemną wiedze ecodrivingu :)

: 2013-10-29, 19:45
autor: adamz0
O niezłe widzę ,ze 4,2t to nawet oszczędniejsze od 2.7t :mrgreen: w manualu

: 2013-10-29, 21:20
autor: buba
aw69 pisze:Moze ja jeździc nie umiem czy coś, weźcie zdradźcie tą tajemną wiedze ecodrivingu :)
Jak będziesz w wawie to pójdziemy na piwo to powiem co i jak :mrgreen:

: 2013-10-29, 22:55
autor: Kamil_D
miałem kiedyś A6 ze zwyklym 4.2 bez turbo i spalanie w trasie przy normalnej w miare spokojnej jezdzie wychodzilo 14-15 litrow, przy dynamicznej 17 litrow. A jak sie mocno spieszylem to i ponad 20 litrow W TRASIE (srednie mierzone na dystansach minimum 200km)
A tu jeszcze 2 turbiny dochodza
W trasie jadąc do 100kmh nie wyprzedając nic, to moze i te 12 litrow na siłę osiagniesz, ale nie przy normalnej jezdzie

: 2013-10-30, 01:34
autor: kociniak08
Panowie wróćmy do tematu. Zdaje sobie sprawe, że spalanie w tym aucie bedzie ponad przecietne:) Lecz tym sie akurat nie przejmuje. Chciałbym sie dowiedzieć jak wychodzą u Was koszty użytkowania auta. Ile kosztuje rozrzad, kpl zawieszenie z amortyzatorami, sprzegło, układ zapłonowy i hamulcowy, podzespoły silnika, regeneracja turbiny, maglownicy itp. Wszystkie wskazówki bedą bardzo cenne. Niektóre cześći pasuje ze zwykłej A6?

: 2013-10-30, 02:13
autor: aw69
rozrząd podobny jak w 2,7 TT okolo 1000 zł kompletny. Zawieszenie fabryczne jest DRC które lubi się jebać. Moze zalozyc standardowe z A6, Passata B5 4 motion, albo jakis gwint, skrzynia automatyczna jak jest na czas zmieniany olej to mozna powiedziec ze mało awaryjny, jak juz padnie to koszty naprawy spore (teraz dawalem taką skrzynie do naprawy i do wzmocnienia najmocniejszy dostepny stage - koszt okolo 8 tys zł, standardowa naprawa około 3 - 5 tys zł) cewki popularne jak w wielu Vagach nowa okolo 150 zł sztuka, koszt tarcz i klocków komplet na przód mozesz kupic w okolicach 2000 zł, sprezarki uzywane 3000 - 4000 zł, nowe rdzenie turbosprezarek jakis czas temu 2500 zł sztuka, przekładnia kierownicza nowa kosztuje duzo :) ale regeneracja zapewne standardowo jak w Vagach nie jest jakaś inna niż w A6. Jakies tam sondy lambda standardowe wąskopasmówki, 2 przepływomierze of course (ceny tez standardowe jak do Vagów) jakies zaworki N75 tez standard jak do większości, 2 sondy EGT mozna wymienić płytki także tu też problemu niema. No i jakeis tam solenoidy od SAI itp. itd które mozna softowo wyjebać i jeszcze kilka tematów. Kolektory wydechowe które lubią pękać i to częściej niz w S/RS4 B5. Używane okolo 300 zł za sztuke.

: 2013-10-30, 06:47
autor: SID
płytki naprawcze EGT są dostępne więc nie ma tragedi już

ot : podczyściłem temat bo spalanie temat rzeka ...