Strona 1 z 1

Witam z Opola

: 2013-09-29, 18:28
autor: Warmooz
Cześć,

Piotrek z Opola, postanowiłem oficjalnie się przywitać bo w końcu udało mi się kupić S4 - granatowy Avant poliftowy.:) Z racji nowego nabytku mam od razu parę pytań:

-skrzynia 6 biegów, wsteczny "głośno" chodzi (takie normalne wycie wstecznego ale głośniejsze niż w moich innych audi 5 biegowych), czy to normalne w skrzyniach 6-biegowych?
- węże wychodzące z turbin są mokre od oleju - czy to zawsze jest wina turbin czy może być np. zapchana odma lub coś innego? turbo ładnie pompuje, nic nie dymi ale we dolocie jest trochę oleju. Jaki jest koszt regeneracji turbin i czy opłaca się regeneracja czy lepiej szukać używek w dobrym stanie?
- na biegu jałowym są lekkie drgania, nie jest to nic strasznego ale po V6 spodziewałem się lepszej kultury pracy. Na Vag'u nie pokazuje błędów ani wypadania zapłonu. Czy te silniki "drgają" czy może mam szukać gdzieś niesprawności?
- głośny rozrząd - wiem że tam jest 30 zaworów i jest co hałasować ale wydaje mi się że jest za głośno - czy poza popychaczami jest tam coś do kontroli? Napinacz od łańcuszka lub fazator może hałasować?
- auto ma podobno wgranego chipa ale nie wiadomo jakiej firmy itp. - czy da się np. po logach sprawdzić co tam siedzi? Boję się że wgrany jest jakiś gotowiec z allegro i prędzej czy później wysra mi się silnik

Generalnie jest ktoś z Opola lub Opolskiego obeznany w tych silnikach żeby mógł obadać co i jak? Znam się na mechanice ale z tym silnikiem konkretnie nie miałem do czynienia.

To tyle przydługiego przywitania, pozdrawiam wszystkich i do usłyszenia :)

Piotrek.

: 2013-10-08, 17:55
autor: Słonik
Olej w dolocie to nie zawsze wina turin, czesciej odmy niz turbin.
Po logach nie dowiesz sie jaki"chip" ta siedzi.
Lekkie drgania moga byc np od zuzytego fazatora ktory halasuje albo poprostu od starych dawno nie wymienianych swiec lub czegos bardziej powaznego jak np przestawiony rozrzad lub jakas blachostka jak np nieszczelnosc gdzies w dolocie.
Co do turbin to nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy lepsze uzywki czy regeneracja, zalezy jakie uzywki i jaka regeneracja.
Porownaj sobie z innymi V6 audi kulture pracy, bedziesz wiedzial czy twoj pracuje za glosno czy normalnie.
Skoro znasz sie na mechanice to zacznij odchwaszczać to zacznie powoli wychodzic co i jak.
Która sztuke z allegro wziałeś?

: 2013-10-08, 21:29
autor: jerzyk
Też niedawno kupiłem S4 czarny avant poliftowy jedzie jutro do mechanika na całkowity przeglad wzsystkie oleje płyny świece rozrząd, także w piatek możemy sie gdzieś zgadać jak chcesz to porównasz sobie :).

: 2013-10-09, 20:01
autor: Warmooz
Kupiłem granatową z Kostrzyna nad Odrą. Lakier w oryginale ale tak byłem zachwycony tym, że nie by malowany że nie sprawdziłem dokładnie stanu i po kupnie wyszło że gdzieniegdzie wychodzi rdza. Rozrząd zrobiłem w weekend i dalej lekko trzęsie, może to świece. Sprawdzałem kompresje i na każdym cylindrze mam po 14bar więc jest dosyć zdrowy ale coraz bardziej podejrzewam padnięte fazatory- przed wymianą rozrządu pokazywał na biegu jałowym +4 i +1 w grupie 093, po wymianie nie sprawdzałem ale wydaje mi się że za głośno chodzi rozrząd więc ściągam niedługo dekle i sprawdzę. Generalnie jest parę rzeczy do zrobienia: fotel kierowcy zmęczony, w skrzyni prawdopodobnie synchronizatory do wymiany za jakiś czas i to co wymieniłem powyżej. Ale śmiga nieźle więc dalej się jaram :D jerzyk można się ustawić w piątek, mam w sumie wolne po pracy. To nie ty byłeś przypadkiem pytać o części u Łukasza w Eurocarze na Cygana? Mówił mi że ktoś kupił ostatnio S4 i pytał go o hamulce.

Pozdrawiam

: 2013-10-10, 09:15
autor: jerzyk
No ja myśle, że dzisiaj wyjade już i bd miał tablice bo mój mechanik pracował wczoraj do 1 w nocy żeby sie wyrobic ze wszystkim :D. Także w piatek jak najbardziej pasuje. A co do Łukasza to całkiem możliwe bo byłem po duperele i przy okazji pytałem sie o hamulce ale nie miał takich jakie bym chciał.